مکانیسم مجلس برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه در منطقه ها محروم

به گزارش طرفداران رونالدو، نمایندگان مجلس سازوکار احداث نیروگاه در منطقه ها محروم به وسیله بخش خصوصی و دولتی را مشخص کردند.

مکانیسم مجلس برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه در منطقه ها محروم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نمایندگان مجلس در نشست علنی عصر امروز دوشنبه (16 اسفند) مجلس شورای اسلامی در فرایند آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بند (ز) تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور، به وزارت نیرو اجازه داده می شود به وسیله شرکت های تابعه نسبت به تأسیس شرکت های صندوق پروژه با مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران بخش غیردولتی به منظور تجهیز منابع، احداث و بهره برداری از پنج هزار (5000) مگاوات نیروگاه برق با اولویت منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته، اقدام نماید. حداکثر آورده بخش دولتی (اعم از وجوه نقد و آورده غیر نقدی) معادل چهل و نه درصد (49%) است. این سهم پس از تکمیل و بهره برداری نیروگاه های مذکور به بیست درصد (20%) کاهش می یابد. اجرای قرارداد های مشارکتی در این خصوص پس از مشخص آورده طرف بخش غیر دولتی، فراخوان و ثبت شرکت سهامی خاص انجام می پذیرد. تعهدات و منافع حاصل از اجرای پروژه ها بر اساس قدرالسهم مشارکت کنندگان تسهیم می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1377

به "مکانیسم مجلس برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه در منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیسم مجلس برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه در منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید