چرا بانک ها ضامن وام قبول نمی نمایند؟

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران، سخت گیری بانک ها برای پرداخت وام در زمینه معرفی ضامن افزایش یافته است. طی چند ماه گذشته بانک ها با بهانه کسری بودجه پرداخت وام های خود را به تاخیر انداخته بودند اما این روزها جدال شدیدی با تایید ضامن وام دارند.

چرا بانک ها ضامن وام قبول نمی نمایند؟

پیگیری های خبرنگاران نشان می دهد که بانک ها پرداخت وام با هر مبلغی دو ضامن معتبر و چک یا سفته قبول می نمایند. تضامین دیگر برای دریافت مورد تایید بانک ها نیستند.

با وجود این موضوع، وزیر اقتصاد وعده داده که اعتبارسنجی جایگزین ضامن وام بانکی می گردد.

کامران ندری، کارشناس امور بانکی در مورد اعبتارسنجی می گوید: زیرساخت اعتبارسنجی در بانک ها وجود ندارد. جایگزینی اعتبارسنجی به عنوان ضامن می تواند بانک ها را با مشکل روبرو سازد.

به نظر می رسد که این طرح وزیر اقتصاد به وسیله بانک ها اجرایی نگردد. چراکه هر شعبه بانکی به صلاح دید خود نوع ضامن وام را مشخص می نماید.

یک اپراتور بانک مسکن به خبرنگاران می گوید: اگر وام می خواهید دو کارمند رسمی به عنوان ضامن، چند سفته و چک بیاورید تا کار شما برای پرداخت وام انجام گردد.

به گفته معاون یکی از شعبه های بانک گردشگری، برای دریافت وام حتما باید دو کارمند رسمی معرفی کرد. بعلاوه ضامن کاسب و بازاری مورد قبول نیست.

ضامن معتبر بیاورید

افراد زیادی در فضای مجازی نسبت به ضامن وام بانکی اعتراض معترض هستند. یک کاربر توئیتری نوشت: امروز رفتم بانک ملت میگه برای 50 تومن باید دوتا ضامن رسمی بیاری

داداشم رفته بانک رسالت برا وام ازدواج ازش 6 تا ضامن خواستن و کلی چک و سفته دوبرابر مبلغ وام

دختر 20ساله رفته بانک گفته من اومدم 100 میلیون وام ازدواج بگیرم چون زیر 23سال هستم. بانک هم گفته علاوه بر سفته و 2تا ضامن و… شما باید شاغل باشی وگرنه وام نمیدیم!

برای گرفتن یک وام ودیعه مسکن 70 میلیون تومانی 150 میلیون از من.چک گرفتند که من خودم دادم و گفتند3 ضامن بیار

بانک مهر رفتم برای 5 میلیون ضامن با نامه کسر از حقوق خواستند

براساس این گزارش، بانک ها در صورت اخذ دو ضامن رسمی یا کارمند و چک یا سفته معتبر به متقاضیان خود وام می دهند، تضامین دیگر را قبول ندارند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1366

به "چرا بانک ها ضامن وام قبول نمی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بانک ها ضامن وام قبول نمی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید