قطار برقی به هشتگرد رسید

به گزارش طرفداران رونالدو، طرح ملی قطار برقی گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد در استان البرز به عنوان خواسته ای عمومی پس از سال ها انتظار سه شنبه 10 دی توسط دکتر روحانی رئیس جمهوری افتتاح می گردد.

قطار برقی به هشتگرد رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در آیین افتتاح و حرکت این قطار که پس از 11 سال انتظار به خط خاتمه رسیده است، وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز، نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، رئیس شرکت عمران شهرهای جدید و جمعی از مسئولان کشور، استان و شهرستان ساوجبلاغ حضور خواهند داشتند.

بعد از آن که عملیات ساخت چند 10 هزار واحد مسکن مهر برای اسکان بخشی از سرریز جمعیت کلان شهرهای تهران و کرج در سال 87 در شهر جدید هشتگرد شروع شد، زمزمه ایجاد قطار برقی کرج به هشتگرد نیز به گوش می رسید تا این که عملیات این طرح ملی در اواسط دولت دهم اجرایی شد، لیکن در نهایت این طرح به دولت یازدهم و دوازدهم به ارث رسید.

استاندار البرز تأکید کرد: همه مسئولان مربوطه در استان و کشور برای به خاتمه رسیدن این طرح ملی به ویژه در یک سال اخیر، با جدیت وارد میدان شدند و این پروژه که از نفس افتاده بود، با توجه خاص وزیر راه و شهرسازی و پیگیری های اجرا شده از سوی استان و نیز کوشش های قرارگاه خاتم الانبیا جان دوباره گرفت.

عزیزالله شهبازی که سال 98 را به عنوان بهار راه سازی در این استان توصیف نموده است، اضافه نمود: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی قطار برقی گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد صرف شده است و در بهار راه سازی البرز شاهد بهره برداری از دیگر ابرپروژه های عمرانی ملی در استان خواهیم بود.

در هرحال، بهار راه سازی استان البرز فقط به گشایش قطار برقی گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد خلاصه نمی گردد، بلکه اکنون به همت دولت عملیات ساخت و تکمیل خط یک آزادراه تهران - شمال به طول حدود 32 کیلومتر، آزادراه آبیک - چرمشهر به طول حدود 130 کیلومتر، آزادراه شهید همت به طول حدود 40 کیلومتر، بزرگراه شمالی کرج به طول 19 کیلومتر، بزرگراه جنوبی کرج به طول حدود 30 کیلومتر، جاده هشتگرد - طالقان به طول حدود 32 کیلومتر در محدوده استان البرز در دست اقدام است.

بنابراین توصیف شهبازی استاندار البرز مبنی بر این که سال 98 بهار راه سازی استان است، تعبیری درست از بهره برداری تدریجی پروژه های راه سازی و شریان های حیاتی این استان است که به واقعیت تبدیل شده و از فردا بعد از رئیس جمهوری و هیات همراه به عنوان اولین مسافران قطار گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد، عموم مردم می توانند از مزیت و راحتی آن بهره مند شوند.

قطار برقی کرج - هشتگرد به طول حدود 26 کیلومتر از سال 87 شروعشده و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن صرف شده است.

با راه اندازی این خط روزانه بیش از 60 هزار مسافر از این طریق جابه جا می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 11

به "قطار برقی به هشتگرد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار برقی به هشتگرد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید