4 علت که باعث می گردد اجرای نرده شیشه ای را از دست ندهید!

به گزارش طرفداران رونالدو، نرده شیشه ای از جمله المان های خاص در نمای ساختمان به ویژه نمای مدرن است و جدای از نما، در فضا های داخلی ساختمان و همینطور راه پله و بالکن استفاده می شود؛ امروز در این مقاله نکات کاربردی در خصوص هندریل شیشه ای ذکر می شود.

4 علت که باعث می گردد اجرای نرده شیشه ای را از دست ندهید!

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، قسمت های مختلفی از یک ساختمان یا فضای شهری به علت وجود اختلاف ارتفاع و پستی و بلندی موجود در طرح ناامن می شوند و خطر سقوط، کاربران این ساختمان ها را تهدید می نماید. یکی از راه های جلوگیری از سقوط و بروز هرگونه حادثه نصب نرده است.

از گذشته تا به امروز نرده از المان های مهم به کار رفته در ساختمان بوده است که علاوه بر عملکرد ایمنی، سبب زیبایی فضا نیز می گردد.

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی مواد و مصالح گوناگونی فراوری شده و در نتیجه نرده های ساختمان را از جنس های مختلف فراوری و روانه بازار می نمایند. .

یکی از این انواع نرده ها، نرده شیشه ای است که مشخصا متریال غالب در آن شیشه است.

شاید اولین نگرانی شما، ایمنی یک نرده شیشه ای از لحاظ مقاومت و پایداری باشد.

در این رابطه می توان گفت امروزه پنل های شیشه ای با بالاترین و بیشترین ایمنی و مقاومت فراوری می شوند و حتی در برخی اوقات این نرده های شیشه ای می توانند از مصالح سنتی نیز ایمن تر باشند.

هندریل یا نرده شیشه ای اغلب در نمای مدرن و فضاهای مدرن به کار می فرایند؛ البته استفاده از نرده شیشه ای در ساختمان هایی با سبک های کلاسیک نیز امکان پذیر است، که در ادامه بیشتر در این باره شرح خواهیم داد.

از جمله مزایای استفاده از نرده های شیشه ای در ساختمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ورود نور حداکثری: به علت استفاده از متریال های شیشه ای در این نوع از نرده های شیشه ای نور طبیعی به راحتی می تواند وارد فضای داخلی ساختمان گردد.
  2. ایجاد پیوستگی در دید و فضا: شعاع دید در این نوع از نرده های شیشه ای به نسبت دیگر متریال های نرده های ساختمانی بیشتر است.
  3. انعکاس نور و جذابیت بصری: به علت شیشه ای بودن مصالح استفاده شده در این نوع از نرده های ساختمانی، جذابیت و زیبایی بیشتر در نمای ساختمانی ایجاد می گردد.
  4. ایمنی بالا در عین زیبایی: به علت استفاده از شیشه های لمینت و سکوریت در این نوع از نرده های شیشه ای در صورت ضربه، خورد نمی شوند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  5. خلاقیت در طراحی:با استفاده از این نوع از نرده های ساختمانی می توانید خلاقیت های بروز و جدیدی را در نمای ساختمان خود به وجود آوردید.

این نوع از نرده ها در ساختمان می توانند به 6 روش اجرایی شوند، که هر یک از این روش های اجرای خود دارای ویژگی های اختصاصی هستند و با دیگر روش های اجرایی متفاوت هستند، از جمله روش های اجرایی در نرده های شیشه ای عبارت اند از:

  • هندریل شیشه ای اکسپوز (روکار)
  • هندریل شیشه ای دفنی (توکار)
  • هندریل شیشه ای اسپیگات
  • هندریل شیشه ای فیکس پوینت
  • هندریل شیشه ای فریم لس
  • هندریل شیشه ای اسپیرال

چگونه سلیقه و معیار های خود را در طراحی نما اعمال کنیم؟

حال در بحث طراحی نما و استفاده از این نوع نرده های شیشه ای در نمای ساختمان می توان به خانه های ویلایی اشاره نمود، تصور کنید که ساختمانی ویلایی دارید که مشرف به فضای استخر یا محوطه زیبایی است، در صورت استفاده از نرده های فلزی مقداری از شعاع دید شما کم خواهد شد، این در حالی است که با استفاده از نرده های شیشه ای علاوه بر بیشتر شدن شعاع دید، کاربران می توانند از نور طبیعی بیشتری در فضای داخلی نیز بهره ببرند.

نرده های شیشه ای می توانند در طرح ها و رنگ های متنوعی فراوری و اجرایی شوند، بنابراین این امکان برای کارفرمایان و طراحان وجود دارد تا با محدودیت کمتری طراحی نمای خود را انجام داده و در نهایت آغاز به ساخت نمایند.

از این نوع نرده های شیشه ای می توانید در طراحی نما با کاربری هایی همانند مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، خدماتی و ویلایی استفاده کرد، استفاده از این نوع نرده های ساختمانی در طراحی نما می تواند باعث پیوستگی فضای بیرونی و فضای داخلی ساختمان گردد.

همانطور که گفته شد از نرده های شیشه ای می توان در طراحی نمای سبک های گوناگونی همانند مدرن، کلاسیک، رومی، مینیمال و … استفاده کرد.

که از جمله سبک های پرطرفدار برای استفاده از نرده های شیشه ای در نما می توان به سبک مدرن اشاره نمود، در ادامه بیشتر با این سبک و نحوه استفاده از این نوع نرده های ساختمانی در آن آشنا می شویم.

نمای مدرن و هندریل شیشه ای

نمای مدرن از جمله نماهایی به شمار میرود که در آن بیشتر از خطوط عمودی و افقی استفاده می گردد، به این صورت که در آن از فرم های مکعبی شکلی استفاده می گردد که با پر و خالی کردن آن کانسپت کلی ساختمان مدرن به وجود می آید، این نوع از نمای ساختمانی از کمترین تزئینات برخوردار است و اساس طراحی آن بر پایه سادگی است.

حال با استفاده از نرده های شیشه ای در این نوع از نمای ساختمانی علاوه بر حفظ ارزش های این نوع نما، می توان از نمایی زیبا و در عین حال کاربردی بهره برد.

در نمای مدرن می توان از نرده های شیشه ای در مکان هایی همانند روف گاردن، بالکن، تراس، پرتگاه استفاده کرد، با این کار علاوه بر حفظ یکپارچگی فضا و بالا رفتن اندازه دید کاربران می توان از زیبای منحصر به فرد آن نیز بهره جست.

طراحی و اجرای نرده های شیشه ای باید مطابق با مقررات اجرایی باشد، چرا که در غیر این صورت سبب به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیری می گردد.

تیم نما دیزاین می تواند طراحی و اجرای نرده های شیشه ای شما را در خلاقانه ترین و با کیفیت ترین روش طراحی و اجرایی کند، که برای آگاهی از نمونه کارهای این شرکت می توانید به سایت نما دیزاین مراجعه کنید، چرا که برای هر کاری باید اطلاعات کافی از آن را به دست آورید.

بعلاوه شرکت نمادیزاین می تواند با مشاوره رایگان و ارائه پیش فاکتور برآورد قیمت اجرایی شما را قبل از اجرا برای شما محاسبه کند.

امیدواریم این مقاله در انتخاب برترین متریال برای ساختمان شما مفید بوده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1255

به "4 علت که باعث می گردد اجرای نرده شیشه ای را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت که باعث می گردد اجرای نرده شیشه ای را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید