چاپ 147 میلیون کتاب درسی برای سال تحصیلی نو

به گزارش طرفداران رونالدو، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: 95 درصد دانش آموزان میان پایه عملیات ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام داده اند و مابقی هنوز برای ثبت نام خود اقدام نکرده اند.

چاپ 147 میلیون کتاب درسی برای سال تحصیلی نو

محمد علوی تبار گفت: تا به امروز حدود 12 میلیون دانش آموز معادل 75 درصد جامعه آماری و تحصیلی کشور عملیات ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام دادند و در حدود 147 میلیون جلد کتاب درسی هم در مراحل نهایی چاپ قرار گرفته است که به زودی کار چاپ آن ها نیز به اتمام خواهد رسید.

او گفت: 95 درصد دانش آموزان میان پایه عملیات ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام دادند و مابقی هنوز برای ثبت نام خود اقدام نکرده اند.

علوی تبار اضافه کرد: در پایه های ورودی اول، هفتم و دهم، دانش آموزان تا به امروز تنها 25 درصد عملیات ثبت سفارش خود را انجام داده اند و متاسفانه 75 درصد دانش آموزان در این مقاطع برای ثبت سفارش کتاب درسی سال تحصیلی نو اقدام نکرده اند.

به گفته او کلیه دانش آموزان چه میان پایه و چه دانش آموزان پایه های ورودی در صورت تغییر محل تحصیل، پایه و یا رشته تحصیلی تا 31 شهریور امکان اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود را دارند.

او درباره 2 شیوه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان گفت: سال های گذشته نیز شیوه ثبت نام به همین شکل بود و مشکل خاصی وجود نداشت هم ثبت نام انفرادی و هم شیوه ثبت نام گروهی وجود داشت. ثبت نام فردی و گروهی هیچ تداخلی در ثبت سفارش و شرح کتب درسی ایجاد نمی کند.

او اضافه کرد: هم دانش آموزانی که به صورت انفردی و هم دانش اموزانی که به صورت گروهی عملیات ثبت سفارش کتب درسی را انجام داده اند کتاب های درسی خود را در مدارس تحویل می گیرند.

او ادامه داد: از بازه زمانی 10 شهریور تا 31 شهریور عملیات انتقال کتاب ها از منطقه به مدارس اجرایی می گردد و با توجه به برنامه ریزی ها و زمانبندی که مدارس انجام می دهند، از 15 شهریور تا اول مهر کتاب های درسی سال تحصیلی نو را در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

او درباره تمدید دوباره ثبت نام کتب درسی گفت: باید ببینیم ثبت نام تا بازه 10 شهریور به چه صورتی انجام می گردد. اگر این امر کامل انجام گردد خیر، اما در بعضی از استان ها ثبت نام انجام نشده باشد امکان تمدید آن ها وجود دارد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1449

به "چاپ 147 میلیون کتاب درسی برای سال تحصیلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ 147 میلیون کتاب درسی برای سال تحصیلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید