تور ارزان دبی: امارات: خرید جنگنده رافائل مکمل خرید جنگنده اف، 35 است

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، وزارت دفاع امارات متحده عربی گفت که خرید جنگنده های رافائل فرانسوی به عنوان مکملی برای قرارداد خرید جنگنده های اف-35 آمریکایی محسوب می گردد.

تور ارزان دبی: امارات: خرید جنگنده رافائل مکمل خرید جنگنده اف، 35 است

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

ابراهیم ناصر العلوی فرمانده نیروی هوایی امارات در این باره گفت: قرارداد خرید جنگنده های رافائل به عنوان جایگزینی برای قرارداد خرید جنگنده های اف-35 نیست، بلکه همانطور که ما توانایی های نیروی هوایی خود را توسعه می دهیم، به نوعی مکمل آن است.

وی بعلاوه ادامه داد که امارات مدت ها تصمیم به جایگزینی ناوگان جنگنده های میراژ2000 خود داشته است.

لازم به ذکر است که فروش 50 فروند جنگنده اف-35 ساخت شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به امارات متحده عربی به تعویق افتاده است چرا که واشنگتن نگران روابط ابوظبی با پکن، از جمله استفاده از فناوری 5G شرکت چینی هواوی در این کشور است.

پیشتر پاریس خاطرنشان کرد که امارات متحده عربی 80 فروند جنگنده رافائل را به ارزش 16 میلیارد یورو از این کشور خریداری نموده است.

کاخ الیزه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این قرارداد حاصل همکاری های راهبردی میان دو کشور است. بعلاوه گفته می گردد اماراتی ها علاوه بر جنگنده های رافائل، 12 فروند بالگرد کاراکال نیز از فرانسه خریداری نموده اند.

خبر انعقاد این قرارداد در حالی رسانه ای شد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای سفری دو روزه، راهی امارات، قطر و عربستان سعودی شده بود.

بازگشت ماکرون از این سفر با قرارداد فروش رافائل به امارات آن هم بعد از مذاکراتی که تقریباً 10 سال به درازا کشیده، می تواند صنایع نظامی فرانسه را بعد از ضربه ای که به واسطه پیمان آکوس خورد، دوباره سرپا کند.

طبق پیمان مذکور، استرالیا قرارداد چشمگیر خرید زیردریایی های فرانسوی به ارزش تقریبی 66 میلیارد دلار را فسخ کرد تا به جای آن، از آمریکا و انگلیس زیردریایی هسته ای بگیرد.

ماکرون با قرارداد فروش جنگنده های فرانسوی می تواند جایگاه کشورش را به عنوان تأمین کننده تسلیحاتی کشورهای حوزه خلیج فارس، بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تضمین کند.

طبق یک گزارش پارلمانی، امارات با رقم 4.7 میلیارد یورو از سال 2011 تا 2020، پنجمین مشتری بزرگ صنعت دفاعی فرانسه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1239

به "تور ارزان دبی: امارات: خرید جنگنده رافائل مکمل خرید جنگنده اف، 35 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: امارات: خرید جنگنده رافائل مکمل خرید جنگنده اف، 35 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید