انویدیا تحریم های آمریکا علیه چین را دور می زند

به گزارش طرفداران رونالدو، دیجیاتو نوشت: انویدیا برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه چین، کارت گرافیک جدیدی به نام A800 معرفی نموده که ضعیف تر شده تا عرضه آن محدودیتی نداشته باشد.

انویدیا تحریم های آمریکا علیه چین را دور می زند

انویدیا نسخه ساده تری از پردازشگر گرافیکی پیشرفته A100 را ساخته تا تحریم های تازه آمریکا علیه چین و روسیه را دور بزند. این تحریم ها باعث می شوند تولیدکنندگان نتوانند تجهیزات آموزش هوش مصنوعی را به این کشورها بفروشند، اما حالا به نظر می رسد که این تراشه نیازی به مجوز تازه نخواهد داشت.

کارت گرافیک تازه انویدیا که با نام A800 شناخته می گردد، از همان قدرت پردازشی نسخه اصلی بهره می برد اما صرفاً می تواند با سایر کارت ها در یک خوشه رایانشی با نرخ 400 گیگابیت بر ثانیه کار کند و به نرخ 600 گیگابیتی دسترسی نخواهد داشت. وال استریت ژورنال می گوید این یعنی A800 برای انجام کارهای ساده به مقدار نسخه اصلی قدرت دارد، اما نمی تواند مثلاً در یک ابرکامپیوتر به کار گرفته گردد.

انویدیا A800 جانشین A100 برای چین است

یکی از سخنگویان انویدیا به خبرگزاری رویترز گفته که این کارت گرافیک جانشین A100 برای چین است که موجب نقض قوانین صادراتی آمریکا نمی گردد. اگرچه جزئیات دقیق تحریم های کنترلی آمریکا در دسترس نیست، اما ظاهراً این کشور سرعت ارتباطات داخلی و چند آستانه پردازشی دیگر را در آنالیز های خود لحاظ می نماید.

انویدیا می گوید این محصول تازه به گونه ای طراحی شده که کاربر نتواند محدودیت های آن را دور بزند. این اظهارنظر از آن جهت اهمیت دارد که این شرکت در گذشته پردازشگرهایی را به بازار روانه نموده بود که محدودیت هایی در زمینه استخراج رمزارز داشتند، اما طولی نکشید که کاربران توانستند این محدودیت ها را پشت سر بگذارند.

دولت آمریکا در ماه اکتبر تحریم های تازهی را در زمینه فروش تراشه و تجهیزات ساخت تراشه به چین معرفی کرد. انویدیا و AMD به سرمایه گذاران خود هشدار داده بودند که محدودیت های تازه ممکن است بر توانایی آن ها برای فروش محصولات رده بالا به این کشور اثر بگذارد. حالا باید دید که واکنش چین و آمریکا به این محصول تازه چه خواهد بود.

این که A800 می تواند در عمل همچنان برای کاربردهای نظامی در ارتش یا دیگر پروژه های دولتی چین که آمریکا مخالف آن هاست استفاده گردد یا خیر، هنوز تعیین نیست.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1491

به "انویدیا تحریم های آمریکا علیه چین را دور می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا تحریم های آمریکا علیه چین را دور می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید