نارضایتی ترامپ از استفاده قطر از حریم هوایی ایران

به گزارش طرفداران رونالدو، در حالی که رئیس جمهور آمریکا از استفاده قطر از حریم هوایی ایران ناراضی است، کوشش دارد تا تحریم هوایی عربستان و امارات علیه قطر را لغو کند.

نارضایتی ترامپ از استفاده قطر از حریم هوایی ایران

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کوشش هایی را برای حل وفصل تنش در روابط قطر و عربستان شروع نموده است.

بر اساس گزارشی که در این روزنامه منتشر شده، دونالد ترامپ سران کشورهای عربستان و امارات را تحت فشار قرار داده تا ممنوعیت های از پیش اعمال شده برای پرواز هواپیماهای قطری بر فراز آسمان این دو کشور لغو گردد.

کوشش رئیس جمهور آمریکا برای حل این بحران در حالی شدت گرفته که عربستان انعطافی برای کاهش تنش موجود سه ساله با این همسایه شرقی از خود نشان نمی دهد.

وال استریت ژورنال تاکید نموده که اکنون موضوعی که ترامپ بر روی آن تمرکز نموده بحث تحریم هوایی قطر است. تحریم هوایی و همه جانبه امارات و عربستان باعث شده که قطر از تنها جهت هوایی موجود یعنی حریم هوایی ایران استفاده کند. این موضوع که سبب درآمدزایی برای ایران شده، خشم ترامپ را برانگیخته است.

طی سه سال اخیر و در پی یاری های قابل ملاحظه ایران به قطر، دوحه بارها از مقامات ایرانی تشکر نموده است. تنها جهت باقی مانده قطر ذیل تحریم ها، استفاده از حریم هوایی و آبی ایران است.

چهار کشور عربی عربستان، مصر، امارات و بحرین پس از آن که در سال 2017 مقام های قطری را به حمایت اقتصادی از گروه های مقاومت منطقه محکوم کردند، به روابط دیپلماتیک خود با قطر نیز سرانجام دادند. به گفته این کشورها، تا زمانی که دوحه شروط سیزده گانه عربستان را نپذیرد حاضر به برقراری مجدد رابطه دیپلماتیک نیستند. از جمله این شروط تعطیلی شبکه خبری الجزیره اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 272

به "نارضایتی ترامپ از استفاده قطر از حریم هوایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی ترامپ از استفاده قطر از حریم هوایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید