سالانه 1.8 میلیون تن ماده خام جذب صنایع کشاورزی یزد میشود

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/یزد مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که در حال حاضر سالانه یک میلیون و 811 هزار تن ماده خام جذب صنایع کشاوری این استان می گردد، از صدور 103 فقره جواز تاسیس جدید در این بخش از ابتدای سالجاری تا به امروز اطلاع داد.

سالانه 1.8 میلیون تن ماده خام جذب صنایع کشاورزی یزد میشود

علیرضا طاقه باف در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از صدور 65 فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی در استان با ظرفیت 315 هزار تن در امسال اطلاع داد و گفت: خوشبختانه این صنایع تا به امروز مقدار قابل توجهی حدود 335 هزار تن ماده خام را جذب نموده و توانسته اند از این طریق برای یک هزار و 310 نفر اشتغال زایی داشته باشند.

وی مجموع واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان که تا به امروز در استان به بهره برداری رسیده را 401 واحد اظهار داشت و گفت: ظرفیت فراوری مجموع این واحدها بالغ بر یک میلیون و 346 هزار تن است ولی سالانه یک میلیون و 811 هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب و به محصول تبدیل می نمایند.

وی همچنین مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تا به امروز را شش هزار و 657 ذکر و گفت: امسال برای 103 فقره واحد جدید نیز جواز تاسیس صادر شده که ظرفیت فراوری بالغ بر 218 هزار تن با اشتغالزایی برای یکهزار و 113 نفر را به دنبال خواهند داشت.

طاقه باف از سیاست جهادانشگاهی در جهت افزایش صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان طی سال های آینده اطلاع داد و گفت: مجوزهای تاسیس صادر شده در مورد صنایع تبدیلی استان تا به امروز یک هزار و 337 فقره برای سال های در پیش بوده که امیدواریم با بهره برداری از این واحدها که ظرفیتی بالغ بر سه میلیون و 83 هزار تن دارند، علاوه بر جذب بیش از چهار میلیون ماده خام در بخش کشاورزی، اشتغال 15 هزار و 750 یزدی را نیز فراهم کنیم.

این مسئول در خاتمه با بیان این که آنچه مطلوب استان در این بخش است، جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی می باشد، گفت: یکی از مهمترین سیاست های در دستور کار این بخش کیفی سازی و برندسازی محصوات فراوریی صنایع تبدیلی استان به ویژه در حوزه های لبنی، فرآوری پسته، زعفران و خرماست که در این رابطه برنامه ریزی و اقدامات خوبی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 697

به "سالانه 1.8 میلیون تن ماده خام جذب صنایع کشاورزی یزد میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 1.8 میلیون تن ماده خام جذب صنایع کشاورزی یزد میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید