واکنش اتحادیه عرب و اردن به کوشش ها برای حل بحران قطر و عربستان

به گزارش طرفداران رونالدو، اتحادیه عرب و وزارت خارجه اردن از کوشش های کویت برای حل بحران در روابط میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کردند.

واکنش اتحادیه عرب و اردن به کوشش ها برای حل بحران قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب از کوشش های کویت در مرحله کنونی برای حل درگیری عربی استقبال می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع اظهار داشت که دبیر کل اتحادیه عرب اظهارات احمد الناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در زمینه حل بحران خلیج فارس را ستود و تاکید نمود که ادامه اختلافات قدرت نظام عربی برای دستیابی به مواضع مشترک در موضوعات مهم و حیاتی را کاهش می دهد و تنها راهکار واقعی برای انتها دادن به اختلافات بازیابی اعتماد میان برادران به وسیله قطع ریشه های مشکلاتی است که در وهله اول منجر به بروز این اختلافات شد.

به همین دلیل ایمن الصفدی وزیر خارجه و امور مهاجرین اردن نیز از تفاهم هایی که کویت در چارچوب کوشش برای حل بحران خلیج فارس اعلام نموده است، استقبال کرد.

الصفدی گفت که بیانیه صادر شده توسط وزیر امور خارجه کویت در خدمت آرمان های مردم منطقه برای رشد و شکوفایی است و به تقویت امنیت عربی برای مقابله با چالش های مشترک یاری می نماید.

وزیر خارجه اردن در ادامه همچنین از کوشش های شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر فقید کویت و کوشش های نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کنونی آن برای انتها دادن به بحران خلیج فارس استقبال کرد.

پیشتر احمد الناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در این خصوص گفته بود: تا به امروز گفتگوهای ثمربخشی در این زمینه صورت گرفته است. در راستای کوشش ها برای تحقق آشتی میان قطر و 4 کشور عربی، تا به امروز گفتگوهایی صورت گرفته است که می توان آنها را مثمرثمر توصیف کرد. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در جهت حل بحران محسوب می گردد.

لازم به ذکر است، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، 13 شرط از جمله کاهش روابط با تهران و تعطیلی شبکه الجزیره را برای از سرگیری این روابط معین کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 622

به "واکنش اتحادیه عرب و اردن به کوشش ها برای حل بحران قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه عرب و اردن به کوشش ها برای حل بحران قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید