2021، سال بلایای مرگبار برای آمریکا؛ 688 آمریکایی قربانی قهر طبیعت

به گزارش طرفداران رونالدو، دانشمندان فدرال اعلام کردند، 2021 سال فاجعه بار و مرگبار دیگری به لحاظ بلایای طبیعی و آب و هوایی در ایالات متحده بود و در 20 رخداد جداگانه، دستکم 688 آمریکایی قربانی شدند و خسارات ناشی از آن از 145 میلیارد دلار فراتر رفت.

2021، سال بلایای مرگبار برای آمریکا؛ 688 آمریکایی قربانی قهر طبیعت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دانشمندان فدرال روز دوشنبه اعلام کردند که سال 2021 سال فاجعه بار و مرگبار دیگری به لحاظ بلایای طبیعی و آب و هوایی در ایالات متحده بود. اداره ملی اقیانوسی و جوی NOAA گزارش داد که 20 فاجعه جداگانه اتفاق افتاده که هر یک حداقل یک میلیارد دلار خسارت وارد نموده است.

طبق این گزارش، در مجموع هزینه بلایای ایالات متحده در سال 2021 از 145 میلیارد دلار فراتر رفت که جایگاه سوم به لحاظ پرهزینه ترین را ثبت کرد. سال 2021 بعلاوه سال مرگباری برای آمریکا بود: حداقل 688 آمریکایی در بلایای طبیعی جان باختند. این بیشترین تلفات ناشی از بلایا برای ایالات متحده از سال 2011 تا به امروز و بیش از دو برابر 262 مورد سال گذشته بوده است.

بر اساس گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، مرگ و میرها بیشتر نتیجه گرمای شدید تابستان در شمال غربی اقیانوس آرام، سرمای شدید در جنوب در طول یخبندان فوریه، توفان آیدا در بسیاری از استان ها و وقوع گردباد دسامبر در جنوب بوده است.

به گفته این سازمان دولتی، 20 رویداد در سال 2021 دومین رکورد مجموع بلایا، دو مورد کمتر از 22 رویداد سال 2020 را ثبت کرد.

به گزارش شبکه یواس ای تودی، بلایای سال 2021 شامل هشت رویداد آب و هوایی شدید، چهار رویداد طوفان استوایی، سه توفان گردباد، دو رویداد سیل، یک رویداد خشکسالی/موج گرما، یک رویداد توفان زمستانی/موج سرما و یک رویداد آتش سوزی جنگلی است که شامل آتش سوزی ویرانگر مارشال در دسامبر 30 در شهرستان بولدر، کلرادو می گردد.

طبق گزارش این رسانه، دانشمندان مدت هاست که می گویند تغییرات آب و هوایی ایجاد شده به دست انسان، آب و هوای شدید را ناخوشایندتر و پرتکرار می نماید و با رویدادهای آب و هوایی شدید و مرگبار مرتبط است.

بعضی از کارشناسان غیر مرتبط با این گزارش نیز تغییرات آب و هوایی را مستقیما مقصر شدت فجایع آب و هوایی سال می دانند.

راشل کلیتوس از اتحادیه دانشمندان نگران گفت این گزارش بر این واقعیت تأکید می نماید که چگونه بحران آب و هوا در حال حاضر بر زندگی مردم و اقتصاد در هر منطقه ای از آمریکا تحت گذاشته است.

آدام اسمیت اقلیم شناس و اقتصاددان که فجایع آب و هوایی با خسارات میلیارد دلاری را برای اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا گردآوری می نماید، گفت: اگرچه سال 2020 رکورد بیشترین فاجعه های میلیارد دلاری را ثبت کرد، اما به نظر می رسد این بلایا در سال 2021 شدیدتر از سال 2020 بود.

این اداره گزارش سال 2021 خود را روز دوشنبه منتشر کرد که بعلاوه رکورد چهارمین سال گرم در آمریکا را ثبت کرد. طبق این گزارش، سال 2021 با گرم ترین دسامبر در تاریخ ایالات متحده به انتها رسید.

اواخر آذرماه توفان و گردبادهای مرگبار در چند استان آمریکا حداقل 88 نفر را به کام مرگ کشاند و باعث اعلام شرایط اضطراری شد.

اواسط شهریورماه هم توفان آیدا در سراسر آمریکا 63 نفر را به کام مرگ کشاند و مسائل زیادی از جمله قطعی گسترده برق را برای شهروندان ایجاد کرد.

اخیراً بیش از 230 مجله پزشکی - از جمله Lancet و JAMA - سرمقاله ای را منتشر کردند و هشدار دادند که بحران آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی دنیا است و از رهبران دنیا خواستند که اقدام نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1343

به "2021، سال بلایای مرگبار برای آمریکا؛ 688 آمریکایی قربانی قهر طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2021، سال بلایای مرگبار برای آمریکا؛ 688 آمریکایی قربانی قهر طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید