غریب آبادی: امشب نتایج گفت وگوی ایران و آژانس منتشر می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، سفیر و نماینده ایران نزد سازمان های بین المللی در وین با مفید خواندن مذاکرات با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که نتایج این گفت وگوها امشب منتشر می گردد.

غریب آبادی: امشب نتایج گفت وگوی ایران و آژانس منتشر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در صفحه توئیتر خود اطلاع داد: ایران و آژانس گفت وگوهای مفیدی را بر اساس احترام متقابل داشتند که نتایج آن امشب منتشر می گردد.

رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در رأس هیئتی به منظور ملاقات و گفت و گو با مقامات کشورمان وارد تهران شد و در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نهاده شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صبح امروز مذاکره مقامات سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور هماهنگی جهت اجرای همزمان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و فعالیت های پادمانی آژانس برگزار گردید.

این سفر در ارتباط با چگونگی اجرای مفاد نامه 27 بهمن ماه ایران به آژانس در راستای اجرای ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و به درخواست مدیرکل آژانس انجام می گردد. مهمترین محورهای این گفتگوها حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرائی توقف نظارت های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف خواهد بود.

ایران اخیراً به طور رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که از روز سه شنبه 5 اسفند بازرسی های سرزده آژانس از تأسیسات هسته ای خود را متوقف خواهد نمود. این اقدام هسته ای ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام می گردد.

مقامات ایرانی در سطوح مختلف بارها به طرف های اروپایی برجام هشدار داده اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، ایران نیز تعهدات هسته ای خود را تعدیل خواهد نمود.

ایران از اردیبهشت ماه 1398 (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 820

به "غریب آبادی: امشب نتایج گفت وگوی ایران و آژانس منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: امشب نتایج گفت وگوی ایران و آژانس منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید