واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور در داروخانه ها توزیع می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا با برندهای معتبر اروپایی از اواخر شهریور ماه در داروخانه ها توزیع می گردد.

واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور در داروخانه ها توزیع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حیدر محمدی گفت: واکسن آنفلوآنزا بیش از هر سال و حدود 10 تا 12 میلیون دوز از برندهای معروف از جمله هلندی و فرانسوی خریداری شده و از اواخر تابستان در داروخانه ها توزیع می گردد.

وی ادامه داد: برای توزیع این واکسن ها به مردم فعلا قرار بر این است که با کد ملی باشد و به هر کد ملی یک واکسن فروخته گردد، نیازی به نام نویسی نیست و مردم با مراجعه به داروخانه و ارائه کارت ملی و پس از ثبت کد ملی آنها در سیستم، می توانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت نمایند البته به شرط اینکه این تصمیم تغییری نکند.

مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که فقط گروههای پر خطر یعنی افرادی که به علت شغل خود بیشتر با بیماران سر و کار دارند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سالمندان واکسن آنفلوآنزا بزنند و بقیه مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند البته حدود 2.5 میلیون دوز از واکسن آنفلوآنزای وارداتی برای توزیع در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار می گیرد.

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو نیز پیش از این اعلام نموده بود: با توجه به اینکه سال جاری بیشتر مردم به علت اپیدمی کرونا ماسک می زنند و دست های خود را مرتب می شویند و حتی با الکل ضدعفونی می نمایند، پیش بینی این است که شیوع آنفلوآنزا کمتر از سالهای گذشته باشد، با این حال سال جاری 4 تا 5 برابر سالهای گذشته واکسن آنفلوآنزا وارد می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 545

به "واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور در داروخانه ها توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور در داروخانه ها توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید