ادامه تنش در شمال آفریقا؛ دولت وفاق لیبی، مصوبه مجلس مصر را محکوم کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، مجلس دولت وفاق ملی لیبی، مصوبه همتای مصری خود مبنی بر اعطای مجوز به ارتش مصر جهت انجام عملیات برون مرزی را محکوم کرد.

ادامه تنش در شمال آفریقا؛ دولت وفاق لیبی، مصوبه مجلس مصر را محکوم کرد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) اقدام مجلس موازی در این کشور در درخواست یاری از مصر برای مداخله نظامی را محکوم کرد و آن را نقض قانون بین الملل دانست.

نمایندگان مجلس طرابلس سه شنبه شب طی جلسه ای از دولت وفاق ملی خواستند که به هرگونه تهدید های سیاسی و عملیاتی مصر علیه لیبی پاسخ داده و گزینه های مناسب برای پاسخ را آنالیز کند.

مجلس مصر دیروز دوشنبه با طرح اعطای اختیارات به رئیس جمهور این کشور مبنی بر انجام عملیات برون مرزی در مناطقی که امنیت ملی مصر تهدید می گردد، موافقت کرد. این اقدام مجلس مصر بعد از گذشت یک هفته از درخواست رسمی دولت طُبرُق لیبی (دولت شرق) از قاهره مبنی بر مداخله در لیبی صورت گرفت.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، مجلس دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به مصوبه دیروز نمایندگان مصر تأکید کرد که تلویح قاهره به مداخله نظامی در لیبی دفاع از امنیت ملی مصر به شمار نمی رود.

قانون گذاران لیبی تأکید کردند: لیبی هیچ گونه تهدیدی علیه امنیت مصر به شمار نمی رود. این در حالی است که این کشور با مشارکت در حمله به حاکمیت لیبی و دولت قانونی و مشروع این کشور، امنیت و یکپارچگی سرزمینی لیبی را تهدید و در امور کشور ما مداخله نموده است.

مجلس طرابلس لیبی از جامعه جهانی خواست به مسئولیت های خود عمل نموده و تهدید های صریح دولت مصر علیه خود را محکوم کند.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال 2015 بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت مجلس دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی شناسند و از 15 فروردین 1398، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس شروع کردند که با حمایت های ترکیه از دولت وفاق، این حملات به شکست انجامید.

در گیری در لیبی از زمان موافقت دولت ترکیه با اعزام نیرو به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی، به درگیری منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده و هر یک از طرفین داخلی متخاصم، حامی خارجی برای خود پیدا نموده است؛ مصر، عربستان سعودی، امارات، قبرس جنوبی، یونان، فرانسه و روسیه و سودان از حفتر و در مقابل، ترکیه، قطر، ایتالیا و تاحدودی مغرب و آلمان از دولت وفاق ملی حمایت می نمایند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 337

به "ادامه تنش در شمال آفریقا؛ دولت وفاق لیبی، مصوبه مجلس مصر را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش در شمال آفریقا؛ دولت وفاق لیبی، مصوبه مجلس مصر را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید