کاهش قیمت با تزریق 1700 تن مرغ به بازار

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران، عبدالعلی طهماسبی رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های زنجیره گوشت کشور گفت: با تزریق گسترده مرغ به بازار که از دو روز پیش آغاز شده، قیمت مرغ در بازار متعادل شده و به نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومان رسیده است، اما برای ثبات قیمت، تولید باید حداقل 15 درصد افزایش یابد.

کاهش قیمت با تزریق 1700 تن مرغ به بازار

وی افزود: شب گذشته از سه استان گیلان، مازندران و گلستان یک هزار تن و از استان های دیگر 700 تن به بازار تهران تزریق شد و امروز بازار کاملاً اشباع شده است و در تمام نقاط شهر قیمت به کیلویی 24 هزار و 900 تومان به فروش می رود، مگر اینکه کسی تخلفی بکند.

طهماسبی گفت: این تزریق مرغ در روزهای آینده هم اجرایی خواهد شد و هم اکنون معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سه استان شمالی حضور دارند تا مراحل عرضه مرغ به بازار و به استان های دیگر به ویژه به تهران ادامه یابد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که چه تضمینی برای ادامه دار بودن تزریق مرغ به بازار وجود دارد، گفت: آمارهای سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) نشان می دهد که جوجه ریزی به طور کامل اجرا شده و نیاز کشور را در روزهای آینده برآورده می کند، ضمن اینکه تجربه گذشته نشان می دهد تزریق 800 تا 900 تن مرغ به میدان بهمن نیاز تهران را کاملاً برآورده می کند در حالی که شب گذشته 1700 تن از استان های دیگر به تهران مرغ آمده به علاوه خود استان هم تولید دارد.

به گزارش فارس، آمار مصرف روزانه مرغ در تهران از 1200 تا 2000 تن اعلام می شود و استان تهران تنها 5 درصد نیاز داخل خود را تأمین می کند و بقیه از استان های دیگر تأمین می شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های زنجیره گوشت کشور تأکید کرد: عرضه مرغ به حدی رسیده که بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای در مازندران اعلام کردند که دیگر مرغ نمی خواهند.

طهماسبی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا این قیمت می تواند در ماه های آینده هم ثابت باشد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید تولید خود را حداقل 15 درصد افزایش دهد تا قیمت به ثبات برسد.

به گزارش فارس، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده 115 میلیون قطعه جوجه ریزی شده است، در حالی که سال های گذشته آمار 130 هزار قطعه جوجه ریزی هم وجود داشت. با وجود این، تقاضا برای مرغ هم به دلیل گرانی گوشت افزایش یافته است.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های زنجیره گوشت کشور دلیل گرانی قیمت مرغ در روزهای گذشته را دو نرخه بودن بازار مطرح نمود که در یک طرف مرغ دولتی 20 هزار و 400 تومان و در مغازه ها تا 40 هزار تومان به فروش می رفت و حرص و ولعی در مردم ایجاد شده بود که یخچال های خود را پر از مرغ می کردند.

علاقه مندان می توانند گزارش ممنوعیت انجماد مرغ را نیز بخوانند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 912

به "کاهش قیمت با تزریق 1700 تن مرغ به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت با تزریق 1700 تن مرغ به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید