اولین فراوری کننده نانو پولیش سرامیک کشور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

به گزارش طرفداران رونالدو، شرکت دانش بنیان مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد توانسته است به عنوان اولین فراوری کننده نانو پولیش سرامیک در کشور این محصول را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند.

اولین فراوری کننده نانو پولیش سرامیک کشور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

به گزارش خبرنگار استانهای خبرنگاران، شرکت دانش بنیان نانوسنجش یاران محیط، مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با فراوری بالغ بر 15 محصول مرتبط با حوزه نانو توانسته است به عنوان اولین فراوری نماینده نانو پولیش سرامیک در کشور این محصول را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند.

فاطمه استواری مدیرتحقیق و توسعه (R&D) شرکت نانوسنجش یاران مستقر در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه، بیان داشت: این شرکت از سال 97 تا به امروز توانسته است با پشت سر گذراندن مسائلی از قبیل چالش های مالی، تحریم، نبود دستگاه ها، تجهیزات و امکانات کافی سیر رو به رشدی را در رسیدن به جایگاه امروزی خود بگذراند و بالغ بر 15 محصول مرتبط با حوزه نانو را فراوری و روانه بازار کند.

استواری با بیان اینکه این شرکت توانسته است به عنوان اولین فراوری نماینده در کشور، نانو پولیش سرامیک را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند، اذعان داشت: با کوشش متخصصان و دانش آموختگان دانشگاهی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مدت، شرکت نانوسنجش پیروز شده است که طرح های پژوهشی و پروژه های کوتاه مدت خود را به نتیجه برساند.

این عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، اضافه کرد: شرکت نانوسنجش یاران با فعالیت تحت عنوان طراحی و فراوری نانو کامپوزیت ها و پلیمر های پایه کربنی و سیلیکونی، رسالت خود می داند که در راستای بومی سازی مواد مورد احتیاج کشور تمام کوشش خود را بکار گیرد و این مواد را با بالاترین کیفیت به بازار ارایه دهد.

استواری با اشاره به فراوری بالغ بر 15 محصول صنعتی گفت: این شرکت توانسته است در زمینه فراوری محصولات خودرویی (شامل نانو سرامیک هوفر، نانو محافط بدنه خودرو، سرامیک واکس هوفر، اسپری واکس هوفر و پولیش)، محصول صنعتی (شامل اضافه کردنی بتن، اضافه کردنی جرم نسوز و نانو پولیش کاشی) و نانومواد (شامل گرافن آمین دار، گرافن اکسید، گرافن اکسید احیا شده، مولیبدن دی سلنید (MoSe2)، مولیبدن دی سولفید (MoS2)، نانو ذره اکسیدروی (ZnO) و نانوذره دی اکسید تیتانیوم TiO2) به این مهم دست پیدا کند.

استواری با اشاره به اینکه یک سری از محصولات این شرکت شامل گرافن اکسید و نانو ذرات نقره نانومواد خالص هستند، تاکید نمود: شرکت نانوسنجش در زمینه یافتن کاربرد برخی از نانومواد جزو بهترین شرکت ها در کشور است.

وی از جمله افتخارات مهم این شرکت را کسب عنوان پژوهشگر برگزیده و استارت آپ برتر استانی در سال 1399، گواهی ثبت اختراع محافظ پرتو ایکس، دریافت گواهینامه های ایزو، کسب پروانه استاندارد های داخلی و دریافت چندین پروانه ساخت وسیله پزشکی معرفی کرد.

مدیرتحقیق و توسعه (R&D) شرکت نانوسنجش یاران از بزرگترین مسائل این شرکت را هزینه بالای تحقیقات، کاربرد محصولات در صنعت و هماهنگ کردن نانو مواد در صنایع عنوان نمود و اضافه کرد: برخی از صنایع همکاری خوبی با این شرکت دارند، اما برخی دیگر از آن ها متاسفانه ریسک استفاده از فراوریات داخلی که به مراتب بهتر از نمونه های خارجی است را نمی پذیرند و مقاومت زیادی در برابر این امر وجود دارد.

مدیرتحقیق و توسعه (R&D) شرکت نانوسنجش یاران ادامه داد: اگر دولت بتواند در زمینه تجاری سازی محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان حمایت های لازم را داشته باشد بسیاری از این مسائل به سادگی حل خواهد شد.

استواری خواهان راه اندازی سیستم و دستورالعملی در درون پارک های علم و فناوری و حتی خود دولت برای جلوگیری از ورود محصولات خارجی که نمونه های آن در کشور در حال فراوری است، شد و تاکید نمود: برای هموار کردن راستا پیشرفت شرکت های فناور باید تمهیداتی اندیشیده گردد از جمله اینکه صنایع کشور از نمونه های فراوری داخلی استفاده نمایند.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه شرکت نانوسنجش پذیرای طرح های صنعتی در حوزه فعالیت خود است، توضیح داد: این شرکت با دارا بودن کادر تحقیق و توسعه مجرب، توانایی عملیاتی کردن طرح های صنعتی تازه و دارای توجیه مالی را دارد و افراد متقاضی می توانند در صورت تمایل به سایت شرکت به آدرس https://nanosanjesh.com مراجعه و فرم مشارکت را تکمیل نمایند تا همکاران ما بعد از آنالیز ابعاد مختلف طرح با آن ها تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1409

به "اولین فراوری کننده نانو پولیش سرامیک کشور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فراوری کننده نانو پولیش سرامیک کشور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید