روحانی: افتتاح 7 راه آهن در یک روز تا سرانجام دولت در تاریخ ایران بی سابقه است ، به خاطر قطعی های برق از مردم عذرخواهی می کنم

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس جمهور با اشاره به اینکه از مردم به خاطر قطعی های برق عذرخواهی می کنم، گفت: مردم باید بدانند چه ساعتی برق می رود.

روحانی: افتتاح 7 راه آهن در یک روز تا سرانجام دولت در تاریخ ایران بی سابقه است ، به خاطر قطعی های برق از مردم عذرخواهی می کنم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح های اقتصادی و زیربنایی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه ها آزاد کیش، ارس، ماکو و انزلی پس از استماع گزارش پیرامون افتتاح پروژه ای در بندر چابهار گفت: به لحاظ زیرساختی، توسعه شهری، آموزشی و بهداشتی در چابهار تحولات بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

روحانی اسم کرد: بسیار خشنود هستیم که امروز پروژه هایی در چابهار و منطقه ها دیگر افتتاح خواهد شد. افتتاح پروژه در بندر چابهار برای ما صندلی و اهمیت خاص و ویژه ای دارد، زیرا این بندر صندلی استراتژیک دارد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

رئیس جمهور تاکید نمود: بندر چابهار در آینده جزء بنادر درجه یک و بسیار مهم واردات و صادرات در کشور ما و راستا ارتباطی برای آسیایی مرکزی و بعلاوه منطقه ها دیگر دنیا خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه این مراسم گفت: در اینجا لازم می دانم از همه منطقه ها آزاد کشور که فعال بودند و منطقه های آزادی که دولت کوشش کرد مجلس شورای اسلامی آن ها را تصویب کند، تشکر کنم. 15 منطقه آزاد افزوده شده است و فکر می کنم این منطقه ها آزاد در اقتصاد و اشتغال کشور اثر بسیار خوبی داشته باشد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

روحانی افزود: منطقه ها آزاد در ابتدای دولت با این نقیصه که بیشتر وارد نماینده بود تا صادر نماینده روبرو بود. بعضی از منطقه ها مانند چابهار و قشم زمینه برای صنایع صنعتی، معدنی سنگین مانند فولاد و پتروشیمی دارند و وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: قشم، چابهار، کیش و اروند منطقه ها جنوبی ما هستند که فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارند. پروژه تکمیل راه آهن باید ادامه پیدا کند. ما در منطقه شلمچه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره را داریم که کار سیاسی آن و توافق با کشور عراق انجام شده و سرمایه گذاری آن و زمین ها مهیا شده است و امکان دارد راه آهن جنوب را به راه آهن عراق که به سوریه متصل است، اتصال دهد؛ یعنی ما خلیج فارس را به خاورمیانه پیوند می دهیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

روحانی توضیح داد: یکی از کار های بزرگ ما این است که بتوانیم در یک روز 5 تا 7 راه آهن مهم را به افتتاح برسانیم که یکی از آن ها راه آهن خاش است و از لحاظ اقتصادی این پروژه تامین شده است، اما در اجرا مقداری عقب ماندگی بوده است که امیدواریم بخشی از آن ها در ماه های آینده افتتاح و به موجب آن چابهار به دریای خزر، ترکمنستان و در آینده به آستارا متصل گردد.

وی افزود: راه آهن رشت-کاسپین هم بسیار برای ما مهم است و اشکالات طبیعی زمین مانع از افتتاح سریع تر شد و پیش بینی ما این بود که سال گذشته به افتتاح خواهد رسید. خوشبختانه این طرح ها اجرایی شده است. البته راه آهن شلمچه به بصره تا قسمت بصره مسئله ای ندارد، اما پلی در بصره هست که مانع محسوب می گردد و امیدواریم برطرف گردد تا مردم در ایام اربعین و غیر اربعین بتوانند راحت به کربلا سفر نمایند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

رئیس جمهور اسم کرد: کار های استراتژیک زیادی در این افتتاح ها انجام شده است و در بحث زیرساخت در طول این 8 سال، کار های زیرساختی ما دو برابر شده است و اگر بعضی طرح ها اجرایی گردد کار های زیرساختی ما 10 برابر سال 92 خواهد شد که کار بزرگی است.

روحانی تاکید نمود: از طرف دیگر اینکه مرتب گفته می گردد تراز تجاری ما مثبت است، نشان دهنده واردات و صادرات همزمان است. اینکه فراوری، جهش فراوری و برطرف موانع مطرح می گردد پایه اساسی آن جذب سرمایه است و ابتدا باید دل سرمایه گذار را به دست آورد و سرمایه را جذب کرد و در کنار آن باید تکنولوژی روز و بازار روز را به دست آورد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی اعلام کرد: شعار افزایش فراوری خوب است، اما باید در مقام عمل کوشش گردد این شعار عملیاتی گردد. سال 99 سال سختی برای ما بود و با توجه به شرایط کرونا و تحریم این شعار را عملیاتی کردیم و اگر این موانع نبود بهتر عملیاتی می شد. منطقه آزاد ما در این زمینه نقش خوب و ارزشمندی در این زمینه داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به کمبود برق و بی برقی در طول این روز ها توضیح داد: این موضوع نشان داد سرمایه گذاری در این زمینه چه مقدار اهمیت دارد. ما برق را بیش از نُرم دولت های قبل افزودیم، اما می بینید وقتی هوا گرم می گردد و با خشکسالی روبرو می شویم این موضوع با پیک همراه است و مردم رنج می کشند. شرایط سختی در بیمارستان ها، برای کسبه ها و مردم ایجاد می گردد.

روحانی با بیان اینکه این ها نعمتی هایی است که بعد از نداشتن آدم متوجه آن ها می گردد، تاکید نمود: وقتی چند سال برق و آب هست آدم اهمیت آن ها را فراموش می نماید. ما سال جاری با خشکسالی بی سابقه روبرو شدیم و در بارندگی نسبت به سال گذشته 52 درصد کاهش داشتیم. روز گذشته با دکتر اردکانیان صحبت کردم، ایشان شرح می داد 7 هزار مگاوات نیروی برق آبی ما کامل قطع شده است و دو توربین ما که فعال است ممکن است به خاطر خشکسالی از کار بیافتد.

وی ادامه داد: نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر ما با مشکل روبرو شده و از مدار خارج شد؛ البته دیشب به مدار بازگشت و در این شرایط برای مردم رنج فراوان ایجاد می گردد. ما در تابستان مشکل آب و برق داریم و در زمستان مشکل گاز. البته سال جاری مشکل گاز نداشتیم و در این زمینه توسعه داشتیم.

رئیسی جمهور گفت: در زمینه برق مصرف بالا رفته است که علت آن گرمای زیاد است و خشکسالی فقط منحصر به ما نیست و خیلی از کشور ها درگیر خشکسالی هستند. فراوریات صنعتی ما نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و این موضوع باعث افزایش مصرف می گردد و رمز ارز ها و موارد دیگر هم اثرگذار هستند.

روحانی با بیان اینکه دستور برگزاری جلسه ویژه ای در زمینه مسائل برق، برای عصر امروز داده شده است، گفت: مردم باید ساعت خاموشی را بدانند تا قبل از آن بتوانند برنامه ریزی و پیش بینی نمایند. ما ناچار به خاموشی شدیم تا برق کشور دچار افت ناگهانی و در پی آن کل برق کشور با مشکل روبرو نگردد.

وی با اشاره به اینکه با دستور خاموشی در این روزها، مسائلی برای مردم ایجاد شده است، توضیح داد: بخاطر این مسائل، از مردم عذرخواهی می کنم و از آن ها خواهش می کنم با ما همراهی نمایند. وزارت نیرو مقصر نیست، اما باید در رادیو و تلویزیون مشکل را برای مردم شرح دهد. ما باید راهکار این مشکل را پیدا و عملیاتی کنیم. خواهش ما این است که مردم همراهی نمایند و ساعات قطعی برق باید برای مردم از پیش تعیین باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1034

به "روحانی: افتتاح 7 راه آهن در یک روز تا سرانجام دولت در تاریخ ایران بی سابقه است ، به خاطر قطعی های برق از مردم عذرخواهی می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: افتتاح 7 راه آهن در یک روز تا سرانجام دولت در تاریخ ایران بی سابقه است ، به خاطر قطعی های برق از مردم عذرخواهی می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید