تازه ترین شرایط تأمین سوخت در زمستان

به گزارش طرفداران رونالدو، تهران (پانا) - دولت سیزدهم که فعالیت خود را شروع کرد در بخش انرژی یکی از برنامه های کوتاه مدت را تأمین سوخت زمستانی اظهار داشت. این اولویت بخشی در پی ناترازی و خاموشی های زمستان سال گذشته رقم خورد، اما حالا خبرهایی به گوش می رسد که از موفقیت وزارت نفت در برنامه ریزی برای این مسأله خبر می دهد، برای مثال میدان گازی پارس جنوبی که حدود 70 درصد گاز مصرفی ایران را در برمی گیرد، اکنون با حداکثر توان فراوری آماده است که گاز مصرفی کشور را تأمین کند.

تازه ترین شرایط تأمین سوخت در زمستان

به گزارش ایران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس می گوید که عملیات تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی تمام شده است و برای فراوری روزانه گاز به مقدار 700 میلیون مترمکعب در زمستان سال جاری آمادگی وجود دارد. به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین فام بیان می نماید که این فراوری از 37 سکوی دریایی پارس جنوبی انجام خواهد شد. مشکین فام می گوید که برای فراوری از پالایشگاه فار 14 در سرانجام آذرماه سال جاری نیز اقدامات جدی در حال اجرا است.

برنامه تأمین سوخت مایع زمستان

از سوی دیگر اخبار تأمین سوخت مایع زمستانی نیز امید بخش است، به طوری که مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان می نماید: در نشستی با مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، فرایند سوخت رسانی در زمستان مثبت ارزیابی شد، زیرا هم ا کنون ذخیره سازی مطلوبی در زمینه سوخت نیروگاهی وجود دارد و اگر این فرایند ادامه یابد مسائل ما در بحث خاموشی برق و توقف نیروگاه ها به علت کمبود سوخت بسیار کمتر خواهد بود. در همین حال، وزیر نفت هفته گذشته از ذخیره سازی بیش از 2.8 میلیارد لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه ها و صنایع عمده اطلاع داد و عنوان نمود: در زمینه فروش و صادرات فرآورده های نفتی که دراین مدت در راستای تأمین ذخایر و مصارف داخلی محدودیت هایی وجود داشته است، اما از دو هفته آینده صادرات فرآورده ها از سرگرفته خواهد شد.

این از سرگیری صادرات فرآورده های نفتی در شرایطی عنوان می گردد که جواد اوجی شهریورماه 1400 اعلام نموده بود: کشور در زمستان سال جاری احتمالاً با کسری روزانه 200 میلیون متر مکعبی گاز روبرو است و باید برای جبران بخشی از این کسری از محل فرآورده های نفتی برنامه ریزی گردد.

اکنون جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز از افزایش حجم گازوئیل ذخیره شده در مخازن نیروگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی در فصول سرد و افزایش 10 درصدی مصرف گاز در سبد سوخت نیروگاهی و کاهش

4 درصدی سوخت مایع، خبر می دهد و می گوید: عملکرد وزارت نفت نسبت به پارسال بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1231

به "تازه ترین شرایط تأمین سوخت در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین شرایط تأمین سوخت در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید