بهترین نقاط دیدنی اروپا و آمریکا برای بچه ها

به گزارش طرفداران رونالدو، ممکن است همه روزهای کودکیتان را به یاد نیاورید؛ اما مسلما چیزهایی از یک سفر خانوادگی مفرح که در آن به شما خیلی خوش گذشته را به یاد می آورید. سفرهای خاطره انگیز جزیی جدانشدنی از کودکی ما را تشکیل می دهند؛ بنابراین اگر دلتان می خواهد بچه ها شما هم جادوی سفر را تجربه نمایند، می بایست آنها را به یکی از نقاطی که در این نوشتار به شما معرفی می کنیم، ببرید. در این فهرست، بهترین نقاط اروپا و آمریکا، از یخچال های طبیعی تا آتشفشان ها، دایناسورها تا کاراکترهای دیزنی و چیزهای تماشایی دیگری وجود دارند که کودک شما می بایست حتما قبل از عظیم شدن آنها را ببیند و تجربه کند. با ما همراه باشید تا این نقاط جادویی را بشناسید.

بهترین نقاط دیدنی اروپا و آمریکا برای بچه ها

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ساحل میامی Miami Beach در فلوریدا

بهترین سن برای بازدید از ساحل میامی: هشت تا دوازده سال

دلیل اینکه باید از این ساحل بازدید کنید: این ساحل را معمولا برای علاقمندان به جشن و پایکوبی و بازنشسته ها مناسب می دانند؛ اما ساحل میامی Miami Beach می تواند به عنوان یکی از بهترین نقاط دنیا برای سفر با بچه ها به شمار برود.

کارهایی که می توان در این ساحل انجام داد: ساحل میامی Miami Beach دارای بیشترین تعداد سواحل استوایی در ایالات متحده آمریکا است. در همان حال که از میامی به ساحل میامی Miami Beach رانندگی می کنید، اولین جاذبه های گردشگری این منطقه جلوی چشمتان سبز می شوند.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: در بخش شمالی جزیره، هتل ریتز کارلتون بل هاربر Ritz-Carlton Bal Harbor دارای بهترین کلوب ساحلی ویژه بچه ها است. در بخش جنوبی جزیره، هتل هیلتون بنتلی میامی Hilton Bentley Miami دارای دسترسی مستقیم به ساحل بوده و بین دو پارک عمومی بزرگ واقع شده است.

منطقه ریوییرا مایا Riviera Maya در مکزیک

بهترین سن برای بازدید از این منطقه: چهار تا چهارده سال

دلیل اینکه باید از این منطقه بازدید کنید: با سفر به این منطقه می توانید در آب های تازه استخرهای طبیعی آن غواصی کنید؛ با گاوهای دریایی شنا نموده و قبل از غروب آفتاب، به سمت ویرانه های باستانی مایایی کوهنوردی کنید.

کارهایی که می توان در این منطقه انجام داد: به کنکون Cancun پرواز کنید و به پلایا دل کارمن Playa del Carmen که بهترین نقطه شروع ماجراجویی در این منطقه بوده، بروید. در پارک موضوعی اسکارت اکو Xcaret Eco Theme Park در زیر آب شناور شوید و تا آخر شب بمانید تا نمایش موزیکال اسکارت مکزیکو اسپکتکیولار Xcaret Mexico Espectacular را تماشا کنید. سپس، با تاکسی یا اتوبوس خود را به دلفین دیسکاوری Dolphin Discovery برسانید. در نهایت، در ویرانه های صخره ای تولوم Tulum به گشت و گذار مشغول شوید. می توانید یک سفر یک روزه به چیچن ایتزا Chichen Itza داشته باشید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: مرکز اقامتی پاناما جکس ریزورت پلایا دل کارمن Panama Jacks Resort Playa del Carmen در کنار دریا واقع شده و صندلی کلوب بچه ها کمپ جک Camp Jack است. در بیرون شهر، هتل بارسلو Barcelo همه چیز دارد. در کازومل Cozumel، هتل آلگرو کازومل Allegro Cozumel دارای یک پارک آبی با تم دزدان دریایی بوده که بچه ها از وقت گذرانی و بازی کردن در آن لذت می برند.

پارک هزاره Millennium Park در شیکاگو

بهترین سن برای بازدید از پارک هزاره Millennium Park: دو تا دوازده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید: این پارک یک نقطه سرسبز و فوق العاده برای برگزاری دورهمی و پیک نیک است.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: در بازدید از این پارک می توانید بهمراه بچه ها خود در کنار دروازه ابر Cloud Gate که با عنوان لوبیا The Bean نیز شناخته می گردد، عکس بیاندازید. در اطراف فواره تاج Crown Fountain که برایتان شکلک در می آورد، آب بازی کنید؛ به یکی از فعالیت های رایگان پارک مانند یوگای خانوادگی بپیوندید یا از یکی از بخش های بایک اند رول شیکاگو Bike and Roll Chicago و دیوی بایکس میلنیوم پارک Divvy Bikes Millennium Park دوچرخه کرایه نموده تا بتوانید در نزدیکی اسکله نیوی Navy Pier دوچرخه سواری کنید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: ردیسون بلو آکوآ هتل Radisson Blu Aqua Hotel و سوییسوتل شیکاگو Swissotel Chicago در جهت پیاده روی شیکاگو یا ریورواک Riverwalk قرار دارند و در نزدیکی پارک هزاره Millennium Park واقع شده اند.

قصر باکینگهام Buckingham Palace در لندن

بهترین سن برای بازدید از قصر باکینگهام: شش تا دوازده سال

دلیل اینکه باید از این قصر بازدید کنید: وقتی به بچه ها خود بگویید که یک ملکه واقعی در این قصر زندگی می نماید، گوش هایشان تیز خواهد شد و هیجان بازدید از قصر باعث می گردد از این بازدید لذت ببرند.

کارهایی که می توان در این قصر انجام داد: از ماه ها قبل، پروازها به لندن را مورد آنالیز قرار دهید و سعی نموده تا از طریق ایرلاین های اروپایی به این شهر سفر کنید. در اولین صبح خود در لندن، با بچه ها به تماشای تعویض نگهبانان قصر باکینگهام Buckingham Palace بروید و رژه این نگهبانان با لباس های فرم، کت های قرمز رنگ و کلاه های مشکی را ببینید. این مراسم از ساعت 11 صبح (یکشنبه ها 10 صبح) شروع می گردد؛ اما بهتر است نیم ساعت قبل در کنار قصر باشید تا بچه ها شما بتوانند به راحتی این مراسم را تماشا نمایند. اگر پرچم سلطنتی برافراشته باشد، به این معنی است که ملکه در آن موقع در قصر بسر می برد.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: هتل روبنز ات دپلس Rubens at The Palace یکی از عالی ترین هتل های شهر لندن است. هتل نادلر ویکتوریا Nadler Victoria نیز تنها چند قدم از قصر باکینگهام Buckingham Palace فاصله دارد.

دره جکسون Jackson Hole در وایومینگ

بهترین سن برای بازدید از این دره: شش تا شانزده سال

دلیل اینکه باید از این دره بازدید کنید: دره جکسون یا همان سوراخ جکسون Jackson Hole صندلی پارک ملی گرند تنتون Grand Teton National Park بوده و یک مرکز تفریحی اقامتی دنیای برای اسکی بشمار می رود.

کارهایی که می توان در این دره انجام داد: دره یا سوراخ جکسون Jackson Hole فعالیت های ماجراجویانه متعددی را به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید. شما می توانید به قایق سواری در رودخانه اسنیک Snake River بروید؛ در مرکز تفریحی اسنو کینگ Snow King Resort تیوب سواری روی برف را تجربه کنید یا در روستای تتون Teton Village به بازدید از قلعه یخی جادویی مشغول شوید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: هر دو هتل ترا جکسون هول Hotel Terra Jackson Hole و تتون ماونتن لاج اند اسپا Teton Mountain Lodge & Spa در فاصله کوتاهی از تله کابین این منطقه قرار گرفته اند. هر دوی این مراکز اقامتی دارای تورهای ویژه اسکی در زمستان و تورهای ویژه پارک های ملی در تابستان هستند.

پارک ایالتی دایناسور ولی Dinosaur Valley State Park در تگزاس

بهترین سن برای بازدید از این پارک: پنج تا یازده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید: این پارک ایالتی در فاصله 120 کیلومتری از جنوب غربی دالاس واقع شده و بعضی از بهترین فسیل و ردپاهای دایناسورها در دنیا در آن به نمایش درآمده است.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: شما می توانید علاوه بر قدم زدن روی ردپاهای بزرگ بجا مانده در رودخانه پالوکسی Paluxy River، در یک تور واگنی شرکت کنید؛ در جهتهای کوهستانی دوچرخه سواری کنید؛ به ماهیگیری مشغول شوید و از موزه های مرکز شهر گلن روز Glen Rose که با عنوان پایتخت دایناسورها در تگزاس Dinosaur Capital of Texas شهرت داشته، بازدید نمایید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: در پارک ایالتی دایناسور ولی Dinosaur Valley State Park می توانید چادر بزنید و خودروی خود را پارک کنید. همچنین، می توانید در هتل های گلن روز این سوییتس Glen Rose Inn Suites، هالیدی این اکسپرس سوییتس Holiday Inn Express Suites یا بست وسترن دایناسور ولی این سوییتس Best Western Dinosaur Valley Inn Suites اقامت نمایید.

پارک ملی گلیشر Glacier National Park در مونتانا

بهترین سن برای بازدید از این پارک: هشت تا هجده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید: بدلیل تغییرات منفی آب و هوایی و گرمایش دنیای، چند یخچال طبیعی باقی مانده در آمریکای شمالی نیز در حال ذوب شدن و از بین رفتن هستند. بنابراین توصیه می گردد حتما بهمراه بچه ها خود به بازدید و تماشای این یخچال های طبیعی شگفت انگیز بروید.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: مهمترین کاری که در این پارک می توانید انجام دهید، کوهنوردی و تپه نوردی است؛ دوچرخه سواری کردن در جاده گویینگ تو د سان Going-to-the-Sun Road یا همان رفتن به سمت خورشید که یکی از زیباترین جاده های دنیا بوده نیز کار بسیار مفرح و جالبی هست؛ اما بهتر است در اوایل یا اواخر فصل که تعداد گردشگران و ترافیک خودروها کمتر بوده، این کار صورت گیرد. تورهای ویژه پارک که توسط اتوبوس های قرمز رنگ بدون سقف شما را به میان طبیعت می برند، برای بچه ها این امکان را فراهم می آورند که حیات وحش را از یک فاصله ایمن تماشا نمایند.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: توصیه می کنیم چند شب از سفر خود را در یک کابین در مرکز اقامتی آپگار ویلج لاج Apgar Village Lodge بگذرانید. سپس، می توانید در هتل مجلل و دوستدار سگ های دریزورت ات پاوز آپ The Resort at Paws Up که در کنار جنگل ملی فلت هد Flathead National Forest واقع شده، به اقامت و تفریح مشغول شوید. با توجه به اینکه امکان نگهداری از سگ ها در این مرکز اقامتی وجود دارد، بچه ها شما زمان بسیار مفرحی را در این مکان خواهند گذراند.

مایل های سیتی Mile High City در کلرادو

بهترین سن برای بازدید از این شهر: هشت تا شانزده سال

دلیل اینکه باید از این شهر بازدید کنید: شهر دنور که با عنوان مایل های سیتی Mile High City نیز خوانده می گردد، تجربیات فوق العاده ای را به بچه ها و خانواده ها ارائه می دهد.

کارهایی که می توان در این شهر انجام داد: اصلی ترین جاذبه گردشگری ویژه بچه ها در شهر دنور، باغ وحش دنور Denver Zoo است؛ این باغ وحش بیش از 100 سال عمر دارد. در موزه بچه ها دنور Childrens Museum of Denver، بچه ها کم سن و سال می توانند در یک آشپزخانه ویژه بچه ها به کسب تجربه آشپزی مشغول شوند؛ در بخش آب بازی به خنک کردن خود بپردازند و در اتاق حباب ها به پایکوبی در بیایند. بچه ها بزرگتر می توانند از بازدید از نمایشگاه ها و تماشای سینمای سه بعدی در موزه طبیعت و علوم دنور Denver Museum of Nature and Science لذت ببرند. وقتی هم که از بازی و گشت و گذار خسته می شوند، می توانند در تراموای دنور Denver Trolley که کاملا رایگان بوده به سواری و تماشای اطراف مشغول شوند.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: مرکز اقامتی کیمپتون هتل بورن Kimpton Hotel Born در قلب مرکز شهر دنور و در نزدیکی ایستگاه یونیون Union Station، یک مرکز ایده آل برای اقامت بوده که به میهمانان خود دوچرخه های رایگان ارائه می دهد. هتل هیات ریجنسی دنور Hyatt Regency Denver در مرکز همایش های کلرادو Colorado Convention Center در مجاورت مرکز خرید خیابان شانزدهم 16th Street قرار گرفته و دارای یک استخر سرپوشیده است.

دیزنی ورلد Disney World در اورلاندو

بهترین سن برای بازدید از دیزنی ورلد Disney World: دو تا چهارده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید : شما در بازدید از این پارک هرگز چهره بچه ها خود را که برای اولین بار پرنسس مورد علاقه خود در انیمیشن های دیزنی را می بینند یا نمایش آتش بازی که بر روی قصر سیندرلا انجام می گردد تماشا می نمایند، فراموش نخواهید کرد. البته پارک های دیزنی Disney، از جمله دیزنی ورلد Disney World برای والدین بچه ها هم بسیار جذاب هستند.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: از بخش های مختلف مجیک کینگ دام Magic Kingdom دیدن کنید. سپس به بخش انیمال کینگ دام Disneys Animal Kingdom بروید. در بخش دیزنی اسپرینگز Disney Springs، از قسمت های جدید جنگ ستارگان: رازهای امپراطوری Star Wars: Secrets of the Empire و سرزمین داستان اسباب بازی Toy Story Land دیدن کنید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: اقامت و وقت گذرانی در هتل های دیزنی Disney از جمله ویلاهای بیپ کلاب Beach Club Villas همواره بسیار خوشایند و مفرح است. همچنین، می توانید برای اقامت در اتاق های ارزان تر به رنسانس اورلاندو Renaissance Orlando بروید.

بلک هیلز Black Hills در داکوتای جنوبی

بهترین سن برای بازدید از این کوه: پنج تا پانزده سال

دلیل اینکه باید از این کوه بازدید کنید: بلک هیلز Black Hills کوه کوچکی از یک رشته کوه در داکوتای جنوبی بوده که یادبود ملی کوه راشمور Mount Rushmore در آن قرار گرفته است. بر روی این کوه، چهره چهار تن از مشهورترین رئیس جمهورهای آمریکا بر روی سنگ کوه در مقیاس بزرگ کنده کاری شد.

کارهایی که می توان در این کوه انجام داد: بچه ها شما عاشق درس های تاریخی ارائه شده در کوه راشمور Mount Rushmore خواهند شد. بویژه اگر برای مراسم پرچم که در اوایل شب برگزار می گردد، بمانید. نکات جالب دیگر این منطقه بوفالوها، طلای موجود در منطقه، شهرهای متروک و ترسناکش و بزرگترین کلکسیون خزندگان در دنیا هستند.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: می توانید در یکی از مراکز اقامتی اردوگاهی کی او آی KOA در رپید سیتی Rapid City، ماونت راشمور Mount Rushmore یا وایت ریور White River اقامت کنید یا در هتل هامپتون این ددوود Hampton Inn Deadwood در مرکز اقامتی تین لیزی گیمینگ ریزورت Tin Lizzie Gaming Resort در بخش تاریخی ددوود Deadwood اتاق های مدرن تر و مجلل تری را پیدا کنید.

سسمی پلیس Sesame Place در لانگ هورن

بهترین سن برای بازدید از این مجموعه: دو تا پنج سال

دلیل اینکه باید از این مجموعه بازدید کنید: سسمی پلیس Sesame Place بهترین پارک دنیا برای بچه ها کم سن و سال و بچه ها پیش دبستانی بشمار می رود؛ این مجموعه دارای یک پارک موضوعی و یک پارک آبی بسیار جالب و هیجان انگیز بوده که در لانگ هورن پنسیلوانیا واقع شده اند و می توانند برای بچه ها شما بسیار خاطره ساز باشند.

کارهایی که می توان در این مجموعه انجام داد: نیمی از زمان بازدید خود را در جاذبه های گردشگری آبی این مجموعه مانند کاونت اسپلش کسل Counts Splash Castle، بیگ بردز رمبلینگ ریور Big Birds Rambling River و تینی تاینی تایدل ویو پول Teeny Tiny Tidal Wave pool بگذرانید. سپس از آب بیرون بیایید، خودتان را خشک کنید و به فعالیت های هیجان انگیز دیگر مشغول شوید. از جمله از کوه کوکی Cookie Mountain بالا بروید؛ سوار دستگاه بازی فلایین فیش Flyin Fish و پیک اباگ Peek-a-Bug شوید و با تاکسی وکی اسکار Oscars Wacky Taxi در محله سسمی Sesame Neighborhood به گشت و گذار بپردازید. در نهایت، می توانید روز خود را با شرکت در رژه نیبرهود استریت پارتی Neighborhood Street Party Parade و تماشایش به سرانجام برسانید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: هتل دوستدار حیوانات خانگی رد روف این فیلادلفیا آکسفورد ولی Red Roof Inn Philadelphia Oxford Valley یک هتل عالی و مقرون بصرفه است. البته در هتل فوق العاده عالی لانگ هورن به نام اسپرینگ هیل سوییتس فیلادلفیا لانگهورن SpringHill Suites Philadelphia Langhorne نیز می توانید اقامت کنید.

دنیای جادویی هری پاتر Wizarding World of Harry Potter در اورلاندو

بهترین سن برای بازدید از دنیای جادویی هری پاتر Wizarding World of Harry Potter: هشت تا سیزده سال

دلیل اینکه باید از این مجموعه بازدید کنید: اگر بچه ها شما به هری پاتر، کتاب ها، داستان ها و فیلم های هری پاتر علاقمند باشند، از وقت گذرانی در این مجموعه مربوط به این شخصیت که با جزئیات فراوان و با شکوه بسیار ساخته شده، لذت بسیار زیادی خواهند برد.

کارهایی که می توان در این مجموعه انجام داد: سعی کنید صبح اول وقت به بازدید از این مجموعه بروید. ابتدا دستگاه هری پاتر و سفر ممنوعه Harry Potter and the Forbidden Journey را تجربه کنید؛ به یک مسابقه کوییدیچ Quidditch بپیوندید؛ با درخت ارزشمند وامپینگ ویلو Whomping Willow دیدار کنید؛ سپس، سوار ترن هوایی درگن چلنج Dragon Challenge شوید و در نهایت می توانید از فروشگاه های این مجموعه خرید کنید.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: هتل های ویژه این مجموعه که هارد راک هتل Hard Rock Hotel و لوئس پورتوفینو بی هتل Loews Portofino Bay Hotel نام دارند، به میهمانان خود کارت هایی ارائه می نمایند تا بتوانند از ایستادن در صف های طولانی برای بازدید از بخش های مختلف دنیای جادویی هری پاتر Wizarding World of Harry Potter خودداری نمایند. البته با پرداختن هزینه بسیار کمتر می توانید در جی دابلیو ماریوت اورلاندو گرند لیکس JW Marriott Orlando Grande Lakes که دارای کلوب بسیار بزرگ ویژه بچه ها است، اقامت کنید.

پارک تفریحی سدار پوینت Cedar Point Amusement Park در اوهایو

بهترین سن برای بازدید از این پارک: شش تا هجده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید: این پارک با بیش از 16 کیلومتر جهت ترن هوایی، پایتخت ترن های هوایی در دنیا بشمار می رود. تنها یکی از ترن هوایی های این مجموعه به نام میدوی Midway جهتی به بلندی 5 کیلومتر دارد.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: حتما سواری بر بلو استریک Blue Streak ترن هوایی چوبی تاریخی این مجموعه که قدمت آن به سال 1964 می رسد را تجربه کنید. البته می توانید ترن هوایی های مدرن تر و هیجان انگیزتری مانند میلنیوم فورس Millennium Force را انتخاب کنید یا ترن هوایی های معلق را تجربه نمایید. همچنین، توصیه می کنیم سوار ماکس ایر MaXair که یکی از بزرگترین دستگاه های بازی آونگی در دنیا است، شوید. بچه ها کم سن و سال شما نیز از وقت گذرانی در اسنوپیز اسپیس ریس Snoopys Space Race و کایت ایتینگ تری Kite Eating Tree لذت خواهند برد.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: مجموعه اقامتی سدار پوینت هتل برکرز Cedar Points Hotel Breakers که در ساحل لیک ایری Lake Erie واقع شده، به شما این امکان را می دهد که زودتر از سایرین وارد پارک شوید. مرکز اقامتی گریت ولف Great Wolf Lodge نیز دارای یک پارک آبی سرپوشیده است که بچه ها عاشق آن خواهند شد.

پارک ملی آتشفشان های هاوایی Hawaiʻi Volcanoes National Park در هاوایی

بهترین سن برای بازدید از پارک ملی آتشفشان های هاوایی: یازده تا شانزده سال

دلیل اینکه باید از این پارک بازدید کنید: دو آتشفشان بزرگ در این پارک طبیعی موجود هستند؛ از جمله کیلاویا Kilauea که یکی از فعال ترین آتشفشان های دنیا بشمار می رود. جهتهای این پارک شما را از کنار چاه های گرمابی پر از دود، صخره های سیاه تشکیل شده از گدازه آتشفشانی و دهانه های آتشفشانی بزرگ عبور می دهند.

کارهایی که می توان در این پارک انجام داد: نخستین کاری که می بایست انجام دهید این است که به مرکز بازدیدنمایندگان کیلاویا Kilauea Visitor Center مراجعه کنید تا نقشه منطقه را دریافت نمایید؛ از شرایط آب و هوایی جاری اطلاع پیدا کنید و در خصوص بوجود آمدن این آتشفشان اطلاعات کسب نمایید. توصیه می کنیم عبور از تارستن لاوا تیوب Thurston Lava Tube که یک تونل زیرزمینی مملو از گدازه بوده را از دست ندهید؛ سپس در هنگام شب به پارک برگردید تا درخشش بسیار زیبای دهانه آتشفشانی هاله مائو مائو Halemaumau Crater را ببینید؛ بهترین نقطه برای تماشای این منظره عالی، سکوی مشاهده موزه جاگار Jaggar Museum است. این مجموعه بطور کلی یک مکان فوق العاده برای بچه ها و آموزش آنها در خصوص طبیعت و آتشفشان ها محسوب می گردد.

جایی که می توانید در آن اقامت کنید: اگر دلتان می خواهد از اتاقتان شاهد یک منظره فوق العاده از این پارک باشید، در هتل ولکینو هاوس Volcano House که در مقابل مرکز بازدیدنمایندگان قرار گرفته، اقامت کنید. اگر بیشتر علاقه دارید که چندین کیلومتر دورتر از پارک و نزدیک به شهر باشید، هتل آرنوتس لاج Arnotts Lodge یک مرکز اقامتی فوق العاده بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 295

به "بهترین نقاط دیدنی اروپا و آمریکا برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نقاط دیدنی اروپا و آمریکا برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید