مخالفت آلمان با اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر در قبال روسیه

به گزارش طرفداران رونالدو، وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از درخواست ها برای اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر علیه روسیه گفت: ما خواستار مذاکره و روابط خوب همسایگی با روسیه هستیم.

مخالفت آلمان با اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر در قبال روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی افرادی را که خواهان اقدامات قاطعانه تر علیه کرملین می شوند را خالی بند نامید.

وی درباره رویکرد رویارویی با روسیه هشدار داده و به این ترتیب به صورت غیر مستقیم با مواضع آنالنا بائر بوک، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان مخالفت کرد.

هایکو ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر که با آ ار دی آلمان صورت گرفته است تاکید نمود: اتحادیه اروپا و غرب با تحریم های جدید در مناقشات با روسیه بر سر مسئله آلکسی ناوالنی و پیش از آن در مناقشات با روسیه بر سر مسئله اوکراین نشان دادند که موضع قاطعانه ای دارند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم از خطر تحریم های بعدی مطلع است. اما ما هیچ علاقه ای به پیوستن به این فریاد تقابل با روسیه نداریم.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت: بسیاری خالی بند ها هستند که حالا همچنان خواهان اقدامات سختگیرانه تر علیه روسیه هستند. اما ما باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که آیا این واقعا برای آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین که در بازداشت به سر می برد نفعی دارد.

ماس اعتقاد دارد که چنین رویکردی نه تنها فایده ای ندارد بلکه نتیجه عکس می دهد. وی گفت: از این رو ما باید از دنبال کردن راه کسانی که خواهان رویکرد سختگیرانه تر علیه روسیه هستند خودداری کنیم.

هایکو ماس همچنین گفت: خاتمه هیچ کس به ویژه اینجا در اروپا علاقه ای به این مسئله ندارد که تحریکات دائمی منجر به اختلافات جدی گردد.

وی این مسئله را خوب ارزیابی کرد که پوتین می خواهد پیشنهاد مذاکره جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را بپذیرد.

ماس درباره این اظهار نظر بایدن که پوتین یک قاتل است هم گفت: من تا به حال چنین چیزی نگفته ام و همچنین آن را انجام نخواهم داد.

آنالنا بائربوک، نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سبز که بر اساس نظر سنجی ها از نظر محبوبیت رتبه اول را در بین رقبای خود از احزاب دیگر دارد اخیرا در تبادل نظریی خواهان موضع سختگیرانه تر در قبال روسیه شد.

وی در این راستا با پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که گاز روسیه را به اروپا منتقل نموده و در حال تکمیل است مخالفت کرد.

بائربوک با توجه به تشدید تنش های اخیر بین اوکراین و روسیه خواهان افزایش فشارها بر مسکو شده و خواهان قطع حمایت های سیاسی از پروژه گازی نورد استریم 2 شد.

نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان در حالی این اظهارات را ایراد نموده که دولت آلمان از حامیان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 بوده و شخص مرکل هم اخیرا بار دیگر از این پروژه حمایت نموده است.

آلمان اخیراً در اظهار نظرهای مختلف اعلام نموده است که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 945

به "مخالفت آلمان با اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر در قبال روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمان با اتخاذ رویکرد سختگیرانه تر در قبال روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید