عایق های نانویی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در تجهیزات صنعتی و مخازن راکتور ها فراوری شدند

به گزارش طرفداران رونالدو، گروه پوشش های محافظ پایه آب یکی از شرکت های فناور با استفاده از مواد نانوساختار، عایق حرارتی ویژه ای را برای استفاده در سطوح خارجی تجهیزات صنعتی و مخازن راکتور ها فراوری کردند.

عایق های نانویی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در تجهیزات صنعتی و مخازن راکتور ها فراوری شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با افزایش قیمت انرژی در دنیا، مقوله صرفه جویی در مصرف انرژی اهمیت روزافزونی پیدا نموده است و از این رو استفاده از فناوری های نو برای جلوگیری از هدر رفت انرژی مورد توجه صنایع قرار گرفته است.

عایق های حرارتی نانویی یکی از گزینه های مهم در این حوزه است؛ چرا که ذخیره انرژی گرمایی در محیط های مسکونی و صنعتی باعث کاهش مقدار مصرف انرژی و حفظ محیط زیست شده و صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی را به همراه دارد. این پوشش ها با مکانیسم بازتابش انرژی حرارتی و تغییر در ضریب حرارتی، افت دما و در نتیجه ذخیره انرژی را در پی خواهد داشت. علت این امر طراحی این مواد در سطح مولکولی و ماکروسکوپی است که موجب به دام انداختن هوا در بین ذرات خواهد شد.

از آنجایی که هوا در سطح مولکولی به دام می افتد، یک نانوعایق و نانو پوشش با ضخامتی در حد چند اینچ می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. بعضی نانو مواد از خواص بی نظیری مانند سطح ویژه و تخلخل بالا، چگالی پایین، راهنمایی حرارتی کم، شفافیت بالا و ثابت دی الکتریک بسیار پایین برخوردار هستند.

گروه پوشش های محافظ پایه آب یکی از شرکت های فناور با استفاده از نانومواد، عایق حرارتی ساخته است که می توان از آن برای پوشش دهی روی سطوح فلزی پشت بام ها و شیروانی ها جهت جلوگیری از انتقال گرما به داخل ساختمان ها استفاده کرد. این عایق حرارتی قابل استفاده برای کاهش دمای سطوح خارجی تجهیزات صنعتی از قبیل مخازن و راکتور ها بوده و بعلاوه موجب کاهش مصرف سوخت و انرژی در تجهیزات با دما و انرژی حرارتی بالا بویژه پتروشیمی ها، پالایشگاه، صنایع فلزی و نظامی می گردد.

در صورت استفاده از این عایق نانو در ساختمان ها، جذب گرما کاهش یافته و از انتقال سرما به وسیله پشت بام ها، دیوار ها و شیروانی ها جلوگیری می گردد.

به نقل از ستاد نانو، ممانعت از انتقال حرارت به وسیله تابش، عدم فراوری دود یا آلاینده شیمیایی در اثر قرارگیری تحت شعله مستقیم، انعطاف پذیری، سهولت استفاده و آب گریز با قابلیت عبور بخار آب از جمله ویژگی های این عایق حرارتی است.

این گروه با موضوع فراوری محصولات نوین ساختمانی در سال 1394 تاسیس شد و فراوری محصولات نوین و محافظ سطوح ساختمانی، بر پایه پلیمر های پایه آب و دوستدار محیط زیست و اهمیت به حفظ محیط زیست، مطابق با استاندارد های کیفی مربوط از جمله اهداف این شرکت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1391

به "عایق های نانویی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در تجهیزات صنعتی و مخازن راکتور ها فراوری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایق های نانویی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در تجهیزات صنعتی و مخازن راکتور ها فراوری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید