نکاتی که برای پخت پیتزا باید به آنها توجه کنید

به گزارش طرفداران رونالدو، پیتزاهای خانگی می توانند از تمام پیتزاهای برترین رستوران ها هم بهتر شوند اگر به فوت و فن آنها توجه کنیم و کمی خلاقیت را چاشنی درست کردن آن کنیم. یکی از مزیت پیتزاهای خانگی این است که شما می تواند هر چیزی که خواستید را به خمیر اضافه کنید و همه چیز طبق سلیقه شما باشد؛ اما در رستوران ها به هر حال یک چیزی در ترکیب پیتزا هست که شما آن را جدا می کنید و علاقه ای به خوردنش ندارید. از پنیر زیاد گرفته تا قارچ و فلفل دلمه و همه ترکیباتی که کاملا سلیقه ای است. اما چه کنیم که یک پیتزای خانگی عالی داشته باشیم؟

نکاتی که برای پخت پیتزا باید به آنها توجه کنید

1. اولین و مهم ترین نکته در درست کردن پیتزا خمیر آن است؛ خمیرهای آماده معمولا خشک هستند و بافت نرمی ندارند. به همین علت بهتر است خودتان خمیر دلخواهتان را درست کنید.

2. سس خمیر هم نکته دیگری است که اگر خودتان درست کنید قطعا پیتزای خوشمزه تری خواهید داشت. برای درست کردن سس خمیر می توانید از ترکیب گوجه پوره شده و فلفل و سیر و دیگر ادویه های دلخواهتان بهره ببرید و بعد ترکیبات را روی پیتزا بچینید.

3. اگر می خواهید قارچ یکی از ترکیبات پیتزایتان باشد، آن را خام روی خمیر نگذارید؛ چون در حال پخت آب می اندازد و پیتزای شما را بد طعم می نماید. برای جلوگیری از این کار اندازه بسیار بسیار کمی از کره را کف تابه خود پخش کنید و وقتی داغ شد قارچ ها را با دمای بالا تفت دهید تا آب آن گرفته گردد. پیش از انجام این کار وقتی قارچ ها را خرد کردید اندازهی لیمو ترش به آن اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند.

4. از آویشن غافل نشوید؛ این ادویه جادوی پیتزای شماست و از هر ادویه دیگری بهتر می تواند به طعم لذیذ پیتزا یاری کند. در کنار آن از نمک و فلفل و ادویه پیتزا و .. هم مطابق سلیقه تان بهره ببرید.

5. ترجیحا اگر می خواهید از سوسیس و ژامبون بهره ببرید قبل از چیدن روی خمیر آن را در زمان کوتاهی تفت دهید.

6. برای پیتزای سبزیجات هم، مخلفات خود را یا آب پز و طعم دار کنید یا کمی تفت دهید تا از حالت خامی بیرون بیاید.

7. خمیر پیتزا هم که از مهم ترین هاست و نمی گردد از آن غافل شد؛ اما دقت کنید که برترین نوع پنیر را بهره ببرید زیرا خیلی از پنیرهای موجود در بازار دیر آب می شوند و لطافت و خوشمزگی پیتزا را از بین می برند. می توانید قبل از ریختن مواد پیتزا هم از پنیر گودا بهره ببرید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1097

به "نکاتی که برای پخت پیتزا باید به آنها توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای پخت پیتزا باید به آنها توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید