جزئیات ماموریت جاه طلبانه امارات ، ارسال کاوشگر برای یافتن نشانه های حیات فرازمینی

به گزارش طرفداران رونالدو، امارات در سال 2034 یک کاوشگر روی سیارکی بین مریخ و مشتری فرود خواهد آورد.

جزئیات ماموریت جاه طلبانه امارات ، ارسال کاوشگر برای یافتن نشانه های حیات فرازمینی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، به تازگی جزئیات جدیدی در خصوص ماموریت جاه طلبانه کمربند سیارکی امارات به دست آمده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیارکی که ممکن است میزبان بلوک های سازنده حیات باشد، حدود یک دهه بعد میزبان یک فضاپیمای امارات متحده عربی خواهد بود.

در اکتبر 2021، امارات متحده عربی گفت که میخواهد در سال 2028 یک ماموریت بلندپروازانه را به کمربند سیارک ها شروع کند. این ماموریت از هفت صخره فضایی مختلف بازدید می نماید و روی یکی از آن ها فرود می آید: سیارکی به نام جاستیتیا 269.

روز یکشنبه (28 مه)، امارات اطلاعات جدیدی در خصوص این ماموریت سیارکی جسورانه ارائه کرد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، گفت: ما هرگز از نگاه به آینده دست برنخواهیم داشت؛ هرگز کوشش خود را برای ساخت آینده ای روشن تر برای نسل های جوانمان متوقف نخواهیم کرد.

فضاپیمای EMA به نام شیخ نامگذاری می گردد و نام آن ام بی آر اکسپلورر (MBR Explorer) خواهد بود. ام بی آر اکسپلورر از اولین سیارک خود در سال 2030 بازدید خواهد نمود و یک مسیر مداری را دنبال می نماید که به آن امکان می دهد از چندین سیاره در طول مسیر برای سرعت یاری بگیرد. (معمولا فضاپیماها برای صرفه جویی در مصرف سوخت، چنین یاری های گرانشی را از سیاراتی مانند زهره یا مریخ دریافت م نمایند و برای آزمایش ابزارهای خود مشاهدات جانبی انجام می دهند.)

پس از عبور از شش سیارک، هدف این ماموریت این است که در سال 2034 با یک فرودگر کوچک که به وسیله ام بی آر اکسپلورر مستقر می گردد، بر جاستیتیا فرود بیاید. جاستیتیا ممکن است مولکول های آلی در سطح خود داشته باشد. مواد آلی بلوک های سازنده مولکول های پیچیده ای هستند که می توانند در شرایط مناسب، حیات تشکیل دهند.

به طور کلی، دانشمندان در سراسر منظومه شمسی در پی آب و مواد آلی هستند تا درک بهتری از چگونگی پیدایش حیات در زمین داشته باشند. دانشمندان می گویند که این جست وجو ممکن است به ویژه در خصوص جاستیتیا اهمیت زیادی باشد، چرا که محتمل است که این سیارک نزدیک به سیاره ما شکل گرفته و سپس به موقعیت فعلی خود در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری مهاجرت نموده باشد.

چهار ابزار علمی برای آنالیز زمین شناسی، ترکیب و ساختار سیارک ها هم اعلام شده اند: یک دوربین با وضوح بالا، یک دوربین مادون قرمز حرارتی، یک طیف سنج طول موج میانی و یک طیف سنج مادون قرمز.

بیشتر بخوانید:

  • خشم خورشید | شراره های خورشیدی زمین را بمباران می نمایند

آژانس فضایی امارات در سال 2014 تشکیل شد و یکی از جوان ترین آژانس های فضایی در دنیا است. در مقایسه، ناسا در سال 1958 تشکیل شده است. مدارگرد هوپ مریخ امارات متحده عربی که در سال 2020 پرتاب شد، اولین فضاپیمای عربی بود که به سیاره سرخ رسید و در اولین کوشش خود پیروز شد.

اولین فضانورد امارات متحده عربی، هزاع المنصوری، در یک ماموریت کوتاه در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. فضانورد دیگر اماراتی در حال حاضر در مدار است: سلطان النیادی، که در ماه مارس با ماموریت کرو 6 (Crew-6) اسپیس ایکس به آزمایشگاه مداری پرتاب شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1578

به "جزئیات ماموریت جاه طلبانه امارات ، ارسال کاوشگر برای یافتن نشانه های حیات فرازمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ماموریت جاه طلبانه امارات ، ارسال کاوشگر برای یافتن نشانه های حیات فرازمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید