آیا شرکت های فناوری ایالات متحده از دستورات ترامپ سرپیچی می نمایند؟ ، ادامه همکاری بعضی غولهای تکنولوژی آمریکا با هواوی

به گزارش طرفداران رونالدو، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به آنالیز روند توقف همکاری شرکت های آمریکایی با شرکت چینی هواوی پرداخته است، در بخشی از این گزارش به عدم تبعیت تعدادی از شرکت ها از فرمان دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده اشاره شده است.

آیا شرکت های فناوری ایالات متحده از دستورات ترامپ سرپیچی می نمایند؟ ، ادامه همکاری بعضی غولهای تکنولوژی آمریکا با هواوی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، خبرها حاکی از آن است که شرکت های فناوری ایالات متحده از مدتی پیش در خصوص ممنوعیت همکاری با هواوی برنامه ریزی می نمایند و سعی دارند با این مسئله کنار بیایند. اما به نظر می رسد همه شرکت ها به یک مقدار نگران ادامه همکاری با هواوی نیستند.

گزارش جدیدی از نیویورک تایمز نشان می دهد که شرکت های فناوری ایالات متحده، از جمله اینتل، هنوز هم با هواوی تجارت می نمایند، این در حالی است که این شرکت چینی به وسیله دولت ترامپ به لیست سیاه همکاری افزوده شده است. چهار منبع مطلع در تبادل نظر با نیویورک تایمز اعلام نموده اند که توقف همکاری با هواوی میلیون ها دلار سود را دستخوش تزلزل خواهد نمود.گفته می گردد که دولت ایالات متحده از این امر مطلع است، اما مقامات در خصوص ادامه همکاری با هواوی تمایلی ندارند.

گزارش نیویورک تایمز نشان می دهد که بعضی از شرکت های فناوری ایالات متحده، از جمله اینتل، راه هایی را برای دور زدن ممنوعیت های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ برای انجام تجارت با هواوی پیدا نموده اند. تا این لحظه اینتل نسبت به ماجرای مذکور و ادعای منابع مطلع واکنش خاصی نشان نداده است.

جالب است بدانید که از زمانی که شرکت هواوی در لیست سیاه دولت قرار گرفته، کوچکترین همکاری به این شرکت از سوی شرکت های آمریکایی نیازمند مجوزهای رسمی است که البته دریافتشان تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. هواوی پیش از این گفته بود که سالانه حدود 11 میلیارد دلار محصولات مرتبط با تکنولوژی را از شرکت های آمریکایی خریداری می نماید.

مدیر عامل شرکت مایکرون به عنوان یکی از شرکت های فناوری در ایالات متحده که تراشه های حافظه را فراوری می نماید، روز سه شنبه تایید کرد که تجارت یک زیر مجموعه از محصولات خود را با هواوی از سر گرفته است.سانجای مهروترا مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت: شرایط هواوی ناپایدار است و ما قادر به پیشبینی این که ماجرای مذکور تا چه زمانی ادامه خواهد داشت نیستیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1505

به "آیا شرکت های فناوری ایالات متحده از دستورات ترامپ سرپیچی می نمایند؟ ، ادامه همکاری بعضی غولهای تکنولوژی آمریکا با هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شرکت های فناوری ایالات متحده از دستورات ترامپ سرپیچی می نمایند؟ ، ادامه همکاری بعضی غولهای تکنولوژی آمریکا با هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید