سه ابرقدرت جهانی از نظر رئیس ستاد ارتش آمریکا

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا با اشاره به کشورش، روسیه و چین اعلام نمود که در حال حاضر سه ابرقدرت در دنیا وجود دارد.

سه ابرقدرت جهانی از نظر رئیس ستاد ارتش آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا در مراسم اهدای دیپلم های فارق التحصیلان دانشگاه ملی دفاع بیان کرد که در دنیا چند قطبی در حالِ شکل گیری، آمریکا، روسیه و چین سه ابرقدرت هستند.

وی اظهار کرد: در دوران جنگ سرد دو ابرقدرت بزرگ وجود داشت. بعد از سقوط دیوار برلین دوره ای بود که آمریکا تنها ابرقدرت باقی ماند.

ژنرال میلی اضافه کرد: امروز به تدریج این فهم ایجاد می گردد که ما در فضای چند قطبی با حداقل سه ابرقدرت قرار داریم: آمریکا، روسیه و چین.

علاوه بر آن به گفته این مقام نظامی، بسیاری از کشور های دیگر نیز آغاز به بازی کردن نقش رهبری در منطقه نموده اند و آشکارا در مورد جاه طلبی خود برای رهبری دنیای صحبت به میان می آورند.

وی بعلاوه معتقد است که جمهوری خلق چین به سمت رویارویی چه با آمریکا و چه همسایگان خود قدم بر می دارد. پکن مصمم است در دهه پیش رو تبدیل به هژمونی در منطقه آسیا شده و بعلاوه توان نظامی خود را افزایش دهد که این توان تا میانه قرن جاری فراتر از توان نظامی آمریکا می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1583

به "سه ابرقدرت جهانی از نظر رئیس ستاد ارتش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه ابرقدرت جهانی از نظر رئیس ستاد ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید