آغاز سال تحصیلی جدید حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی خواهد بود

به گزارش طرفداران رونالدو، وزیر آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور می باشد، ولی کیفیت آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی قابل تغییر است و این بستگی به وضع مناطق خواهد داشت.

آغاز سال تحصیلی جدید حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی خواهد بود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حاجی میرزایی با حضور در برنامه نگاه یک شنبه شب شبکه یک سیما اضافه کرد: ما مسئولیت عظیم در سال تحصیلی آینده بر عهده داریم و از یک سو خانواده ها، فرزندان خود را در اختیار آموزش و پرورش برای تعلیم قرار می دهند و از سوی دیگر حکومت، آینده جامعه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

وی توضیح داد: رسالت آموزش و پرورش قابل تعطیلی نیست و در شرایط کرونا در سال گذشته تدابیری انجام شد.

حاجی میرزایی درباره زودتر آغاز شدن سال تحصیلی آینده نیز گفت: اگر کاستی هایی در سال تحصیلی گذشته رخ داده را جبران کنیم و هم زمان بیشتری داشته باشیم تا اگر چنین بحرانی شدت گرفت و ناگزیر به تعطیلی بیشتر بودیم و از بستر مجازی؛ آموزش را به صورت غیرحضوری انجام دهیم، فرصت کافی را در اختیار داشته باشیم.

وی گفت: حدود 40 درصد مدارس، تعداد دانش آموزان به گونه ای است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم کلاس ها را دایر کنیم اما مدارسی که تراکم دانش آموزان بالاست؛ دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می کنیم و بر اساس آن، گروهی از دانش آموزان در روزهایی که به صورت حضوری حاضر می شوند بخشی از درس را فرا می گیرند و در روزهای دیگر که در کلاس حاضر نیستند بخش دیگری از همان درس را به صورت غیرحضوری دریافت می نمایند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت این نوع مدارس که روزهای پنجشنبه تعطیل بود را داده است تا از شش روز کاری برای آموزش استفاده کنیم و اگر شرایطی با وضع سفید باشد کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: در جهان تصویر روشنی از آینده وجود ندارد و باید منعطف عمل کنیم و بر این اساس برنامه آموزشی را به صورت ترکیبی طراحی نموده ایم و متناسب با وضع استانی تصمیم گیری کنیم.

وی درباره آغاز کلاس های حضوری در بعضی از مدارس خاص در تهران نیز گفت: در مدارس دولتی این کار انجام نمی گردد ولی ممکن است در بعضی از مدارس غیردولتی این کار اجرا شده باشد که به دلیل عدم آگاهی از مقررات بوده است که با تذکر وزارت آموزش و پرورش ملزم به رعایت شده اند و اگر این نوع مدارس از مقررات تخطی نمایند شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بر اساس مجازات های پیش بینی شده اعم از تعلیق یا لغو امتیاز آنها برخورد خواهد نمود.

حاجی میرزایی درباره آموزش به وسیله تلویزیون اضافه کرد: یاری تلویزیون بسیار مؤثر، به موقع و مسئولانه بود که بیش از دو هزار برنامه ضبط و پخش شد که بیشتر این برنامه ها به صورت زنده ارائه شد و یاری عظیم این برنامه ها، بارگذاری محتوای آنها در شبکه شاد بود و دستیاری برای معلمین بود.

وی توضیح داد: یکی از قدم های عظیم در جهت عدالت آموزشی به وسیله برنامه های آموزشی پخش شده از تلویزیون بود و طی گفتگویی که اجرا شده، خواستار استمرار آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلویزیون بر اساس نظرسنجی های استانی قابل قبول بوده است اضافه کرد: بر اساس گزارشات، یکی از دروس ریاضی بیش از یکصد هزار بار دانلود شده است و مجموعه دروسی که بارگذاری شد طبق گزارش صدا و سیما، بیش از 27 میلیون بار دانلود شده بود و این نشان از اقبال جامعه نسبت به این اقدام بوده است. آقای حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مسائل ما عرضه گسترده آموزشی بود و اطلاعی از دریافت طرف تقاضا نداشتیم و اگر سؤالی داشته باشد آن را چگونه مطرح کند و ما نیازمند یک ارتباط تعاملی بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 443

به "آغاز سال تحصیلی جدید حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سال تحصیلی جدید حضوری، غیرحضوری یا ترکیبی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید