کیفیت و تحول ناگزیر با فناوری های نوین

به گزارش طرفداران رونالدو، برای تحقق کیفیت، مشارکت به تنهایی کافی نیست، این احتیاج به از خود گذشتگی و تعهد دارد. زندگی، سازمان و هر بخشی از امور زندگی که کیفیت ندارد، عامل مهمی را برای ارتقا کم دارد. می گردد کیفیت را به عشق تشبیه کرد؛ زندگی بدون عشق ممکن نیست.

کیفیت و تحول ناگزیر با فناوری های نوین

من از ابتدای حضورم در انجمن ملی کیفیت ایران در پی این شعار بودم که الآن به عنوان منظره برای انجمن انتخاب شده است: ایرانی بهتر به وسیله افزودن کردن کیفیت به کسب وکار. اما در حال حاضر کیفیت به عنوان یک بنیان علمی قابل پیاده سازی، به شدت در حال تغییر است. ولی متأسفانه شاهد هستیم خیلی از متخصصان در حال اجرای همان کیفیت 30 سال قبل هستند.

کیفیت چهرهٔ خود را تغییر داده و موضوع نوی وارد حوزهٔ کیفیت شده که قبل از این وجود نداشتند. البته این حجم از داده و اطلاعات هم وجود نداشت و الآن بخش زیادی در هفت ابزار از بهبود فرایندها وابسته به تحلیل آماری است که قبلاً نیازی به این نبود و فقط از همبستگی در این حوزه ها صحبت می شد ولی امروز با مدل سازی هوش مصنوعی می توان کیفیت را بالا برد.

کیفیت از جنس نوآوری و تحولات بر مبنای ایده و شکل علمی نوآوری را در خود جای داده است. به عبارتی کیفیت تغییر چهره داده ولی آیا این چهره نو را می شناسیم یا خیر؟

موضوع مهم دیگری که مطرح شدنش به عنوان یک دغدغه اهمیت دارد، اینکه با همه تلاشی که در موضوع کیفیت با توجه به تغییر مأموریت و رویکردش در حال اجرا است، بازهم شاهد عقب ماندگی هایی هستیم و باید تمرکز ما روی مسائلی باشد که به شدت در راستا کیفیت تأثیرگذار است.

مهم ترین سؤال این است که در میان متخصصان، کیفیت در کجا قرار دارند؟ به اعتقاد من تأثیرگذارترین گروه آن هایی هستند که به راهبرد ایجاد کیفیت توجه نموده و سیاستی را شکل می دهند و یا زیرساختی ایجاد می نمایند که در فرایند کیفیت اثرگذار است.

اگر متخصصان کیفیت به موضوع کلان کشور شامل اقتصاد و سیاست توجه نداشته باشند، از درجه دقت نظر کمتری برخوردارند. باید با توجه به همه ارکان سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی برای حوزه کیفیت برنامه ریزی کرد، وگرنه همواره حلقه مفقوده ای باقی می ماند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1205

به "کیفیت و تحول ناگزیر با فناوری های نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت و تحول ناگزیر با فناوری های نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید