خبرنگاران مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2.2 میلیارد دلار ارتقا یافت

به گزارش طرفداران رونالدو، آستارا - خبرنگاران - عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: مبادلات تجاری این دو کشور از یک میلیارد و 700 میلیون دلار در سال گذشته به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار در امسال ارتقا یافته و بهترین راه حل مقابله با تحریم ها، تقویت پیوندهای تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست.

خبرنگاران مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2.2 میلیارد دلار ارتقا یافت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران جلیل جلالی فر روز سه شنبه در بازدید از صادرات کانتینری محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه اظهار کرد: توسعه پیوندهای مالی با کشورهای همسایه از راهبردهای مهم ایران است.

وی اظهار کرد: در میان کشورهای اتحادیه اوراسیا، روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به زیرساخت های موجود در بنادر شمالی به خصوص در آستارا، باید برای توسعه تجارت به ویژه صادرات کوشش کنیم.

وی ادامه داد: تجارت از دریا، محدودیت های تجارت زمینی را جبران می نماید و صادرنمایندگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ظرفیت خط انتقال کانتینر یخچالی بندر آستارا به بنادر روسیه استفاده نمایند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کارگروه مشترکی با جمهوری داغستان و منطقه آزاد لوتوس آستاراخان برای رونق تجارت دریایی تشکیل داده است.

وی گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، شبکه فروش عمده کالاهای ایرانی را راه اندازی نموده و در مراکز استان های روسیه، نمایندگی های فروش فعال است و صادرنمایندگان از این فرصت استفاده نمایند.

بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین جهت تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 694

به "خبرنگاران مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2.2 میلیارد دلار ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2.2 میلیارد دلار ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید