خسارت بیش از 4 هزار میلیارد تومانی سیل در رفسنجان

به گزارش طرفداران رونالدو، فرماندار رفسنجان گفت:سیل اخیر در رفسنجان، 4 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

خسارت بیش از 4 هزار میلیارد تومانی سیل در رفسنجان

جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ویژه ریاست جمهوری و مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه اعتبار شهرستان رفسنجان، طی سال جاری 87 میلیارد تومان است، گفت: تقریبا از این رقم، 40 میلیارد تومان تخصیص می یابد که با جمعیت 300 هزار نفری، شهر ها و ناحیه های اطراف باید مدیریت گردد.

او می گوید: اقتصاد شهرستان به وسیله باغات پسته بوده که 2 سال است محصولی به دلیل سرمازدگی و دیگر عوامل برداشت نمی گردد، هر چند مجتمع بزرگی، چون مس سرچشمه در این شهرستان است؛ اما هنوز گردش مالی آن در شهرستان ملموس نیست.

رضایی اعلام کرد: در دولت سیزدهم خوشبختانه سرمایه گذاری صنایع زیردستی مس با زیرساخت هایی که در منطقه ویژه مالی مهیا نموده است، فراهم شده است.

او توضیح داد: 15 هزار بیکار در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

فرماندار شهرستان رفسنجان از آب شرب شهرستان به عنوان اولین اولویت مردم این منطقه یاد کرد و گفت: با خسارت هایی که سیل اخیر به زیرساخت های شهرستان زد، بحث آب آشامیدنی شهر حل نشده است.

فرماندار رفسنجان می گوید: اگر اعتبار 160 میلیارد تومان موجود باشد کلیه زیرساخت های آن بهبود می یابد.

او ساماندهی اتباع بیگانه را اولویت دوم شهرستان مطرح کرد و گفت: این مهم مطالبه مردمی است و باید به صورت جد پیگیری و برنامه ریزی گردد.

رضایی گفت: شبکه راه های شهری و روستایی با امکانات فعلی پاسخگو مردم نیست؛ جاده نوق حادثه خیزترین جاده استان به طول 90 کیلومتر است که قریب به 70 کیلومتر آن با اعتبارات کم تکمیل نشده و هر ساله شاهد تصادفات بسیار زیادی در این جاده هستیم.

او با تاکید به موضوع اقتصاد تک محصولی شهرستان، گفت: تسهیلات سرمایه گذاری برای امورات باغی و هم چنین تسهیلات خسارت سرمازدگی به کشاورزان داده نشده است و با وجود سیل، 10 هزار هکتار باغات پسته خسارت دید و چاه های کشاورزی از مدار خارج شده اند.

مشکل آب و فاضلاب شهری و روستایی، مسائل مسکن در اثر سیل در روستا های سیل زده، مشکل احداث بیمارستان و خسارت سیل در آموزش و پرورش، گاز و برق، آب و … و مشکل قبوض برق کشاورزان از دیگر مواردی بود که فرماندار رفسنجان به وزیر انتقال داد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1446

به "خسارت بیش از 4 هزار میلیارد تومانی سیل در رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت بیش از 4 هزار میلیارد تومانی سیل در رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید