افشاگری وال استریت ژورنال از منشاء کووید19، در آزمایشگاه ووهان چه خبر بوده و محققان دقیقا چطور بیمار شدند؟

به گزارش طرفداران رونالدو، ایسنا نوشت: نشریه وال استریت ژورنال آمریکا با استناد به منابع اطلاعاتی سابقا فاش نشده گزارش کرد، سه محقق انستیتوی ویروس شناسی ووهان چین قبل از زمان ادعایی شیوع کروناویروس، به حدی که بستری شدنشان در بیمارستان ضروری بوده، بیمار شده بودند.

افشاگری وال استریت ژورنال از منشاء کووید19، در آزمایشگاه ووهان چه خبر بوده و محققان دقیقا چطور بیمار شدند؟

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شیوع کووید-19 را به دسامبر 2019 نسبت می دهند؛ زمانی که شهر ووهان چین نخستین موارد ابتلای به بیماری را که خیلی سریع تبدیل به یک همه گیری دنیای شد، ثبت کرد.

در حالی که سازمان بهداشت دنیای به این نتیجه رسید که این ویروس از خفاشها شیوع یافته بعضی همچنان درگیر بحث داغ درباره منشا کووید-19 بوده و ادعا می نمایند که ممکن است این ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون درز نموده باشد.

بر اساس یک سری جزئیاتی که جدیدا فاش شده، محققان پزشکی مستقر در ووهان در پاییز 2019 در حالی بیمار شدند که دارای علایمی مطابق با علایم کووید-19 و بیماری های رایج فصلی بودند.

وال استریت ژورنال به چند منبع مطلع به اطلاعات استناد کرد که ظاهرا در قبال این اطلاعات جدید دچار اختلاف نظر بوده اند. بعضی از آنها نسبت به اسناد و مدارک پشتیبان این اطلاعات اظهار تردید نموده و متذکر شدند که همچنان انجام یک سری تحقیقات بیشتر ضروری است. بعضی دیگر نیز این ارزیابی جدید را قابل اعتماد خواندند.

یک منبع که نامش فاش نشد، به وال استریت ژورنال گفت: اطلاعاتی که ما از منابع مختلف کسب کردیم دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و بسیار دقیق بودند. چیزی که به شما گفته نشده، این است که این محققان دقیقا چطور بیمار شدند.

مساله منشا همه گیری کروناویروس که در سال 2020 دنیا را گرفتار کرد همچنان به رغم گزارش ماه مارس سازمان بهداشت دنیای که بیشترین احتمال را به شیوع این ویروس از حیوانات به انسانها داده، محل بحث داغ است.

این نظریه که کروناویروس از یک لابراتوار چینی به بیرون درز نموده، در حالی که از سوی بسیاری از جمله دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برجسته شد، توسط یک تیم علمی 12 کشوری َشدیدا بعید خوانده شده، هر چند که این تیم متذکر شد داده های به موقع تر و جامعتر برای نتیجه گیری قاطع لازم هستند.

پکن حدس ها درباره منشا آزمایشگاهی کووید-19 را مکررا رد نموده و دولت چین این ادعاها را دارای انگیزه سیاسی خوانده و خواهان تحقیقات درباره یک سری نظریه های دیگر از جمله این نظریه که این ویروس منشا خارج از چین همچون پایگاه نظامی فورت دتریک در مریلند آمریکا را دارد، شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1019

به "افشاگری وال استریت ژورنال از منشاء کووید19، در آزمایشگاه ووهان چه خبر بوده و محققان دقیقا چطور بیمار شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری وال استریت ژورنال از منشاء کووید19، در آزمایشگاه ووهان چه خبر بوده و محققان دقیقا چطور بیمار شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید