واکنش دبیر جشنواره فجر به حضور فیلم های ضعیف، هدف تنوع ژانر بود

به گزارش طرفداران رونالدو، مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور در برج میلاد در واکنش به انتقاد از حضور بعضی فیلم های ضعیف در جشنواره، از عملکرد هیات انتخاب دفاع کرد.

واکنش دبیر جشنواره فجر به حضور فیلم های ضعیف، هدف تنوع ژانر بود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر که به علت بیماری کرونا در روز های ابتدایی برگزاری این رویداد امکان حضور فیزیکی در خانه جشنواره را پیدا ننموده بود، امروز آدینه 15 بهمن ماه با حضور در برج میلاد تهران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره غیبت سینماگران زن در ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره گفت: ما در هیات انتخاب جشنواره خانم داشتیم، اما گاهی وقتی وارد مصاحبه با افراد می شویم، ممکن است پیروز به همه آنچه مدنظر داریم نشویم. زنان سینماگر یکی از ارکان جدی جامعه هنری ما هستند. همین امروز فیلمی از سرکار خانم قیدی را در جشنواره شاهد بودیم که نشان دهنده توانمندی زنان سینماگر ماست.

وی اضافه کرد: همانطور که در هیات انتخاب از حضور زنان استفاده نموده بودیم در هیات داوری هم می توانست این اتفاق رخ دهد، اما در مجموع نگاه کردن به این گروه ها از این منظر که با انتخاب یک داور زن حتماً سهم زنان لحاظ شده است، درست نیست و باید این موارد را تفکیک کنیم. باید دید آیا نگاه واقعی به حضور زنان در عرصه هنر و رسانه وجود دارد؟ ممکن است ما حتی عضو خانم هم در هیات داوران داشته باشیم، اما آن نگاهی که باید به حضور بانوان صورت نگرفته باشد.

نقاش زاده تاکید نمود: خوشبختانه در ترکیب فعلی هیات داوران جشنواره آنقدر نگاه جدی، حرفه ای و ملی وجود دارد که خود آقایان هم می توانند زنان سینماگر را در این هیات نمایندگی نمایند، چه بسا حتی با نگاهی قوی تر.

دبیر جشنواره درباره حضور بعضی فیلم های ضعیف در ویترین جشنواره هم گفت: هیات انتخاب واقعاً کوشش کردند تا تنوع ژانری در فیلم های این دوره وجود داشته باشد. طبیعی است که همه این فیلم ها از نظر کیفی هم سطح نباشند. ما در بعضی ژانر ها هنوز مهارت و توانایی لازم را پیدا ننموده ایم. ما فیلم ورزشی و اکشن در طول این سال ها کم ساخته ایم.

وی تاکید نمود: آنچه هیات انتخاب با توجه به همه فیلم هایی که دیده اند انتخاب نموده اند در مجموع قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر در سینمای ایران می توان به این آثار توجه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1392

به "واکنش دبیر جشنواره فجر به حضور فیلم های ضعیف، هدف تنوع ژانر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیر جشنواره فجر به حضور فیلم های ضعیف، هدف تنوع ژانر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید