تور ترکیه: بازار خودرو ترکیه چگونه است؟ ، خودروهایی که با 500 میلیون تومان می توان خرید

به گزارش طرفداران رونالدو، بازار خودرو در ترکیه طی سال های گذشته فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. در یکسال گذشته خودروهای صفر کیلومتر در این بازار گران تر از گذشته شدند و بازار خودروهای دست دوم رونق بیشتری گرفتند. این رونق در بازار خودروهای دست دوم ترکیه تا چند ماه پیش ادامه داشت. تا اینکه دولت مصوبه کاهش نرخ مالیات خودروهای صفر کیلومتر را وضع کرد.

تور ترکیه: بازار خودرو ترکیه چگونه است؟ ، خودروهایی که با 500 میلیون تومان می توان خرید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

خبرنگاران - محمد فتح اللهی: بازار خودرو در ترکیه دچار یک شوک بزرگ شد. شوکی که ناشی از کاهش شدید قیمت خودروهای صفر کیلومتر بود. بطوری که خریداران خودرو صفر کیلومتر در ماه های گذشته نسبت به امروز (بسته به نوع خودرو) تا 200 میلیون تومان هم کاهش قیمت را تجربه کردند.

چند نکته درباره بازار خودرو در ترکیه

بهتر است قبل از هر چیز چند مورد اساسی را در خصوص بازار خودرو ترکیه بدانیم. هر چقدر در طول ده سال گذشته تعداد مرسدس بنزها، BMW ها و آئودی ها در این کشور زیاد بود، این روزها فیات ها، پژو ها رنو ها و… در شهرهای این کشور فرمانروایی می نمایند.

چرا که مالیات خودرو در طول سال های گذشته به شدت افزایش یافته بود و طبیعتاً قیمت خودرو صفر کیلومتر در این بازار نیز افزایش پیدا کرد. بطوری که اکنون با پول خرید یک BMW مدل 320i Sedan در مقرون به صرفه ترین نسخه (اسپرت لاین) معادل 715/600 لیر (2/118/176/000 تومان) می توان یک خانه لوکس خرید. خانه ای 115 متری و 3 اتاق خوابه که تنها با چند دقیقه پیاده روی می توان به ساحل دریای مرمره رسید!

در هنگام خرید یک خودرو دست دوم در بازار خودرو ترکیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهترین راه خرید خودرو دست دوم در بازار خودرو ترکیه مراجعه به سایت هایی نظیر Arabam.com یا Sahibinden.com است. با یک جستجوی ساده و فیلتر کردن اطلاعات مورد نظر خود نظیر قیمت درخواستی، مدل خودرو دلخواه و… می توانید به نتایج مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

اما علاوه بر سایت های خرید و فروش خودرو در کشور ترکیه، محل هایی نیز برای این کار در نظر گرفته شده اند. یکی از مشهورترین این مراکز، Oto & Ticaret Merkezi واقع در محله Bağcılar شهر استانبول است. در این مرکز تعداد بیشماری نمایشگاه خودرو وجود دارد که در آن انواع خودروهای دست دوم به فروش می رسد.

در این مرکز شما برخلاف سایت های اینترنتی می توانید خودرو دلخواه خود را از نزدیک مشاهده کنید. اما مراجعه به سایت های اینترنتی یک مزیت مهم نیز برای شما دارد. این مزیت خرید بدون واسطه و مستقیم از فروشنده خودرو است.

خرید خودرو از سایت های خرید و فروش خودرو در ترکیه چگونه است؟

بهتر است این موضوع را با ذکر مثالی بیان کنیم. فرض کنید خودرو مورد علاقه شما یک رنو مگان نسل چهارم (مدل 2016 به بالا) است. شما آگهی های بسیاری در سایت های خرید و فروش خودرو در بازار خودرو ترکیه دیده اید. بالاخره یک خودرو در میان آگهی های موجود نظر شما را جلب نموده است و تمایل دارید آن را بیشتر آنالیز کنید.

نمونه یک آگهی خودرو در سایت های خرید و فروش خودرو در بازار خودرو ترکیه

اطلاعات فروشنده خودرو در بخش توضیحات آگهی وجود دارد. با فروشنده تماس گرفته و قراری برای مشاهده خودرو می گذارید. روز موعود فرا می رسد و خودرو را در حضور فروشنده مشاهده می کنید.

خودرو از نظر ظاهری بدون عیب و نقص است. اما شما احتمالاً در زمینه کارشناسی خودرو بی تجربه هستید. برای این کار، مراکزی در کشور ترکیه وجود دارند که به آنها Oto Ekspertiz (مرکز کارشناسی خودرو) می گویند.

در این مراکز با هزینه کمتر از 500 لیر (که شما می بایست پرداخت کنید) خودرو مورد نظر شما را کارشناسی می نمایند. بدنه، موتور، شاسی و بسیاری از موارد دیگر از جمله درصد عملکرد موتور (خودرو کارنموده در مقایسه با خودرو صفر عملکرد صد درصدی روز نخست را ندارد) آنالیز می شوند.

نمونه ای از تصویر برگه کارشناسی خودرو در بازار خودرو ترکیه

در سرانجام این آنالیز، مرکز کارشناسی خودرو به شما گزارش کتبی می دهد. همانطور که در تصویر فوق تعیین است، در این گزارش به تمامی موارد خودرو اشاره شده است.

نکات مهم در زمان خرید خودرو در بازار خودرو ترکیه

در زمان مشاهده آگهی خودرو حتماً به کلمه Hasar Kaydı (خسارت ثبت شده خودرو) و مبلغ آن توجه کنید. اگر خودرو مورد نظر شما تصادفی باشد، در بخش خسارت ثبت شده آن مبلغی ذکر شده است. برای مثال فرض کنیم این مبلغ 5/000 لیر است. این یعنی خودرو مورد علاقه شما در گذشته تصادفی داشته است که شرکت بیمه بابت آن این مبلغ را پرداخت نموده است.

هر چه مبلغ خسارت ثبت شده خودرو بالاتر باشد (معمولاً از 1/000 لیر به بالا) یعنی خودرو دلخواه شما تصادف شدید تری در گذشته داشته است.

در بعضی از آگهی ها فروشنده بجای Hasar Kaydı از کلمه Tramer Kaydı استفاده می نماید. در حقیقت Tramer Kaydı همان مقدار خسارت ثبت شده برای خودرو است. Tramer به مرکزی گفته می گردد که مقدار خسارت خودرو در آنجا ثبت شده است.

موارد دیگری که باید به آنها توجه کرد، اطلاعات مربوط به بیمه خودرو است. در کشور ترکیه به بیمه بدنه Kasko Sigorta و به بیمه شخص ثالث Trafik Sigorta می گویند. شما می بایست پس از خرید خودرو، بیمه بدنه و شخص ثالث را انجام دهید. این رقم بسته به شرکت های بیمه از 3/000 لیر شروع می گردد و بیمه قبلی خودرو قابل استفاده نخواهد بود.

پس از کارشناسی خودرو چه کارهایی برای خرید خودرو باقی می ماند؟

شما خودرو مورد نظر خود را در آگهی ها پیدا کردید. فرض کنیم در توضیحات آگهی نوشته شده بود که خودرو دارای دو لکه رنگ است و درب موتور آن نیز تعویض شده است. کارشناسی خودرو هم مواردی به غیر از این را به شما گزارش نمی دهد.

مبلغ پرداختی در ازای خرید خودرو هم از نظر شما قابل قبول است و تصمیم گرفته اید این خودرو را بخرید. تنها اقدامی که باید انجام دهید، مراجعه به نزدیک ترین Noter (محضر) است.

در Noter کار انتقال وجه (نقدی یا واریز کارت به کارت) را انجام می دهید. Noter کارت قبلی خودرو را از فروشنده می گیرد و کارت نو را همان جا به نام شما صادر و تحویل می دهد. از آنجایی که در کشور ترکیه چیزی به نام قولنامه مرسوم نیست، سند نو خودرو چند دقیقه بعد برای شما صادر می گردد و شما تمام امور مربوط به خرید خودرو را انجام داده اید! اگر خودرو بدهی مالیاتی یا جریمه ای هم داشته باشد، فروشنده در Noter آن را پرداخت می نماید.

فروشنده باید پلاک های قبلی خودرو را به Noter تحویل دهد و این مرکز برگه ای به شما می دهد که مجوز تردد موقت و اخذ پلاک نو نام دارد. با برگه ای که دریافت می کنید می بایست خود را به نزدیک ترین Şoförler Odası (اتاق رانندگان) محل زندگی خود برسانید.

شما برای دریافت پلاک نو مبلغ 34 لیر در Noter و 50 لیر در Şoförler Odası پرداخت خواهید کرد. پس از تسلیم برگه دریافت پلاک نو به Şoförler Odası کمتر از 10 دقیقه دیگر پلاک نو شما آماده است. آن را تحویل گرفته و روی خودرو خود نصب کنید. دیگر هیچ کاری باقی نمانده است و از رانندگی با خودرو نو خود لذت ببرید.

آیا پلاک دریافتی من با پلاک یک شهفرایند ترک فرق دارد؟

اگر ساکن شهر استانبول هستید، پلاک تمامی خودروها با رقم 34 شروع می گردد. تفاوتی ندارد که شما شهفرایند ترکیه باشید یا خیر یا اینکه در قسمت اروپایی زندگی می کنید یا آسیایی. پلاک های شهر استانبول با این رقم شروع می شوند و در ترکیب با حروف و اعدادی دیگر، شماره نهایی پلاک خودرو شما را تشکیل می دهد.

ارقام ابتدایی شروع شماره پلاک در کشور ترکیه معرف استانهای این کشور براساس حرف الفا است. استان Adana با شماره 1 شروع شده و شماره 81 مربوط به استان Düzce است.

برای نمونه، پلاک استان آنتالیا با شماره 7، استان ازمیر با شماره 35 و استان وان با شماره 65 شروع می گردد. اما برای شما که یک خارجی ساکن کشور ترکیه هستید، پلاک M (به معنای مسافر) صادر خواهد شد.

یعنی اگر ساکن شهر استانبول هستید، دو رقم ابتدایی پلاک خودرو شما با رقم 34 شروع شده و در ادامه با حرف M ادامه خواهد یافت. حرف بعدی پس از M مربوط به محلی است که حوزه مالیاتی خودرو به آن مربوط می گردد. از آنجایی که شما یک خارجی مقیم ترکیه هستید، پلاک خودرو شما حروفی بین MA تا MZ خواهد بود. تمامی خودروهای تحت مالکیت خارجی ها در کشور ترکیه تحت نظارت اداره مالیاتی Gayrettepe در منطقه Beşiktaş شهر استانبول هستند.

نمونه پلاک یک شهفرایند خارجی (ایرانی یا غیر ایرانی) ساکن استانبول در بازار خودرو ترکیه

خودرو پلاک M را می توانیم به فرد ترک بفروشیم؟

برای فروش خودروی خود که با پلاک M مجوز تردد دارد، نگران نباشید. شما هر زمانی که مایل باشید می توانید این خودرو را به فرد ترک یا یک خارجی مقیم ترکیه بفروش برسانید.

در کشور ترکیه پلاک های خارجی دو دسته اند. پلاک های M که متعلق به فردی است که اقامت این کشور را بدست آورده؛ و خودروهایی با پلاک اتحادیه اروپا یا غیره که هزینه گمرکی را برای دریافت پلاک ترک پرداخت نکردند. دسته دوم، همچنان با پلاک خارجی می توانند در جاده های این کشور تردد داشته باشند. این خودروها معاف از مالیات بوده و دوربین های مربوط به عوارضی اتوبان ها این پلاک ها را شناسایی نمی نمایند.

قیمت این خودروها هم در مقایسه با خودروهای پلاک M و ترک بسیار پایین تر است. چرا که این خودروها را یک فرد ترک نمی تواند خریداری کند. این خودروها تنها بصورت خارجی به خارجی دست به دست و خرید و فروش می شوند. از همین رو، فروش آنها بسیار سخت است.

این خودروها معمولاً کارکرد بالایی دارند. اما به علت قیمت های وسوسه نماینده خارجی های مقیم این کشور این خودروها را خریداری می نمایند.

در تصویر زیر تفاوت قیمت دو ب ام و را می توان مشاهده کرد. هر دوی این خودروها 330d (دیزلی) هستند. مدل کوپه (اتاق E92) با پلاک خارجی تنها 54/000 لیر (معادل 159/840/000 میلیون تومان) قیمت دارد. این در حالی است که مدل سدان (اتاق E90) که پلاک ترکیه را دریافت نموده اما دو سال از مدل کوپه نیز قدیمی تر است 285/000 لیر (843/600/000 میلیون تومان) قیمت خورده است.

BMW سری 3 مدل 330d با پلاک خارجی BMW سری 3 مدل 330d با پلاک ترک

نرخ مالیات سالانه خودرو در کشور ترکیه چقدر است؟

خودروهایی که در بازار خودرو ترکیه حضور دارند، بصورت سالانه مشمول پرداخت مالیات می شوند. نرخ این مالیات براساس حجم موتور، سن خودرو و قیمت آن فرق دارد.

جدول زیر نشاندهنده نرخ مالیات خودروهای حاضر در بازار خودرو ترکیه برای سال 2021 است.

بازار خودرو ترکیه / جدول نرخ مالیات سالانه خودرو در کشور ترکیه (سال 2021)

فهرست خودروهایی که با 500 میلیون تومان در کشور ترکیه می توان خرید

قبل از اینکه به سراغ فهرست خودروهای قابل خرید با بودجه 500 میلیون تومانی بروید باید یک نکته مهم را یادآور شویم. خودروهای حاضر در این فهرست براساس جستجو در میان آگهی های سایت Sahibinden به ترتیب ذکر شده اند. این سایت مهمترین مرجع خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم در کشور ترکیه است. براساس نرخ لیر 2960 تومانی، فهرست خودروهایی که با مبلغ پانصد میلیون تومان در کشور ترکیه می توان خرید، به توضیح زیر است:

فولکس واگن گلف نسل ششم

بازار خودرو ترکیه / آگهی فولکس واگن گلف نسل ششم

فولکس واگن گلف در بازار خودرو ترکیه از لحاظ مقدار فروش در نوترین آمار فروش خودرو در این کشور در رده 16 واقع شده است. در ماه گذشته تعداد فولکس واگن گلف هایی که در کشور ترکیه به فروش رفت، 808 عدد بود.

گرچه این خودرو محبوبیت بسیاری دارد، اما مدل های صفر کیلومتر آن به علت قیمت فوق العاده بالا در دسترس همگان قرار ندارند. اما مدل هایی پایین گلف را می توان در فهرست خودروهای پانصد میلیون تومان قرار داد.

خودرو مورد نظر ما مدل سال 2012 است. 97/000 کیلومتر کارکرد دارد و از پیشرانه 1/6 لیتری دیزلی بهره مند است. این موتور 105 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس این خودرو نیز 5 سرعته دستی بوده و انتقال قدرت به محور جلو این خودرو انجام می گردد.

گلگیر عقب سمت راست این خودرو رنگ شدگی دارد. براساس توضیحات مالک خودرو در آگهی، دیسک و صفحه آن نیز به تازگی تعویض شده است. مقدار خسارت ثبت شده برای این گلف 1074 لیر است.

مالک عنوان نموده است که سوئیچ یدکی فابریک به همراه کتابچه های خودرو نیز به خریدار تحویل داده خواهد شد.

داچیا ساندرو نسل دوم فیس لیفت

بازار خودرو ترکیه / آگهی داچیا ساندرو

ساندرو در رده 26 فروش در بازار خودرو ترکیه قرار گرفته است. در ماه گذشته 398 دستگاه از این خودرو در کشور ترکیه به فروش رسید.

ساندرو مورد نظر ما مدل سال 2019 است. این خودرو در حقیقت نمونه فیس لیفت شده نسل دوم ساندرو است که در سال 2016 معرفی گردید. ساندرو فروشی در این آگهی 17/000 کیلومتر کارکرد دارد و موتور 898 سی سی آن سه سیلندر است.

این خودرو 90 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور خروجی آن 140 نیوتن متر است. این خودرو به وسیله مالک آن دوگانه سوز شده و قابلیت استفاده از گاز LPG را نیز دارد.

ساندرو فروشی در این آگهی بدون تصادف و خسارت ثبت شده است و مالک عنوان نموده که به علت خرید خانه تصمیم به فروش آن را دارد.

سنسور پارک عقب، نویگیشن، آیینه های جانبی گرم کن دار و برقی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، جایگاه های چرمی، ایربگ راننده و سرنشین، سامانه Hill Holder، سامانه کنترل کشش و… نیز از جمله امکانات این خودرو بشمار می فرایند.

پژو RCZ

بازار خودرو ترکیه / آگهی پژو RCZ

پژو RCZ پیش از فیس لیفت در فهرست خودروهای پانصد میلیونی ما قرار می گیرد. این خودرو به وسیله مالک آن 497/280/000 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. کارکرد این خودرو 151/000 کیلومتر است.

خودرو مورد نظر ما مدل 2011 بنزینی است. موتور این خودرو 1598 حجم داشته و 156 اسب بخار قدرت خروجی آن است. گشتاور این موتور نیز به 240 نیوتن متر می رسد.

البته موتورهای قدرتمندتری نیز برای این خودرو وجود دارد. اما تمامی آنها مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی هستند. خودرو مورد نظر ما از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره مند است.

براساس اظهارات مالک، گلگیر عقب سمت چپ رنگ شدگی دارد. بعلاوه درب راننده نیز تعویض شده است. مجموع خسارت ثبت شده برای این خودرو 4/500 لیر عنوان شده است.

سنسور پارک جلو و عقب، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار، رینگ های آلومینیومی، دوربین دید جلو و عقب، کروز کنترل، جایگاه ها و فرمان چرمی، ایربگ راننده و سرنشین، سامانه Hill Holder، سامانه کنترل کشش، ترمزهای ABS و EBD، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها و… از جمله امکانات این خودرو محسوب می شوند.

هوندا سیویک نسل هشتم

بازار خودرو ترکیه / آگهی هوندا سیویک نسل هشتم

هوندا سیویک از نظر مقدار محبوبیت در رده ششمین خودرو پر فروش بازار خودرو ترکیه واقع شده است. تنها در ماه گذشته 1670 دستگاه از این خودرو در بازار کشور ترکیه به فروش رسیده است.

خودرو مورد نظر ما بدون خسارت ثبت شده و بدون رنگ شدگی است. این خودرو 180/000 کیلومتر کارکرد دارد و مالک خودرو آن را مجهز به کپسول LPG نموده است.

این خودرو از پیشرانه 1/6 لیتری بهره مند است. این موتور 125 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور دارد که در ترکیب با گیربکس اتوماتیک پنج سرعته شتاب 10/3 ثانیه ای را در اختیار راننده قرار می دهد.

سامانه رهیاب، سانروف، آیینه های جانبی برقی به همراه گرمکن، رینگ های آلومینیومی، ایرکاندیشن اتوماتیک، ایربگ های جانبی، راننده و سرنشین، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات این خودرو به شمار می فرایند.

سیتروئن C4 نسل دوم

بازار خودرو ترکیه / آگهی سیتروئن C4

سهم فروش این خودرو در ماه گذشته 590 دستگاه بود که از این جهت در رده 21 از 40 خودرو پر فروش در ترکیه قرار می گیرد. خودرو مورد نظر ما از نسل دوم C4 بوده و از پیشرانه دیزلی بهره مند است.

مالک در توضیحات آگهی خود اعلام نموده که خسارت ثبت شده برای این خودرو تنها 153 لیر است. همچنان عنوان شده که چند خط و خش کوچک بر روی بدنه دیده می گردد که تخفیف هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

C4 مورد نظر ما 128/000 کیلومتر کارکرد دارد. موتور 1/6 لیتری آن نیز توانایی استخراج 108 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو نیز 6 سرعته اتوماتیک است.

سامانه رهیاب، سنسور باران، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، ایرکاندیشن اتوماتیک، ایربگ سرنشینان جلو + پرده ای و جانبی، ترمز ABS و… نیز امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو فرانسوی هستند.

فیات EGEA

بازار خودرو ترکیه / آگهی فیات EGEA

و اما پر فروش ترین خودرو در بازار کشور ترکیه فیات EGEA است. این خودرو سالهاست در رده نخست پر فروش ترین ها واقع شده است و ساخت ترکیه است. این خودرو در شهر بورسا و کارخانه توفاش به فراوری می رسد. EGEA را می توان سمند ترکیه نامید. این خودرو در بازارهای جهانی با نام Tipo و داج نئون شناخته می گردد.

فیات EGEA تنها در ماه گذشته 3/646 مشتری داشته و 8/40 درصد از بازار خودرو ترکیه را متعلق به خود نموده است. خریداران این خودرو در کشور ترکیه می توانند نمونه های دیزلی یا بنزینی خود را بصورت صفر کیلومتر یا کارنموده خریداری نمایند.

اما خودرو مورد بحث ما نمونه دیزلی آن است. مالک خودرو در توضیحات آگهی عنوان نموده است که هیچ قطعه ای در آن تعویض نشده است. بعلاوه رنگ شدگی و خوردگی نیز ندارد.

خودرو آگهی شده 137/000 کیلومتر کارکرد دارد. موتور 1/6 لیتری آن 118 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس آن هم شش سرعته دستی است.

سنسور باران، رینگ های آلومینیومی، سنسور پارک عقب، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار، کروز کنترل، ایرکاندیشن دستی، ایربگ سرنشینان جلو و جانبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، ترمز ABS و EBD و… از جمله امکانات این خودرو بشمار می فرایند.

رنو Fluence

بازار خودرو ترکیه / آگهی رنو Fluence

رنو فلوئنس خودرو محبوب اجاره دهندگان اتومبیل در کشور ترکیه است. خودرویی جادار که هم فضای محفظه بار و هم فضای داخلی آن گنجایش کافی برای لوازم و سرنشینان را دارد.

اما بازار دست دوم این خودرو در کشور ترکیه مانند سایر محصولات رنو پر رونق نیست. خودرو مورد نظر ما مدل سال 2015 است که 118/000 کیلومتر کارکرد دارد.

براساس گفته های مالک در آگهی، خودرو هیچ گونه رنگ شدگی یا آسیب دیدگی را نداشته و سرویس های دوره ای آن هم به تازگی صورت گرفته است.

موتور 1/5 لیتری دیزل این خودرو 110 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس شش سرعته دستی آن هم نیرو را به چرخ های جلو راهنمایی می نماید.

سنسور پارک جلو و عقب، آیینه های جانبی برقی، رینگ های آلومینیومی، سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری، ایربگ سرنشینان جلو، سامانه کنترل فشار باد تایرها، ترمزهای ABS و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.

رنو کلیو نسل چهارم

بازار خودرو ترکیه / آگهی رنو کلیو نسل چهارم

یکی از محبوب ترین خودروهای بازار کشور ترکیه رنو کلیو است. تنها در ماه گذشته 1415 دستگاه از این خودرو در بازار خودرو این کشور به فروش رسیده که از این نظر در رده هشتم واقع شده است.

مالک خودرو در توضیحات آگهی متذکر شده است که درب عقب سمت راست رنگ شدگی دارد. گلگیر پلاستیکی سمت راست این خودرو نیز تعویض شده است. از همین رو، مقدار خسارت ثبت شده برای آن، 1700 لیر عنوان شده است.

رنو کلیو مورد نظر ما مدل Icon است که از این نظر فول ترین ورژن آن در بازار ترکیه محسوب می گردد. مالک آن برای خودرو مدل 2014 خود مبلغ 497/280/000 میلیون تومان درخواست دارد.

سنسور باران، بلوتوث، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی، ایربگ های سرنشینان جلو و پرده ای، سامانه ورود بدون کلید، ایرکاندیشن دیجیتالی و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بشمار می فرایند. کارکرد این خودرو نیز 86/000 کیلومتر است.

پژو 301

بازار خودرو ترکیه / آگهی پژو 301

پژو 301 همان ایران خودرو تارا خودمان است! خودرو مورد نظر ما نمونه فیس لیفت شده این خودرو است که به وفور در بازار خودرو ترکیه یافت می گردد.

برخلاف بازار خودرو کشورمان که در آن تارا تنها با موتور بنزینی ارائه می گردد، پژو 301 را در بازار کشور ترکیه می توان با موتور دیزلی نیز خریداری نمود. موتور چهار سیلندر دیزلی این خودرو 100 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر 10/1 ثانیه ای و حداکثر سرعت 190 کیلومتری نیز حاصل کارکرد این موتور کم مصرف است. 301 با بهره گیری از این موتور در هر صد کیلومتر 3/9 لیتر گازوئیل مصرف می نماید و یکی از دلایل محبوبیت آن نزد خریداران است.

گیربکس شش سرعته دستی این خودرو هم نیروی موتور را به چرخ های جلو راهنمایی می نماید.

مالک خودرو در توضیحات آگهی عنوان نموده است که این خودرو فاقد خسارت ثبت شده است. هیچ گونه رنگ شدگی و خوردگی ندارد و کارکرد آن تنها 82/000 کیلومتر است.

چراغ های عقب LED، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سامانه استارت/استاپ، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری، ترمز ABS، ایربگ سرنشینان جلو، آیینه های جانبی برقی، سامانه کنترل فشار باد تایرها و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو یورو شش هستند.

هیوندای اکسنت

بازار خودرو ترکیه / آگهی هیوندای اکسنت

یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید خودرو در محدوده قیمتی پانصد میلیون تومان، هیوندای اکسنت است. این خودرو گرچه به علت ارتفاع پایین تر نسبت به بقیه خودروها دردسرهایی برای مالک در پی دارد، اما کیفیت سواری با آن هیوندای اکسنت را تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای بازار کشور ترکیه نموده است.

خودرو مورد نظر ما از گیربکس دستی بهره مند است. نمونه های اتوماتیک این خودرو مجهز به گیربکس DCT است که در ترافیک شهری عذاب آور است.

این خودرو براساس اظهارت مالک در توضیحات آگهی فاقد خسارت ثبت شده است. تنها گلگیر جلو سمت راست آن به مقدار چند انگشت رنگ شدگی دارد. آن هم به علت خط و خش.

موتور دیزلی این خودرو یکی از بهترین عملنمودها را در مقایسه با سایر رقبا دارد. 128 اسب بخار قدرت و 262 نیوتن متر گشتاور آن را تبدیل به یکی از چابک ترین خودروها در ترافیک شهری نموده است. کارکرد این خودرو نیز 80/000 کیلومتر است و براساس گفته های مالک بیشتر اوقات این خودرو مدل 2014 در پارکینگ پارک بوده!

ضمن اینکه مصرف سوخت 4/4 لیتری آن در هر صد کیلومتر یکی از بهترین نقاط فنی آن است. البته حجم محفظه سوخت 43 لیتری این خودرو موجب می گردد که تعداد دفعات مراجعه برای دریافت سوخت بیشتر از خودروهای دیگر باشد.

بلوتوث، آیینه های جانبی برقی، کامپیوتر سفری، ایرکاندیشن دستی، سامانه کنترل فشار باد تایرها، ایربگ های سرنشینان جلو، ترمز ABS، سامانه کنترل پایداری و… سطح امکانات پایین تری از سایر رقبا را برای این خودرو بوجود آورده است. اما بازار خوب دست دوم آن در کشور ترکیه این خودرو را تبدیل به یکی از سکه ترین انتخاب ها نموده است.

بیشتر بخوانید

منبع: بیت ران
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1193

به "تور ترکیه: بازار خودرو ترکیه چگونه است؟ ، خودروهایی که با 500 میلیون تومان می توان خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: بازار خودرو ترکیه چگونه است؟ ، خودروهایی که با 500 میلیون تومان می توان خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید