خلاصه ای مفید و کاربردی از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

به گزارش طرفداران رونالدو، قبل از صحبت در خصوص کتاب معجزه شکرگزاری، اجازه دهید ابتدا درباره نویسنده کتاب، روندا برن بحث کنیم. روندا برن خالق و تهیه کننده فیلم راز و نویسنده کتاب های راز، قدرت، معجزه شکرگزاری و قهرمان است. روندا کار خود را به عنوان تهیه کننده رادیو شروع کرد، اما با انتشار فیلم راز، که به وسیله میلیون ها نفر در سراسر دنیا مشاهده شد، حرفه او 360 درجه تغییر کرد. او کتاب راز را پس از آن نوشت. کتاب راز یک کتاب پرفروش در سراسر دنیا است که به 50 زبان با بیش از 20 میلیون نسخه چاپ شده است.

خلاصه ای مفید و کاربردی از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

نقد و آنالیز کتاب معجزه شکرگزاری

کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن سومین کتاب از مجموعه کتاب های راز است. در حقیقت کتاب معجزه شکرگزاری، توجه دنیایان را به خود جلب نموده و بیداری دنیای را برانگیخته است.

در کتاب معجزه شکرگزاری هر فصل شامل تمرین های ویژه ای است که به شما یاری می نماید قدردانی را تمرین کنید، این کتاب و تمرین های آن نه تنها به شما یاری می نماید تا فکرتان را تغییر دهید، بلکه به شما یاری می نماید رؤیاها و خواسته های خود را به حرکت در آورید.

قسمت اول، نقد کتاب معجزه شکرگزاری: آیا به معجزه اعتقاد دارید؟

نویسنده از شما یک سؤال می پرسد آیا به معجزه اعتقاد دارید؟

برن می گوید افرادی که به معجزه اعتقاد ندارند هرگز این کتاب را درک نخواهند کرد.

در اینجا نویسنده از شما می خواهد که روزهای کودکی خود را به خاطر آورید، او در ادامه می گوید زمانی که کودک بودید و با تعجب و شگفتی به زندگی نگاه می کردید را به یاد بیاورید، در دوران کودکی، زندگی را بسیار هیجان انگیز می بینید و هر چیز کوچکی برای شما کاملاً هیجان انگیز بود. مجذوب هر چیز کوچکی می شدی، مجذوب یخبندان روی چمن ها، پروانه ای که در هوا بال می زند، یا هر برگ عجیبی روی سنگ یا زمین.

از بچگی خیلی هیجان زده می شدیم، وقتی دندانمان را از دست می دادیم چون باور داشتیم پری دندان شب خواهد آمد، علت اینکه نویسنده همه اینها را می گوید چون در کودکی همیشه آن حس خوشایند و بدیع را در درون خود داشتیم. که همه چیز خوب و دوست داشتنی است، ما احساس می کردیم که زندگی بسیار زیباست، از کودکی باور داشتیم که زندگی سرشار از هیجان شادی و جادو است، از این رو نویسنده می گوید جادویی که زمانی به آن اعتقاد داشتید حقیقت دارد و این دیدگاه بزرگ سالان سرخورده از زندگی است که نادرست است، نویسنده می گوید که جادوی زندگی واقعی است به همان اندازه که شما واقعی هستید.

کلمات نویسنده: در واقع، زندگی می تواند بسیار شگفت انگیزتر از آن چیزی باشد که در دوران کودکی فکر می کردید، و نفس گیرتر، الهام بخش تر و هیجان انگیزتر از هر چیزی که قبلاً دیده اید. وقتی بدانید برای به وجود آوردن جادو چه کاری باید انجام دهید، زندگی رؤیایی خود را خواهید داشت. آن وقت تعجب خواهید کرد که چگونه می توانستید از باور به جادوی زندگی دست بکشید!

قسمت دوم، نقد کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن: یک راز بزرگ فاش می گردد

در اینجا نویسنده می گوید ما باید همیشه شکرگزاری را احساس کنیم، کسی که احساس شکر کند بیشتر به او داده می گردد و کسی که هرگز شکرگزاری نمی نماید، هر چه به او اعطا گردد از او نیز گرفته می گردد.

نویسنده می گوید که سپاسگزاری به وسیله یک قانون دنیای عمل می نماید که بر کل زندگی شما حاکم است.

کلمات نویسنده: طبق قانون جذب، که بر تمام انرژی در دنیا ما، از تشکیل یک اتم تا حرکت سیارات، حاکم است، مانند، همانند را جذب می نماید. به علت قانون جذب است که سلول های هر موجود زنده و بعلاوه جوهر هر جسم مادی در کنار هم قرار دارند. در زندگی شما، قانون بر روی افکار و احساسات شما اعمال می گردد، زیرا آن ها نیز انرژی هستند، و بنابراین هر چه فکر کنید، هر چه احساس کنید، به سمت خود جذب می کنید.

شما جملاتی مانند هر چه بکارید درو می کنید و آنچه می دهید به دست می آورید را شنیده اید. خوب، همه این گفته ها یک قانون را توصیف می نمایند، و بعلاوه یک اصل از دنیا را توصیف می نمایند که دانشمند بزرگ سر آیزاک نیوتن کشف کرد. اکتشافات علمی نیوتن شامل قوانین اساسی حرکت در دنیا بود که یکی از آن ها می گوید:

هر عملی همیشه عکس العملی متضاد و برابر دارد. وقتی ایده قدردانی را در قانون نیوتن به کار می گیرید، می گوید: هر عمل شکرگزاری همیشه عکس العمل دریافتی را ایجاد می نماید. و آنچه دریافت می کنید همیشه برابر با اندازه سپاسگزاری شما خواهد بود. این به این معنی است که خود عمل سپاسگزاری واکنش دریافت را ایجاد می نماید! و هر چه صمیمانه تر و عمیق تر احساس سپاسگزاری داشته باشید (به عبارت دیگر، هر چه بیشتر سپاسگزاری کنید) بیشتر دریافت خواهید کرد.

قسمت سوم، نقد و آنالیز کتاب معجزه شکرگزاری 28 روزه: رشته طلایی قدردانی

همیشه به خاطر چیزهایی که در زندگی داری شکر کن، نویسنده می گوید لحظه ای که صبح از خواب بیدار می شوی، برای نور صبح، برای زندگی و توانایی هایت شکر کن، برای شادی و زندگی ات سپاسگزار باش، نویسنده می گوید که اگر این کار را نکنید، یعنی هیچ علتی برای تشکر پیدا نکنید عواقبش تقصیر شما و خودتان است.

قسمت چهارم، نقد کتاب معجزه شکرگزاری: کشف من

در اینجا نویسنده داستان خود را به اشتراک می گذارد، نویسنده می گوید که او نمونه کاملی است از اینکه وقتی فردی نسبت به قدردانی ناآگاه است، زندگی چگونه است و وقتی قدردانی را بخشی از زندگی خود قرار دهید چه اتفاقی می افتد.

نویسنده می گوید که اگر شش سال پیش کسی از او می پرسید که او یک فرد سپاسگزار است، قطعاً می گفت بله، او می گفت بله من یک فرد سپاسگزار هستم، وقتی کسی در را به روی من باز می نماید تشکر می کنم. وقتی کسی چیزی به من هدیه می دهد تشکر می کنم، وقتی کسی برای من کاری انجام می دهد تشکر می کنم.

اما در واقع من اصلاً سپاسگزار نبودم، حتی نمی دانستم قدردانی چیست، و گفتن تشکر در مواقع عجیب و غریب در روزهایی که چیزی دریافت می کنید به این معنی نیست که شما سپاسگزار هستید.

نویسنده می گوید زمانی که در آن موقع از قدردانی بی خبر بود، زندگی خود را نمی گذراند، اما در حال زنده ماندن بود، اما زمانی که خاتمه توانست معنای واقعی شکرگزاری را درک کند زندگی او کاملاً تغییر کرد، آغاز به زندگی شاد کرد.

قسمت پنجم، نقد و آنالیز کتاب معجزه شکر گزاری: جادو را به زندگی خود بیاورید

نویسنده می گوید قدردانی را به زندگی خود بیاورید و سپس جادو را وارد زندگی خود خواهید کرد، نویسنده می گوید قدردانی می تواند روابط شما را به روابط شاد و معنادار تبدیل کند.

نویسنده می گوید مهم نیست که چه کسی هستید، مهم نیست کجا هستید، مهم نیست در چه شرایطی هستید، جادوی قدردانی کل زندگی شما را تغییر می دهد!

قسمت ششم، نقد کتاب معجزه شکرگز اری: آیا زندگی شما جادویی است؟

کلمات نویسنده: همین الان می توانید بگویید که واقعاً چقدر از قدردانی در زندگی خود استفاده نموده اید. فقط به تمام زمینه های اصلی زندگی خود نگاه کنید: پول، سلامتی، شادی، شغل، خانه و روابط. بخش هایی از زندگی تان که فراوان و شگفت انگیز هستند، جایی هستند که از قدردانی استفاده نموده اید و در نتیجه جادو را تجربه می کنید. هر حوزه ای که فراوان و شگفت انگیز نیست ناشی از عدم سپاسگزاری است. این یک واقعیت ساده است: وقتی شکرگزار نیستید نمی توانید در ازای آن بیشتر دریافت کنید. شما مانع از ادامه جادو در زندگی خود شده اید. وقتی شکرگزار نباشید، جریان سلامتی بهتر، روابط بهتر، شادی بیشتر، پول بیشتر و پیشرفت شغل، شغل یا تجارت خود را متوقف می کنید. برای دریافت باید داد. این قانون است. شکرگزاری شکرگزاری است و بدون آن، از جادو و دریافت هر چیزی که در زندگی می خواهید منع می شوید.

قسمت هفتم، نقد و آنالیز کتاب معجزه شکرگزاری 28 روزه: فرمول جادویی

این بخش با ضرب المثل دانش گنج است، اما تمرین کلید آن است آغاز می گردد.

  1. فرمول جادویی: عمداً فکر کنید و کلمات جادویی را بگویید، ممنونم.
  2. هر چه بیشتر به عمد فکر کنید و کلمات جادویی را بیان کنید، ممنونم، احساس قدردانی بیشتری خواهید داشت.
  3. هر چه بیشتر به عمد فکر و احساس کنید، فراوانی بیشتری دریافت می کنید.

این انتها آنالیز/خلاصه کتاب معجزه شکرگزاری است. این کتاب شامل 28 تمرین جادویی است که به شما یاری می نماید یاد بگیرید که چگونه می توانید از قدردانی در زندگی خود برای متحول کردن سلامت، پول، شغل و روابط خود بهره ببرید و چگونه می توانید کوچک ترین آرزوها و بزرگ ترین رؤیاهای خود را محقق کنید.

بخشی از تمرین های کتاب معجزه شکرگزاری

تمرین های کتاب معجزه شکرگزاری که به صورت روزانه و برای یک دوره 28 روزه طراحی شده اند، به ما یاری می نمایند تا تقریباً مانند تمرینات کششی و ورزشی که در باشگاه برای تقویت یک عضله انجام می دهیم، نگرش سپاسگزاری را به دست بیاوریم. قبل از آغاز تمرین روزانه، اولین چیزی که راندا برن توصیه می نماید این است که در خصوص خواسته های خود دقیق باشیم. تقسیم زندگی ما به دسته بندی های مختلف، دقیقاً آنچه را که ما می خواهیم توصیف می نماید. خود او کار، پول، ثروت، روابط، خواسته های شخصی و چیزهای مادی را پیشنهاد می نماید.

سپس راندا برن در کتاب معجزه شکرگزاری پیشنهاد می نماید که هر روز صبح، ده چیزی را که به خاطر آن ها سپاسگزاریم (ده مورد برتر ما) لیست کنیم، و سپس بنویسیم که چرا برای آنها سپاسگزاریم! فکر کردن به اینکه چرا برای چیزی سپاسگزار هستیم واقعاً به تمرکز فکر و تجربه قدردانی واقعی یاری می نماید. او بعلاوه پیشنهاد می نماید که از سنگ قدردانی استفاده کنیم. سنگ قدردانی می تواند یک سنگ ریزه یا سنگ صاف باشد که می توانیم آن را در کف دست خود نگه داریم، یا آن را در کنار تخت خود نگه داریم و هر شب به اتفاقی که در آن روز افتاده است فکر کنیم و برای آن شکرگزاری کنیم. این اعمال قدردانی روزانه افکار مثبت را در فکر ما تقویت می نماید و زندگی بهتری پیش روی ما قرار می دهد.

6 تمرین اولی که راندا برن توصیه می نماید:

- تمرین اول: اولین کاری که باید انجام دهید این است که نعمت هایی که دارید، بشمارید. این کار بهتر است صبح ها انجام گردد.

- تمرین دوم: در یک دفترچه یادداشت یکی از موفقیت هایی که به دست آورید بنویسید و از بابت آن خداوند را شکر کنید. بعلاوه هدف دیگری را انتخاب کنید و راه های رسیدن به آن را آنالیز کنید. شب ها به این فکر کنید که چه اتفاق های خوبی در راه رسیدن به این هدف برای شما افتاده است.

- تمرین سوم: سه نفری که با آن ها رابطه صمیمانه دارید پیدا کنید و از آن ها تشکر کنید. رفتارها و اخلاق های خوبشان را به یاد بیاورید. برای دوست داشتن هر کدام از آن ها 5 علت بیاورید.

- تمرین چهارم: بابت سلامتی تان خدا را شاکر باشید.

- تمرین پنجم: به دوران کودکی تان فکر کنید و به همه چیزهایی فکر کنید که بدون هیچ هزینه ای برایتان مهیا شده! چیزهایی که خیلی ها ممکن است از داشتنش محروم باشند. هر خاطره ای که در آن پولی برای شما خرج شده به یاد بیاورید. بابت این ها از خدا تشکر کنید.

- تمرین ششم: روز ششم تا آنجا که می توانید دنبال چیزهایی باشید که بابت آن ها از خدا تشکر نموده اید. روز هفتم را هم بدون گفتن جملات منفی به انتها برسانید.

- بقیه تمرین های جالب کتاب معجزه شکرگزاری را به همراه توضیحات این 6 تمرین در متن اصلی کتاب می توانید بخوانید.

جملاتی از کتاب معجزه شکرگزاری

وقتی انرژی معجزه آسای سپاس گزاری را به سوی موقعیتی منفی می فرستید؛ موقعیتی نو به وجود می آید و موقعیت قدیمی ناپدید می گردد. به بیان دیگر؛ وقتی خودتان را به سطحی می رسانید که، به جای احساس کردن کمبود پول، به علت داشتن مبلغی اندک هم از خداوند سپاس گزاری می کنید؛ موقعیتی نو در زندگی تان به وجود می آید، کمبود پول ناپدید می گردد و پولی بیشتر به شیوه ای معجزه آسا به زندگی تان جذب می گردد.

همه احساسات بد و ناخوشایند درباره پول در واقع پول را از شما دور می نماید و گردش پول در زندگی تان کاهش می یابد. بعلاوه، هر بار درباره پول احساسی بد و ناخوشایند دارید؛ گردش پول زندگی تان را اندکی بیشتر کاهش می دهید. اگر درباره پول احساساتی همانند حسرت، ناامیدی، نگرانی یا ترس را در وجودتان می پرورانید؛ پس، نمی توانید پولی بیشتر را جذب کنید. برمبنای قانون جذب، دو گونه مشابه همیشه یکدیگر را جذب می نمایند. به این ترتیب، اگر ناامید هستید که پول کافی ندارید؛ پس، هرچه بیشتر موقعیت هایی ناامیدنماینده را دراین باره جذب خواهید کرد که پول کافی ندارید. اگر درباره پول احساس نگرانی دارید؛ پس، هرچه بیشتر موقعیت هایی نگران نماینده را درباره پول جذب خواهید کرد. اگر درباره شرایط مالی تان احساس ترس را در وجودتان می پرورانید؛ پس، موقعیت هایی را بیشتر جذب خواهید کرد که همیشه سبب می شوند ترس و هراسی را درباره شرایط مالی تان احساس کنید.

شما باید شرایط مالی و کمبود احتمالی پول را در زندگی کنونی تان نادیده بگیرید؛ اگرچه این کار ممکن است برای شما سخت باشد. به هرحال، بدانید که سپاس گزاری کردن از خداوند در واقع شیوه ای تضمین شده برای انجام دادن این کار است. وقتی به علت داشتن پولی، هر چند اندک، از خداوند سپاس گزار هستید؛ به طور همزمان نمی توانید درباره پول احساس ناامیدی داشته باشید.

برترین ترجمه کتاب معجزه شکرگزاری

راندا برن در کتاب های خود به موضوعات مهمی که در زندگی بسیاری از افراد کمرنگ شده است پرداخته، به همین علت کتاب های او در ایران هواداران زیادی دارد و تا امروز بیشتر آثار او مورد توجه ناشران مختلف قرار گرفته است. کتاب حاضر با ترجمه علی اصغری از سوی انتشارات نیک ورزان راهی بازار نشر شده است. بعلاوه ترجمه های متفاوتی از کتاب های راندا برن در بازار وجود دارد. کتاب معجزه با عناوین معجزه شکرگزاری و معجزه سپاسگزاری نیز ترجمه شده است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را با ترجمه سیما فرجی و انتشارات لیوسا با ترجمه نفیسه معتکف آن را منتشر نموده اند.

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن انتشارات صدای معاصر

25 %

75,000

56,250 تومان

مشاهده و خرید

منبع: SeeKen

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1532

به "خلاصه ای مفید و کاربردی از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاصه ای مفید و کاربردی از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید