ادعای ترامپ در مورد حمله چین به تایوان پس از المپیک 2022

به گزارش طرفداران رونالدو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای ادعا کرد که پکن در سال 2022 و پس از بازی های المپیک زمستانی به تایوان حمله خواهد نمود.

ادعای ترامپ در مورد حمله چین به تایوان پس از المپیک 2022

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد پکن در سال 2022 و پس از بازی های المپیک زمستانی به تایوان حمله خواهد نمود.

ترامپ در مصاحبه ای با نایجل فاراژ، نماینده سابق مجلس اروپا، از آمریکای پس از ریاست جمهوری خود سخن گفت و به قدرت کنونی چین در عرصه بین المللی اشاره نمود. وقتی از ترامپ درباره شرایط کنونی آمریکا سوال شد، گفت: فکر می کنم آمریکای کنونی در پایین ترین نقطه ای است که تا به حال بوده است. فکر نمی کنم آمریکا هرگز در چنین موقعیتی قرار داشته باشد. ما دیگر مورد احترام نیستیم.

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا با اشاره به دوران پس از خروج وی از سمت ریاست جمهوری و قدرت رو به رشد چین گفت: آمریکا دیگر مورد احترام کشور ها نیست.

ترامپ به دوران ریاست جمهوری خود و سیاست آمریکا در قبال چین اشاره نمود و اضافه نمود: در آن موقع هیچ هواپیمایی بر فراز تایوان پرواز نمی کرد. حتی نامی از آن هم ذکر نمی شد. شما در زمانی که من رئیس جمهور بودم درباره تایوان صحبت نمی کردید. در آن موقع قرار نبود هیچ یک از اتفاقاتی که الان دارد میفتد، بیفتد. ترامپ در ادامه مدعی شد که پکن به زودی یک حرکت نظامی در تایپه (مرکز تایوان) انجام خواهد داد. رئیس جمهور سابق آمریکا توضیح داد: تا بعد از بازی های المپیک صبر کنید. شاید اتفاقی بیفتد.

لازم به ذکر است که بازی های المپیک زمستانی 2022 از 4 تا 20 فوریه (15 بهمن تا 1 اسفند) در پکن برگزار می گردد. تنش بین چین و تایوان در ماه های اخیر و پس از بازدید هیئت های آمریکایی و اتحادیه اروپا از این جزیره که پکن آن را سرزمینی جدا شده از خود می داند، افزایش یافته است. چین همیشه جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند، ولی تایوان همیشه از استقلال خود دفاع می نماید. شاهراه کلیدی دریای چین یکی از بخش های مورد مناقشه میان پکن و تایوان است. با این حال، پکن معتقد است اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی قابل حل هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1283

به "ادعای ترامپ در مورد حمله چین به تایوان پس از المپیک 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترامپ در مورد حمله چین به تایوان پس از المپیک 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید