موافقت 56 درصد از مردم آمریکا با برکناری ترامپ

به گزارش طرفداران رونالدو، اکثریت آمریکایی ها با برکناری ترامپ و جلوگیری از کاندیداتوری دوباره وی برای ریاست جمهوری موافق هستند.

موافقت 56 درصد از مردم آمریکا با برکناری ترامپ

به گزارش ان بی سی نیوز، بر اساس یک نظر سنجی که شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز با همکاری روزنامه واشنگتن پست انجام داد،56 درصد از آمریکایی ها اقدامات کنگره این کشور برای جلوگیری از کاندیدتورای دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کردند.

بر اساس این نظر سنجی 59 درصد از شرکت نمایندگان پیش بینی کردند که تاریخ به ترامپ به عنوان رئیس جمهورپایین تر از متوسط نگاه خواهد نمود و 48 درصد نیز دوران ریاست جمهوری وی را فقیر دانستند.همچنین 56 درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند کوشش ها و اقدامات کنگره آمریکا برای برکناری ترامپ و جلوگیری از وی برای به عهده دریافت دوباره پست ریاست جمهوری موافقت کردند.

بر اساس این نظرسنجی از هر 10 آمریکایی 9 نفر با حمله 6ژانویه به ساختمان کنگره مخالفت کردند و 7 نفر از 10 نفر نیز ترامپ را تا حدودی مسئول این حمله دانستند.

54 درصد نیز گفتند که باید به ترامپ اتهام جنایی به دلیل تحریک برای آشوب زده گردد زیرا وی طرفدارانش را تشویق کرد تا به ساختمان کنگره حمله نمایند و بیش 66 درصد نیز گفتند که سخنان و اقدامات ترامپ از زمان انتخابات تا کنون غیرمسئولانه بوده است.

علاوه بر آن 51 درصد گفتند که حوادث هفته گذشته در واشنگتن باعث شده است که به ثبات دموکراسی در ایالات متحده آمریکا اعتماد کمتری داشته باشند. با وجود این، 20 درصد فقط گفتند که نسبت به آینده نظام حاکمیت در ایالات متحده آمریکا بدبین هستند.

این در حالی است که بعضی از نمایندگان آمریکا به دنبال آن هستند که از ورود ترامپ به ساختمان کنگره در پی حمله طرفدارانش به این ساختمان برای همواره جلوگیری نمایند.

نیکیما ویلیامز نماینده دموکرات از ایالتجورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا میخواهد لایحه ای را ارائه کند که بر اساس آن دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا تا آخر عمرش از ورود به ساختمان کنگره منع گردد.

بر اساس پیش نویس این لایحه که ویلیامز آن را ارائه کرد پلیس ساختمان کنگره و بازرس های مجلس های نمایندگان و سنا باید تدابیری را بر اساس ضرورت اتخاذ نمایند تا از ورود ترامپ به ساختمان کنگره در هر زمانی پس از سرانجام دوران ریاست جمهوری اش جلوگیری گردد.

این پیشنهاد به کمیته مجلس نمایندگان فرستاده شده است به رغم آن که به لحظ قانونی تصویب نمی گردد به ویژه آن که قانون اساسی آمریکا هر گونه قانونی که فرد مشخصی را هدف قرار دهد را ممنوع نموده است.

در همین حال، الان لیچمن استاد تاریخ در دانشگاه آمریکا می گوید که اگر کنگره این ممنوعیت را تصویب کند این بخش قضایی است که حرف آخر را می زند.وی تأکید کرد که اگر این قانون تصویب گردد همه چیز به دادگاه ها واگذار می گردد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ که کمتر از پنج روز دیگر کاخ سفید را ترک می نماید میخواهد در ویلای مجلل خود در مارالاگوی ایالت فلوریدا مستقرگردد.

به گفته نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا بخشی از کارکنان کاخ سفید و داماد او، جارد کوشنر برای ادامه همکاری در زمان اقامت ترامپ در مارالاگو به او می پیوندند.

شایعاتی مبنی بر اقامت جارد کوشنر و همسرش در میامی نیز شنیده می گردد.

ویلای ترامپ در نزدیکی ساحل پالم بیچ است و بعضی از همسایگان او بارها سعی نموده اند تا ترامپ را از اقامت دائم در این ویلا بازدارند.

همزمان گفته می گردد جو بایدن و همسرش، جیل در خانه تاریخی بلر در نزدیکی کاخ سفید مستقر شده اند تا آماده اسباب کشی به مقر ریاست جمهوری در چهار سال آینده باشند.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایالات متحده 20 ژانویه برگزار می گردد. بعضی حدس ها نشان می دهد دستیاران دونالد ترامپ پیش از این تاریخ در خانه او در فلوریدا مستقر خواهند شد.

گفته می گردد رئیس جمهور میخواهد صبح بیست ژانویه کاخ سفید را ترک کند. ترامپ دو روز پس از حمله طرفدارانش در تاریخ 6 ژانویه به ساختمان کنگره، در توئیتی خاطرنشان کرد که در مراسم تحلیف شرکت نمی نماید. آخرین توییتی که باعث شد حساب رئیس جمهوری آمریکا برای همواره مسدود گردد.

بنابراین گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته و تنها ساعتی بعد از سرانجام سخنرانی ترامپ در اجتماع طرفداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس شروع شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه دریافت در پشت جایگاه ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش طرفداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش های بین المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی دنیا ضمن سرزنش اقدام ترامپ و طرفدارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی های اتفاق افتاده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریسم داخلی نامید.

بعد از حمله به کنگره آمریکا این کشور در شرایط بی سابقه و ملتهبی قرار گرفته است.،جماران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 759

به "موافقت 56 درصد از مردم آمریکا با برکناری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت 56 درصد از مردم آمریکا با برکناری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید