پکن: جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است

به گزارش طرفداران رونالدو، وزارت خارجه چین یافته های جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشأ ویروس کرونا را فاقد اعتبار خواند.

پکن: جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بنا بر گزارش وبگاه گلوبال تایمز، وزارت خارجه چین در واکنش به تحقیقات اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ شیوع ویروس کرونا و اتهام زنی به پکن گفت که یافته های جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای در این خصوص گفت: تاریخ نشان می دهد که یافته های جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است. ایالات متحده باید با الگوبرداری از چین، تحقیقات مشترکی را با سازمان دنیای بهداشت در خصوص منشأ ویروس کرونا انجام دهد و یک تحقیق جامع، شفاف و مبتنی بر شواهد را در ایالات متحده انجام دهد.

از طرف دیگر، سفارت چین در ایالات متحده نیز در پی اتهام زنی های جدید مقام های آمریکایی به پکن در خصوص منشأ شیوع ویروس کرونا اعلام نمود که سیاسی کردن ردیابی منشأ کووید-19 که یک مسئله علمی است، نه تنها یافتن منشأ اصلی ویروس را سخت می نماید بلکه ویروس سیاسی را افسارگسیخته می نماید و به شدت در جهت همکاری بین المللی در زمینه این همه گیری مانع ایجاد می نماید.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود: در زمینه ردیابی منشأ کووید-19، ما خواهان همکاری بین المللی بر پایه حقایق و علم با هدف مقابله بهتر با اپیدمی های غیرمنتظره در آینده، هستیم.

در ادامه این بیانیه در ارتباط با منشأ ویروس کرونا این گونه آمده است: ما به دلیل احساس مسئولیت در قبال سلامت بشریت، از آنالیز جامع تمامی موارد اولیه کووید-19 که در سراسر دنیا یافت شده است و همچنین تحقیقات دقیق در خصوص بعضی از پایگاه های مخفی و آزمایشگاه های بیولوژیکی در سراسر دنیا حمایت می کنیم.

سفارت چین با تأکید بر لزوم شفافیت درباره تحقیقات در خصوص منشأ کرونا ادامه داد: چنین مطالعات و تحقیقاتی باید کامل، شفاف و بر اساس شواهد باشد و به طور دقیق همه چیز را روشن کند.

سخنگوی سفارت چین یادآور شد که بعضی افراد اخیراً از ترفند های قدیمی سیاسی در خصوص منشأ اصلی کووید-19 در دنیا استفاده می نمایند و مجدداً کارزار بی اعتبارسازی و مقصر جلوه دادن بقیه و همچنین تئوری نشت (ویروس) از آزمایشگاه از سرگرفته شده است.

واکنش مقام های چین در حالی مطرح شده است که رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه توضیح داد دستگاه های اطلاعاتی کشورش درباره منشأ ویروس کرونا اختلاف نظر دارند (جزئیات بیشتر).

بحث بر سر منشأ ویروس کرونا بعد از آن داغ شد که روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی روز یکشنبه مدعی شد داده های اطلاعاتی نشان می دهند سه نفر از کارکنان آزمایشگاه شهر ووهان چین درست پیش از شیوع ویروس کرونا، به شدت بیمار شده بودند. این روزنامه، بیمار شدن کارکنان این آزمایشگاه را تأییدی بر ادعای انتشار کووید-19 از این آزمایشگاه دانست.

یک روز بعدتر، وزارت امور خارجه چین ادعای وال استریت ژورنال را رد کرد و آن را کاملاً فاقد صحت توصیف کرد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این ادعا گفت: موسسه ویروس شناسی ووهان 23 مارس سال جاری (سوم فروردین) بیانیه ای صادر کرد و در آن بیان داشت که تا 30 دسامبر سال 2019 با هیچ موردی از عفونت ناشی ازابتلا به ویروس کرونای جدید روبرو نشده بود.

پیش تر نیز تیم تحقیقاتی سازمان دنیای بهداشت، پس از گذراندن چند هفته در چین و آنالیز خاستگاه ویروس کرونا به این نتیجه رسیدند که انتشار این بیماری از آزمایشگاه شهر ووهان با احتمال بالایی بعید به نظر می رسد.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در دنیا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نام آن را ویروس چینی گذاشت و این کشور را به انتشار آن متهم کرد.

آدینه گذشته گروه حقوق مدنی آمریکایی های چینی تبار از ترامپ بابت استفاده از الفاظی نظیر ویروس چینی، آنفلوانزای چینی و کونگ فلو شکایت نموده و دریافت غرامتی 22 میلیون دلاری را خواهان شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 984

به "پکن: جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: جامعه اطلاعاتی آمریکا فاقد اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید