رای مشخص خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران-اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش های مجلس اقداماتی در جهت معین خط فقر انجام داده است اما هنوز تکمیل نشده برای معین خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم؛ اگر منطقه ای اقدام به معین خط فقر کنیم بدون شک سریع تر به نتیجه خواهیم رسید، به فرض مثال قیمت کالاهای اساسی در شهرستان ها با کلانشهرها متفاوت است یا اجاره بهای منزل استیجاری و… بر همین اساس باید منطقه ای خط فقر مد نظر قرار دهیم تا بهتر و عادلانه تر بتوانیم مسائل معیشتی مردم را مورد آنالیز قرار دهیم.

رای مشخص خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر اطلاعات درآمدی هر فردی براساس کد ملی افراد جامعه از کارمندان و کارگران بر مبنای منطقه زندگی افراد ثبت گردد؛ هزینه ها و تورم در جامعه منطقه ای معین می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، در خصوص افزایش حقوق کارگران گفت: هر ساله خاتمه سال مبنای زمانی معین افزایش حقوق کارگران است و با برگزاری جلسه ای متشکل از نمایندگان صنوف کارگری و مسئولان وزارت کار و رفاه اجتماعی مبنای رشد حقوق کارگران معین می گردد.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش حقوق کارگران در هر سال 50 درصد کمتر از واقعیت های مالی جامعه رشد داشته است، سال جاری کوشش بسیاری صورت می گیرد تا این افزایش حقوق با واقعیت های مالی همخوانی داشته باشد در جلسه ای که با مسئولان وزارت کار داشتیم قرار بر این شده تا افزایش حقوق کارگران بر مبنای تورم حاکم بر جامعه باشد.

تورم مبنای افزایش حقوق است

وی ادامه داد: سعی بر این است تا تعدادی از نمایندگان مجلس هم در مراسم معین حقوق کارگران حضور داشته باشند، امیدواریم با توافقی که صورت می گیرد این رشد حقوق بر مبنای تورم در جامعه باشد و شاهد افزایش قابل توجهی از حقوق کارگران باشیم تا شرمسار این قشر زحمتکش در شرایط ناخوشایند کرونا نباشیم.

منطقه ای خط فقر را معین کنیم

اسماعیلی در خصوص اقدامات مجلس در معین خط فقر گفت: مرکز پژوهش های مجلس اقداماتی در جهت معین خط فقر انجام داده است اما هنوز تکمیل نشده برای معین خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم؛ اگر منطقه ای اقدام به معین خط فقر کنیم بدون شک سریع تر به نتیجه خواهیم رسید، به فرض مثال قیمت کالاهای اساسی در شهرستان ها با کلانشهرها متفاوت است یا اجاره بهای منزل استیجاری و… بر همین اساس باید منطقه ای خط فقر مد نظر قرار دهیم تا بهتر و عادلانه تر بتوانیم مسائل معیشتی مردم را مورد آنالیز قرار دهیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر اطلاعات درآمدی هر فردی براساس کد ملی افراد جامعه از کارمندان و کارگران بر مبنای منطقه زندگی افراد ثبت گردد؛ هزینه ها و تورم در جامعه منطقه ای معین می گردد.

پرداخت حق مسکن، حق سنوات و بن خواربار از حقوق ابتدایی کارگران است

اسماعیلی تاکید نمود: پرداخت حق مسکن، حق سنوات، بن خواربار و… همه یک قانون و از حقوق کارگران محسوب می گردد؛ بسیاری از کارگران از دریافت آنها محروم هستند؛ نمایندگان کمیسیون اجتماعی کوشش می نماید تمام مواردی که حق کارگران است در بحث حقوق و دستمزد آنها دیده گردد امیدواریم دولت هم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص کارگران بدون قرارداد کتبی بارها مسائلی ایجاد شده و تامین اجتماعی به کارفرمایانی که کارگران بدون بیمه را تهدید به بیکاری می نمایند و با کمترین خدمات آنها را به کار می گیرند، هشدار داده است.

اسماعیلی در خصوص طرح دو بار افزایش حقوق کارگران در سال گفت: افزایش دو بار حقوق کارگران در سال به دلیل شرایط ناخوشایند مالی و تورم حاکم بر جامعه در کمیسیون اجتماعی مطرح شد اما به دلیل اینکه هزینه های برای دولت داشت با مخالفت روبرو شد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر کف تورم 45 درصد در جامعه است و افزایش حقوق کارگران برمبنای رشد تورم باید افزایش یابد، انتظار داریم حقوق کارگران بالای 45 درصد افزایش یابد و تمام سعی نمایندگان بر همین مبنا خواهد بود که این افزایش حقوق بر مبنای تورم رشد داشته باشد؛ نمی توانیم صد در صد رقمی را عنوان کنیم اما مجلس یازدهم تمام قد از حقوق کارگران حمایت خواهد نمود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 781

به "رای مشخص خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای مشخص خط فقر نمی توانیم یک نسخه واحدی بپیچیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید