چرخش فشار تورمی به سمت دهک فقیر ادامه دارد

به گزارش طرفداران رونالدو، بنابر گزارش مرکز آمار ایران اگرچه نرخ تورم کل کشور در اردیبهشت ماه 1401 برابر 38.7 درصد است اما این عدد در دهک های مختلف هزینه ای در بازه 37.9 درصد برای دهک­­ نهم تا 41.2 درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.

چرخش فشار تورمی به سمت دهک فقیر ادامه دارد

بعلاوه تورم سالانه گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در اردیبهشت سال جاری بین 49.3 درصد برای دهک اول تا 50 درصد برای دهک­ دهم متفاوت بوده است. در خصوص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات نیز بین 32.1 درصد برای دهک اول تا 35 درصد برای دهک دهم تجربه شده است.

این گزارش حاکی از این است که فاصله تورمی دهک ها در اردیبهشت ماه به 3.4 درصد رسیده که نسبت به فاصله تورمی 3.6 درصدی در ماه قبل 0.2 درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، با وجود تفاوت درآمدی دهک اول با دهک دهم، مقدار تورم تجربه شده از سوی این دو دهک نسبت به ماه قبل اندکی به یکدیگر نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش فاصله تورمی در گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات نسبت به ماه قبل 0.2 واحد درصد افزایش داشته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1412

به "چرخش فشار تورمی به سمت دهک فقیر ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش فشار تورمی به سمت دهک فقیر ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید