اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

به گزارش طرفداران رونالدو، درحالی که مدیرعامل فرابورس از لزوم رعایت پنج شرط برای عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه خبر داده است، اخیرا وزیر ورزش و جوانان در نامه هایی خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون اول رئیس جمهور خواستار انجام اقدامات لازم برای اجرای شروط مذکور شده است.

اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

به گزارش خبرنگاران، سخت گیری فیفا درمورد خصوصی سازی دو باشگاه استقالا و پرسپولیس بهانه ای شد تا این فرایند پس از سال ها به صورت جدی تری دنبال گردد و طی دو هفته گذشته شاهد ارزشگذاری دو باشگاه و ثبت آن ها نزد سازمان بورس بودیم. بر این اساس پرسپولیس 3200 میلیارد تومان و استقلال 2800 میلیارد تومان ارزشگذاری شدند. به این صورت که ارزش برند استقلال 1780 میلیارد تومان و املاک و مستغلات 1400 میلیارد تومان برآورد شد. ارزش روز دارایی های شرکت پرسپولیس نیز 3200 میلیارد تومان و بدهی ها 330 میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام 3210 میلیارد تومان است. ارزش برند پرسپولیس 1984 میلیارد تومان و دارایی های ثابت آن 1100 میلیارد تومان است.

بعلاوه طبق گفته مسئولان، قرار بود 20 درصد سهام این دو باشگاه به مردم، طرفداران، بازیکنان و پیشکوستان واگذار گردد. در واقع سهم مردم 10 درصد، سهم طرفداران پنج درصد و سهم بازیکنان و پیشکسوتان نیز پنج درصد معین شده بود.

درحالی که طبق اخبار غیررسمی قرار بود عرضه سهام دو باشگاه در 15 اسفندماه صورت بگیرد، میثم فدائی مدیرعامل فرابورس با برشمردن 5 پیش شرط برای درج نماد سرخابی ها در بازار پایه این بورس گفت: هیات مدیره فرابورس ایران با آنالیز گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث اقتصادی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد بعد از برطرف این 5 شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می گردد.

فدایی در خصوص این پیش شرط ها گفت: تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و معین تکلیف شرایط ثبتی آنها، معین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل گردد و معین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. بعلاوه ارزشگذاری این دو باشگاه به وسیله کارشناسان رسمی اجرا شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزشگذاری باید به وسیله مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام گردد. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب به وسیله کمیته های حاکمیت شرکتی باید انجام گردد تا از این طریق منافع سهامداران رعایت گردد.

سه نامه مهم

پس از این سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در دو نامه جداگانه خطاب به معاون اول رئیس جمهور و یک نامه خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی خواستار انجام اقدامات لازم برای اجرای شروط فرابورس شد.

سجادی در یکی از نامه ها خطاب به معاون اول ریاست جمهوری، بر لزوم تحویل مجموعه ورزشی شهادی گمنام به شرکت ورزشی-فرهنگی پرسپولیس و مجموعه ورزشی زنده یاد ناصر حجازی به شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تاکید نموده است.

در نامه ای که خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی زده شده است نیز بر اهمیت انتقال علامت تجاری استقلال به این باشگاه تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1373

به "اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید