تظاهرات هزاران شهروند ارمنستانی علیه پاشینیان

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران : هزاران شهروند ارمنستان در مراسم عزداری نظامیان کشته شده این کشور در نبرد با جمهوری آذربایجان، کناره گیری نخست وزیر ارمنستان را خواهان شدند.

تظاهرات هزاران شهروند ارمنستانی علیه پاشینیان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، هزاران شهروند ارمنستانی روز شنبه در مراسم بزرگداشت نظامیان کشته شده در درگیری شش هفته ای بر سر منطقه قره باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، علیه نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز در این مراسم که در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار گردید نیکل پاشینیان رئیس جمهور این کشور،هواداران وی و جمع کثیری از مخالفان نخست وزیر ارمنستان حضور داشتند.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون ارمنستان نشان داد که منتقدان پاشینیان هنگام عبور کاروان وی که تحت تدابیر امنیتی شدید قرار داشت، فریاد می زنند، نیکل خیانتکار است.

مخالفان ارمنستان از هواداران خود خواسته اند تا در 22 دسامبر و خاتمه سه روز عزاداری، به اعتصاب سراسری بپیوندند تا پاشینیان را تحت فشار قرار داده و وی از سمت خود استعفا دهد. پاشینیان که در ماه مه 2018 به قدرت رسید، تا به امروز درخواست استعفا را رد نموده است.

سخنگوی پاشینیان طی روزهای گذشته بعضی خبرهای منتشر شده درباره استعفای نخست وزیر را رد کرد و آنها را شایعه خواند. مین جورگیان سخنگوی نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با این رسانه اظهار داشت، شایعه ها درباره استعفای پاشینیان هیچ سنخیتی با اوضاع جاری ندارد.

سخنگوی نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد: خبرها درباره استعفای او (پاشینیان) آنقدر جدی نیست و نیازی به اظهارنظر کردن درباره آنها نیست.

تکذیب این خبر در حالی صورت گرفت که مخالفان پاشینیان به دنبال امضای توافق او با سران روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، خواهان استعفای او شده و اعتراضاتی در ارمنستان به راه انداخته اند.

اپوزیسیون ارمنستان علاوه بر موضوع قره باغ کوهستانی، به مواضع مالی پاشینیان و مسائل اجتماعی این کشور اعتراض دارند. آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان هم به یکی از مخالفان سرسخت پاشینیان تبدیل شده و بارها خواهان استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات پیش از موعد شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 657

به "تظاهرات هزاران شهروند ارمنستانی علیه پاشینیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران شهروند ارمنستانی علیه پاشینیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید