عملیات بازسازی مسجد یری پایین آغاز می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، میراث آریا/ براساس گزارش و خبرهای بدست آمده، عملیات بازسازی مسجد یری پایین آغاز می گردد.

عملیات بازسازی مسجد یری پایین آغاز می گردد

محمدرضا محمدپور گفت: با توجه به شرایط خاص این اثر تاریخی و پس از راستی آزمایی و احتیاج واقعی بنا به بازسازی، دستور بازسازی پس از طی مراحل قانونی صادر شد. عملیات ساماندهی و بازسازی مسجد یری پایین با نظارت کارشناسان بازسازی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان اضافه کرد: برای انجام بازسازی اضطراری مسجد یری پایین مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات، عملیات بازسازیی کاملتر در این بنا انجام می گردد.

او گفت: بازسازی و ساماندهی دو عدد ستون آجری، درآوردن بندها و آجرهای فرسوده، اجرای بندکشی مجدد، سبک سازی، شیب بندی، عایق کاری، کف سازی، ساماندهی جداره های داخلی و غیره از جمله اقداماتی است که در مسجد یری پایین انجام خواهد شد.

محمدپور بیان نمود: برای این منظور کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و پیمانکار باید توجه ویژه ای به این مسجد داشته باشند تا پاسخ مطالبات مردم شریف زنجان و علاقمندان و دوستداران را بدهند.

او اضافه کرد: مسجد یری پایین در قسمت جنوبی شهر زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی شهر زنجان است که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در لیست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1413

به "عملیات بازسازی مسجد یری پایین آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی مسجد یری پایین آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید