حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی ادامه دارد

به گزارش طرفداران رونالدو، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی، هنری و رسانه ای تا خاتمه سال تمدید شد.

حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نود و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد حمایت های دولت ویژه کسب و کارهای به شدت آسیب دیده بخش فرهنگ، هنر و رسانه تا سرانجام سال جاری ادامه یابد.

سیدمحمود اسلامی با اشاره به تأثیرات همه گیری کرونا و محدودیت های ناشی از آن بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه ابراز امیدواری کرد بر اینکه حمایت های مستقیم و غیرمستقیم دولت سیزدهم، نگرانی ها درباره بحران های ایجاد شده در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر را کاهش دهد.

مسئول بهبود محیط کسب و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعلاوه تاکید نمود: در راستای اجرای تدابیر اتخاذ شده و نیز مفاد بسته حمایتی هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه ه ا، به درخواست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ 06/09/1400 با تمدید مهلت ثبت درخواست و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ه ای آسیب دیده در بحران کرونا، به وسیله سامانه کارا و امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به این کسب و کارها (اعم از تسهیلات کرونایی، صندوق کارآفرینی امید و...) موافقت کرد.

وی اضافه کرد: مصوبات این ستاد از سوی نظام بانکی کشور لازم ا لاجراست و پیگیری های لازم برای تسهیل این امور حمایتی نیز در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

اسلامی در ادامه تاکید نمود: دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع، در حال برآورد اندازه خسارت وارده بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه در نیمه اول سال جاری با هدف بهبود رویکردهای حمایتی وزارتخانه است و نتایج آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، فعالان مالی و صاحبان کسب­ و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور، سال گذشته متحمل خسارتی افزون بر 90 هزار میلیارد ریال در بحران همه گیری کرونا شده اند. بر اساس این برآوردها در میان سه رسته فرهنگی، هنری و رسانه ای، بیشترین اندازه خسارت برکسب وکارهای هنری وارد شده و پس از آن این کسب­ و کارهای رسانه ای ، متحمل بیشترین خسارت شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت درخواست فعالان و کارآفرینان فرهنگی، هنری و رسانه ه ا برای دریافت بیش از یک هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و حمایت بیش از 90 هزار فرصت شغلی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعامل مستمر هستیم.

اسلامی در سرانجام توضیح داد: افزون بر این، دیگر شیوه های حمایتی بر اساس مفاد بسته حمایتی تدوین شده نیز برای رونق و بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی و خلاق در دست پیگیری و اقدام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1347

به "حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید