طرز تهیه خورش به آلوی مجلسی برای مهمانی های تابستانی

به گزارش طرفداران رونالدو، خورش به آلو یکی از انواع خورش های سنتی و قدیمی ایرانی که با دستورها و مواد متنوعی درست می گردد.

طرز تهیه خورش به آلوی مجلسی برای مهمانی های تابستانی

چی لازم دارم:

گوشت گوسفندی 500 گرم

به 2 عدد میانه

آلو خورشتی 12 عدد

رب گوجه فرنگی 2 عدد

چوب دارچین 2 تکه

پیاز 2 عدد

زعفران دم نموده 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

رب انار یا آب لیمو ترش به اندازه دلخواه

طرز تهیه خورش به آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش به آلو خوشمزه ابتدا آلوها را می شوییم، سپس درون یک کاسه آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورند. در ادامه پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای گردد. در ادامه گوشت گوسفندی را به صورت قورمه ای خرد نموده و به همراه اندازهی زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا گوشت را هم به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کمی سرخ گردد، سپس چوب دارچین را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله 3 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه نموده و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل بپزد. در ادامه به ها را پوست گرفته و به صورت تکه های درشت خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اندازهی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به ها را به تابه اضافه نموده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت و آب درون قابلمه کم شد، به های سرخ شده را به همراه اندازهی رب انار به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آلوها را آبکش نموده و آنها را نیز به قابلمه اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم خورش به مدت 30 دقیقه دیگر روی حرارت بمانند تا به و آلو نیز به طور کامل بپزند. توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می گردد.

مرحله هفتم

پس از اینکه خورش تقریبا آماده شد، زعفران دم نموده را به همراه نمک اضافه نموده و اجازه می دهیم خورش به مدت 10 دقیقه دیگر روی حرارت بماند، سپس آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1590

به "طرز تهیه خورش به آلوی مجلسی برای مهمانی های تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش به آلوی مجلسی برای مهمانی های تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید