کاربردهای شگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی

به گزارش طرفداران رونالدو، فرقی ندارد از ریزش مو شکایت دارید و یا از نازک بودن تار موهاتان، تخم مرغ به کمک تان می آید. مو ها برای رشد و سالم ماندن به پروتئین نیاز دارند و تخم مرغ هم سرشار از پروتئین است و به داشتن مو هایی سالم و قوی کمک می کند.

کاربردهای شگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فردا ، تخم مرغ غذایی سرشار از مواد مغذی است که حاوی 13 ویتامین و ماده معدنی ضروری است و با همه این ها تنها 70 کالری دارد. این ماده غذایی همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D، فسفر، ریبوفلاوین و سلنیم است و به علاوه 9 آمینواسید ضروی را هم در خود جای داده و منبعی در دسترس از پروتئین با کیفیت بالا است.

به غیر از میز صبحانه، تخم مرغ می تواند زیبایی شما را هم تکمیل کند. زمانی که صحبت از زیبایی می شود هم زرده و هم سفیده تخم مرغ می توانند برای داشتن پوستی تمیز و براق و مویی سالم استفاده شوند.

این هم 10 روش برای زیباتر شدن با استفاده از تخم مرغ:

1- تقویت رشد مو

فرقی ندارد از ریزش مو شکایت دارید و یا از نازک بودن تار موهاتان، تخم مرغ به کمک تان می آید. مو ها برای رشد و سالم ماندن به پروتئین نیاز دارند و تخم مرغ هم سرشار از پروتئین است و به داشتن مو هایی سالم و قوی کمک می کند.

همچنین تخم مغر حاوی روی، آهن، سولفور، فسفر و سلنیم است که تمامی آن ها موادی ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی مو هستند.

2 عد زرده تخم مرغ را هم بزنید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. این ترکیب را روی تمام کف سرتان بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی موهاتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید و موهاتان را شامپو بزنید. از این ماسک مو 2 یا 3 بار در ماه استفاده کنید.

2- احیای مو های آسیب دیده

تماس هر روزه مو ها با اشعه های خورشید و آلودگی ها، رژیم غذایی نادرست، شنا کردن در آب کلر دار، آراستن بیش از حد مو ها و استفاده از وسایل خشک کننده و حالت دهنده موی داغ می توانند مو ها را خشک کنند و به آن ها آسیب بزنند. برای بر طرف کردن خسارات وارده به مو ها و احیای آن ها از تخم مرغ استفاده کنید.

یک موز رسیده را پوست بکنید و له کنید. 1 تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنیدو دوباره هم بزنید.

این ماسک مو را به خوبی روی تمام کف سر و مو ها بزنید. یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید ماسک برای 1 ساعت بماند.

بعد از این زمان ماسک را به وسیله آب از روی سرتان بشویید و سپس موهاتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

از این ماسک مو یک بار در هفته استفاده کنید.

3- از تخم مرغ به عنوان ماسک پیل آف استفاده کنید

می توانید از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک پیل آف برای زیبایی و سلامت پوست تان استفاده کنید. این ماسک سلول های مرده پوست تان را جدا می کند و چربی های اضافه را هم می زداید. سفیده تخم مرغ منافذ باز صورت را منقبض می کند.

سفیده یک تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که به صورت ترکیبی فومی و سفید رنگ درآید.

سپس مقداری عسل و روغن زیتون به آن اضافه کنید (این مرحله دلخواه است).

1 یا 2 لایه از این ماسک را روی صورت تان بمالید. سپس روی ماسک را با قطعات کوچک دستمال کاغذی بپوشانید. 1 یا 2 لایه دیگر از ماسک و دستمال کاغذی را روی صورت تان بگذارید و روی آن دوباره لایه ای از ماسک بمالید.

اجازه دهید ماسک به طور کامل خشک شود. سپس به آرامی آن را از روی صورت بکشید. صورت تان را با آب ولرم بشویید. سپس صورت به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

4- نواحی شل شده پوست را سفت کنید

پوستی شل و وارفته می تواند شما را پیر نشان دهد. با استفاده از تخم مرغ این مشکل تان را هم حل کنید.

سفیده 1 یا 2 تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که به ترکیبی سفید و فومی برسید. سپس آن را بر روی صورت، گردن یا نواحی دیگری از پوست که به نظرتان شل شده است، بمالید.

اجازه دهید 20 دقیقه روی محل ماند، سپس آن را با آب سرد بشویید. از این درمان 1 بار در هفته استفاده کنید.

5- برای از بین بردن جوش ها

آکنه یکی از مسائل پوستی رایجی است که معمولا نوجوانان و جوانان بیشتر با آن درگیر هستند. این حالت زمانی اتفاق می افتد که غدد ترشح چربی پوست، چربی بیش از اندازه تولید کنند و باکتری ها و آلودگی ها هم در درون این منافذ پوست به دام افتند. برای از بین بردن جوش ها از درمان زیر استفاده کنید:

سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و آن را بر روی صورت تان بمالید. روی ماسک تخم مرغ را با دستمال کاغذی بپوشانید.

اجازه دهید ماسک برای 20 دقیقه بر روی صورت تان بماند. سپس به آرامی دستمال کاغذی ها را از روی صورت تان جدا کنید و صورت تان را با آب ولرم بشویید.

یک مرطوب کننده سبک به صورت تان بزنید. از این درمان 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 618

به "کاربردهای شگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای شگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید