خبرنگاران دستیار عمران خان: سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران ورود کند

به گزارش طرفداران رونالدو، اسلام آباد - خبرنگاران - دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان (سرپرست وزارت اطلاع رسانی این کشور) روز چهارشنبه از سازمان ملل خواست تا نقش خود را برای لغو تحریم های ضدایرانی آمریکا ایفا نماید.

خبرنگاران دستیار عمران خان: سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران ورود کند

جهت دریافت خدمات بازسازی نمای ساختمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خانم فرودس عاشق اعوان امروز پس از نشست کابینه دولت پاکستان به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: رایزنی های دیپلماتیک اخیر اسلام آباد با مقام های کشورهای مختلف دنیا درخصوص لزوم لغو تحریم های ایران، در نشست اعضای کابینه مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان طی روزهای اخیر موضع صریح اسلام آباد علیه تحریم های ضدایرانی را به کشورهای منطقه و دنیا ابلاغ کردند زیرا ما امروز شاهد دشواری های پیش روی مردم ایران برای نبرد با ویروس کرونا هستیم.

این مقام پاکستانی گفت: عمران خان مُصمم به بیدار کردن وجدان جامعه دنیای درخصوص تحریم های ایران و مسائل پیش روی این کشور است و ما از کشورهای دنیا به ویژه از سازمان ملل می خواهیم که نقش خود را در این خصوص به خوبی ایفا نمایند.

وی تاکید نمود: لغو تحریم های ایران یک مسئولیت دنیای است و هدف از آن دسترسی مردم ایران به امکانات جدید پزشکی و درمانی برای مقابله موثر با ویروس کووید-19 می باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن حمایت کامل از بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر مبنی بر لزوم برداشته شدن تحریم ها از کشورهایی که درگیر کرونا هستند، از همه کشورها خواست با کوشش های ایران در مقابله با کووید-19 همکاری نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی روزهای اخیر با همتایان خود در ایران، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ترکیه و بعضی از کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه جنوب آسیا (سارک) از جمله مالدیو، نپال و بنگلادش در مورد شیوع ویروس کووید-19 و تحریم های آمریکا علیه ایران که برای مقابله با این ویروس مشکل ساز شده است، گفت وگو نموده بود.

قریشی همچنین در نامه ای به جوسب بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدام فوری جامعه دنیای در این زمینه تاکید نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز که پیش تر تحریم های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف نموده بود، روز یکشنبه گذشته در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم ها لغو گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 158

به "خبرنگاران دستیار عمران خان: سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستیار عمران خان: سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید