پیگیری برای اختصاص حقابه دائمی به تالاب صالحیه

به گزارش طرفداران رونالدو، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: پیگیری های لازم برای اختصاص حقابه به صورت دائمی به تالاب صالحیه در حال اجرا است و با مدیران دستگاه های مربوطه نیز در این زمینه جلسه هایی برگزار شده است.

پیگیری برای اختصاص حقابه دائمی به تالاب صالحیه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، فردین حکیمی اظهار کرد: در حال حاضر حقابه تالاب صالحیه از رودخانه کردان و 2 رودخانه در استان قزوین تأمین می گردد.

وی گفت: تالاب صالحیه پهنه ای است که هر چه بارندگی بیشتر عرصه اش بیشتر می گردد، هرچند بارش های سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر بوده ولی این تالاب برای انتفاع حیوانات و پرندگان آب کافی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با تأکید بر دائمی شدن این تالاب ادامه داد: یکی از راهکار های دائمی شدن این تالاب استفاده از پساب شهرک صنعتی نظرآباد است که می توان این فاضلاب را جمع آوری و پس از تصفیه در اختیار آب منطقه ای قرارداد.

حکیمی اضافه نمود: بخشی از حقابه تالاب صالحیه را می توان به وسیله پساب شهرک صنعتی نظرآباد تأمین کرد.

وی ادامه داد: اگر فاضلاب تصفیه شده این شهرک به عنوان یک حقابه پایدار مورد استفاده قرار گیرد، حیات تالاب دیگر به رودخانه کردان و باران وابسته نیست.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به این که این فاضلاب پس از تصفیه، بهداشتی می گردد، اضافه نمود: ما آمادگی داریم هزینه مورد احتیاج برای ساخت تصفیه خانه برای تأمین حقابه تالاب صالحیه را تأمین کنیم تا دیگر خطری حیات این مجموعه که زیستگاه گونه های مختلف جانوری استان را تهدید نکند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 78

به "پیگیری برای اختصاص حقابه دائمی به تالاب صالحیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیگیری برای اختصاص حقابه دائمی به تالاب صالحیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری برای اختصاص حقابه دائمی به تالاب صالحیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید