کوشش برای واکسیناسیون 80 درصد مردم قزوین تا خاتمه آبان

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: فرایند واکسیناسیون در استان قزوین مناسب است و تا به امروز 60 درصد مردم واکسن دریافت کردند و کوشش می کنیم تا خاتمه آبان ماه 80 درصد افراد 2 دز واکسن را دریافت نموده باشند؛ ائمه آدینه و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ترغیب مردم به تزریق واکسن وارد شوند.

کوشش برای واکسیناسیون 80 درصد مردم قزوین تا خاتمه آبان

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که عصر هشتم آبان در سالن اجتماعات استانداری قزوین، برگزار گردید، توضیح داد: آموزش و پرورش استثنایی استان خواهان بازگشایی مدارس است، این درخواست باید آنالیز گردد و با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در صورت تضمین رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه بازگشایی مدارس در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان در پیش است و کرونا احتیاج به تهویه و جابه جایی هوا دارد در مدارس و سالن های ورزشی آنالیز تهویه ضرورت دارد و در بازگشایی مدارس باید به این مسئله توجه گردد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون در استان قزوین مناسب است و تا به امروز 60 درصد مردم واکسن دریافت کردند و کوشش می کنیم تا خاتمه آبان ماه 80 درصد افراد 2 دز واکسن را دریافت نموده باشند؛ ائمه آدینه و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ترغیب مردم به تزریق واکسن وارد شوند تا درصد به جامانده از مردم که واکسن دریافت نکردند با توصیه ائمه جماعات و مسئولان مساجد در سطح روستا و شهر به تزریق واکسن ترغیب شوند.

وی یادآور شد: کنترل مراکز پر تردد مانند سالن های ورزشی، استخرها و فروشگاه های زنجیره ای باید در دستور کار قرار بگیرد و از ورود افرادی که واکسینه نشده اند جلوگیری گردد، می توانیم بگوییم هرکسی که واکسینه شده است و یک دز واکسن دریافت نموده است می تواند از فضاهای عمومی استفاده کند، کارکنان نیز باید واکسینه شده باشند و حداقل یک دز دریافت نموده باشند که بتوانند در محل کار حاضر شوند، بعلاوه اصناف و رانندگان تاکسی نیز باید مورد نظارت قرار بگیرند.

حبیبی یادآور شد: بعضی از مدارس به عنوان محل تزریق واکسن در نظر گرفته شده بود که با توجه به بازگشایی مدارس باید مکان جایگزینی برای آن ها پیدا کرد، سالن سوله مدیریت بحران برای این امر در نظر گرفته شده است و اطلاع رسانی در این خصوص صورت می گیرد، دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است در تمام مراکز بهداشتی و درمانگاه ها واکسن برای تزریق داشته باشد تا بتوانیم هرچه سریعتر واکسیناسیون عمومی را به خاتمه برسانیم.

وی با اشاره به راهپیمایی روز دانش آموز بیان نمود: با توجه به شرایط رنگبندی شهرستان ها، فرمانداران هر شهرستان در مورد راهپیمایی 13 آبان تصمیم گیری نمایند که چگونه برگزار گردد.

واکسیناسیون سیار در قزوین راه اندازی گردد

راهنمایی الله جمالی پور استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار داشت: برای مقابله با کرونا در هر بخشی به یاری بانک ها و مجموعه های بزرگ مالی احتیاج داریم، وقتی شرایط سهمگین می گردد احتیاج به همدلی و همراهی به عنوان یک اصل اساسی مطرح است، در شرایط کنونی احتیاج داریم که بانک ها در کنار خیرین و دانشگاه علوم پزشکی، قرار بگیرند و با ستاد کرونا همراهی نمایند.

وی با اشاره به عادی انگاری انجام شده در بین مردم، اضافه کرد: بسیاری از مردم تصور می نمایند با تزریق واکسن ایمنی ایجاد شده و دیگر احتیاجی به رعایت پروتکل ها نیست اما رعایت پروتکل ها همیشه باید رعایت گردد تا دوره ویروس کرونا تمام گردد و شاهد تضعیف ویروس باشیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: در استان قزوین رعایت پروتکل ها با کاهش روبه رو شده است به طوری که پایین تر از میانگین کشوری است، باید نخبگان، متخصصان و رسانه ها دوباره در حوزه اطلاع رسانی دقیق وارد شوند وتوجه به پروتکل ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند، می توانیم در محلات خودروی سیار قرار دهیم و مردم را به واکسیناسیون ترغیب کنیم.

وی یادآور شد: گاهی افراد امکان خروج از خانه را ندارند باید واکسیناسیون سیار ایجاد گردد تا بتوانیم تا خاتمه آذر ماه واکسیناسیون را به اتمام برسانیم، بعلاوه آموزش و پرورش می تواند از خانواده ها استعلام کند تا افراد واکسینه نشده شناسایی شوند و یک مدرسه به عنوان پایلوت انتخاب گردد و دانش آموزان و خانواده هایشان با مراجعه به مدرسه معین شده واکسن دریافت نمایند، این طرح می تواند به صورت نوبتی در هر محله اجرا گردد.

جمالی پور یادآور شد: بعلاوه می توان از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعت برای ترغیب مردم به واکسیناسیون و ضرورت رعایت پروتکل ها استفاده کرد، بعلاوه سازمان صمت باید رعایت پروتکل ها در واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار دهند و نظارت داشته باشند تا بتوانیم با همت همگانی از این شرایط عبور کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1196

به "کوشش برای واکسیناسیون 80 درصد مردم قزوین تا خاتمه آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای واکسیناسیون 80 درصد مردم قزوین تا خاتمه آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید