چهار آکادمی بافق میزبان طرح آموزش حصیر بافی

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق از شروع اجرای طرح آموزش حصیربافی در مدارس بافق اطلاع داد.

چهار آکادمی بافق میزبان طرح آموزش حصیر بافی

لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: آموزش مهارت های مختلف در بین بچه ها و نوجوانان، از اهمیت بالایی بر خوردار است و به منظور توسعه آموزش های صنایع دستی حصیری در این شهرستان، اجرای این طرح شروع شده است.

او اضافه نمود: با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان، اجرای این طرح هم زمان در چهار مدرسه بافق (سه دبستان و یک مدرسه هدایت) شروعشده است.

رنجبر با بیان اینکه با آموزش و بروزرسانی این فن پیش بینی می گردد این هنر، در اقتصاد شهرستان بافق نقش مؤثری ایفا نماید، اعلام کرد: با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه حصیربافی و کم هزینه بودن آن در زمینه فراوری صنایع دستی، این امر می تواند خلاقیت را در بچه ها و نوجوانان بافقی پرورش دهد و در آینده موجب اشتغال زایی و رونق مالی منطقه گردد.

به گفته او در شهرستان بافق حدود دو هزار نفر هنرمند رشته حصیربافی فعال هستند که با توجه به وجود بیش از 2400 هکتار نخلستان در این شهرستان و تأمین مواد اولیه صنعت حصیربافی، این هنر یکی از صنایع اصیل و ریشه دار این شهرستان است که قدمتی کهن دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: فن حصیربافی یکی از کهن ترین حرفه ها و مشاغل شهرستان بافق، با شماره 1052 مورخ 1391/11/4 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1481

به "چهار آکادمی بافق میزبان طرح آموزش حصیر بافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار آکادمی بافق میزبان طرح آموزش حصیر بافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید