افشاگری درباره دلیل اصلی اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پولیتیکو، الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دلیل اصلی اخراج استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، تصمیم شخص ترامپ برای فروش سلاح به عربستان با اعلام شرایط اضطراری بدون مجوز کنگره بوده است.

افشاگری درباره دلیل اصلی اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا

ترامپ سال گذشته در رابطه با تنش هایی که با ایران به وجود آورد، وضع اضطراری گفت تا از این طریق کنگره را برای فروش هشت میلیارد دلار سلاح، که بخش زیادی از آن به عربستان بود، دور بزند.

انگل در بیانیه ای گفت: مطلع شدم که شاید دلیل دیگری برای اخراج استیو لینیک وجود داشته باشد. دفتر او به درخواست من در حال تحقیق در مورد اقدام فریبکارانه ترامپ برای اعلام وضع اضطراری به منظور فروش سلاح به عربستان سعودی بود.

وی اضافه نمود: ما هنوز تصویر و اطلاعات کاملی در این رابطه نداریم اما مسأله دردسرسازی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، لینیک را پیش از اتمام کارش اخراج کرد.

رئیس جمهوری آمریکا جمعه به وقت محلی با ارسال نامه ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برکناری استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه این کشور خبر داد و تأکید کرد؛ قرار است ظرف 30 روز آینده این اخراج عملی شود.

در همین رابطه دموکرات های حاضر در کنگره، تحقیقاتی را در مورد علت اخراج لینیک آغاز کرده اند. لینیک چهارمین بازرس کلی است که توسط ترامپ اخراج می شود.

پیشتر یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که نخواسته بود نامش فاش شود، گفته بود که بنا بر اطلاعاتی که به دست آورده ، اخراج بازرس عمومی وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اجرا شده است.

گفته می شود که مایک پمپئو از ترامپ خواستار اخراج لینیک می شود و او نیز بازرس عمومی وزارت امور خارجه را برکنار می کند.

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه (16 مه) در گزارشی از اقدام استیو لینیک به بررسی و تحقیق پیرامون فعالیت های مایک پمپئو خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 351

به "افشاگری درباره دلیل اصلی اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری درباره دلیل اصلی اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید