تورم آمریکا سال 2022 هم ادامه خواهد داشت؟

به گزارش طرفداران رونالدو، قیمت سهام روز آدینه در یک سطح بی سابقه در حالی به سرانجام رسید که سرمایه گذاران در آستانه نشست نهایی سیاست گذاری فدرال رزرو در سال آینده، از گزارش تورم کلیدی خودداری کردند.

تورم آمریکا سال 2022 هم ادامه خواهد داشت؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننس یاهو، شاخص S&P 500 نزدیک به یک درصد جهش کرد تا رکورد بسته شدن را ثبت کند. داو بیش از 200 واحد یا 0.6 درصد و نزدک 0.7 درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وزارت کار، نرخ تورم بالایی در مقایسه با چند دهه قبل در ماه نوامبر را نشان داد. شاخص CPI در نوامبر 6.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع ترین افزایش سالانه از ژوئن 1982 را نشان می دهد.

طبق داده های بلومبرگ، این نرخ با برآوردهای اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددانان مطابقت اما در مقایسه با نرخ سالانه 6.2 درصدی نسبت به سال گذشته شتاب بیشتری داشت. ماه قبل و حتی بدون احتساب قیمت های بی ثبات تر مواد غذایی و انرژی، به اصطلاح CPI اصلی 4.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد که سریع ترین افزایش در حدود سه دهه اخیر بود.

لوک تیلی، اقتصاددان ارشد ویلمینگتون تراست ابراز کرد: ما در پی کاهش سرعت تورم در طول سال 2022 هستیم. البته به این معنی نیست که قیمت ها پایین می آیند فقط در پی یافتن پاسخ این سوال هستیم که آیا قیمت ها در سال 2022 به مقدار سال 2021 بدون محرک های اقتصادی که سال جاری با آن روبرو بودیم، افزایش می یابند یا خیر.

تصور ما این است که این اتفاق نخواهد افتاد زیرا فشار زیادی در سمت تقاضا و سپس در سمت عرضه نخواهد بود، ما در پی بهبود بازار کار و بازگشت افراد بیشتری به کار هستیم.

سایر داده های اخیر بیشتر بر تنگنای فعلی در سمت عرضه اقتصاد تاکید نموده است. مطالبات هفتگی بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافت و به پایین ترین سطح از سال 1969 و حتی به کمتر از سطح قبل از همه گیری رسید. بعلاوه فرصت های شغلی ایالات متحده برای دومین بار در ماه اکتبر به بیش از 11 میلیون رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1251

به "تورم آمریکا سال 2022 هم ادامه خواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم آمریکا سال 2022 هم ادامه خواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید